Jakie są najważniejsze możliwości składania zamówień B2B online na platformie Saly? Poniższy artykuł to dowód, że cyfrowa transformacja sprzedaży B2B nie jest przeszkodą, lecz pomocą i wsparciem w szybkim radzeniu sobie z codziennymi, powtarzającymi się zadaniami. Każdy z Twoich klientów znajdzie coś dla siebie.
Klasyczne wyszukiwanie produktów w katalogu online
Katalog online to istotna funkcja zarówno w przypadku sklepów internetowych B2C, jak i B2B ecommerce. Klient wyszukuje produkty według kategorii, filtrów lub może wpisać nazwę, charakterystykę bądź też kod zamówienia w wyszukiwarce wewnętrznej.
Na karcie produktu wystarczy wybrać wymaganą ilość produktu, jego konkretny wariant lub zestaw i dodać do koszyka. Gotowe!
Poznaj również Nowe szybkie koszyki – czyli uproszczoną ścieżkę klienta kupującego hurtowo>>>.
![4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień w B2B ecommerce - rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly 4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień w B2B ecommerce - rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly](https://saly.pl/wp-content/uploads/2020/07/Zrzut-ekranu-2020-07-24-o-14.08.36.png)
2. Powtórzenie zamówienia
Automatyzacja powtarzalnych zamówień jest jedną z najistotniejszych kwestii w sprzedaży B2B online. Klienci, którzy dokonali już zakupu na platformie Saly i chcieliby w przyszłości powtórzyć to samo zamówienie, potrzebują wykonać dosłownie jedno kliknięcie w historii zamówień.
![4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B 4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma Saly – podgląd wysłanego koszyka z opcją ponownego zamówienia](https://saly.pl/wp-content/uploads/2020/12/Zrzut-ekranu-2020-12-8-o-14.39.53.png)
Wyobraź sobie, jak skuteczne jest to rozwiązanie dla B2B ecommerce. Zamiast za każdym razem dzwonić do handlowca można złożyć całe zamówienie jednym kliknięciem. Oszczędza to czas zarówno Twoich klientów, jak i pracowników.
Z badania McKinsey wynika, że 86% respondentów woli używać narzędzi samoobsługowych do składania ponownych zamówień niż rozmawiać z opiekunem handlowym.
3. Import wybranych produktów z plików .xlsx, .xls, .csv
Cyfrowa transformacja może przebiegać różnie w zależności od firmy. Dlatego też u niektórych klientów, przyzwyczajonych do pracy w setkach arkuszy Excel, nagłe przestawienie się na składanie zamówień w B2B ecommerce jak w B2C może powodować pewien opór.
Wcześniej ich proces zakupowy polegał na tym, że dzwonili do handlowca i szybko podawali wszystkie kody produktów, których potrzebowali. Często znali je na pamięć!
Przyzwyczajeniom tych klientów dedykowana jest funkcja importu do systemu pliku z wypisanymi kodami produktów. Po wgraniu pliku z kodami Saly przeanalizuje podane rekordy i zwróci wynik, czy dany produkt jest dostępny i czy występuje w odpowiedniej ilości. Zatwierdzone przez system produkty można dodać do koszyka i złożyć zamówienie.
![4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B 4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma B2B Saly – import produktów do koszyka, składanie zamówień online](https://saly.pl/wp-content/uploads/2020/12/Zrzut-ekranu-2020-12-8-o-12.27.46.png)
4. Składanie zamówień przez handlowca w imieniu klienta
Czasami starzy klienci nie są gotowi zrezygnować z dzwonienia do dostawcy w celu złożenia ponownego zamówienia B2B.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom takich klientów, ale także ułatwić pracę ich opiekunów, platforma B2B ecommerce Saly oferuje moduł „Handlowcy”. W kilka kliknięć, opiekun handlowy może wybrać konto klienta B2B, wyszukać produkty, o które prosił klient i złożyć zamówienie w jego imieniu.
![4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B 4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma B2B Saly – moduł Handlowiec – składanie zamówień w imieniu klienta](https://saly.pl/wp-content/uploads/2020/12/Zrzut-ekranu-2020-12-8-o-12.30.50.png)
W prosty i szybki sposób handlowiec będzie miał wszystkie dane dotyczące zamówienia klienta w systemie, bez zbędnej papierkowej roboty i przepisywania danych z Excela. Oszczędza to czas, ale także minimalizuje ryzyko popełnienia błędów!
Obsługa klientów B2B i spełnienie ich wymagań niesie ze sobą wyzwania. Na początku, Twoi stali klienci mogą sprzeciwiać się zamawianiu online za pośrednictwem platformy B2B ecommerce. Jest to bowiem nowe narzędzie i nie są oni do niego przyzwyczajeni. Pamiętaj, że dział sprzedaży musi ich edukować, pokazując im możliwości i zalety składania zamówień online.
Jesteśmy jednak przekonani, że każdy z Twoich klientów odnajdzie taki sposób składania zamówień w B2B ecommerce, który spełni jego oczekiwania. Dzięki wprowadzeniu usystematyzowanych procesów i odpowiedniej technologii obsługi powtarzalnych procesów, Twoja firma ma większe szanse na obniżenie kosztów. I to wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów oraz poprawie Customer Experience.
Wiktor Wrobel