Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B

Rozważając przejście na kanał sprzedaży online – platformę biznesową, firmy handlowe, produkcyjne lub dystrybucyjne często mają obawy, że nowe rozwiązanie może nie przypaść do serca, a nawet odstraszyć stałych klientów. 

Aktualizacja: 07.06.2022. 

Jakie są najważniejsze możliwości składania zamówień B2B online na platformie Saly? Poniższy artykuł to dowód, że cyfrowa transformacja sprzedaży B2B nie jest przeszkodą, lecz pomocą i wsparciem w szybkim radzeniu sobie z codziennymi, powtarzającymi się zadaniami. Każdy z Twoich klientów znajdzie coś dla siebie.

Klasyczne wyszukiwanie produktów w katalogu online

Katalog online to istotna funkcja zarówno w przypadku sklepów internetowych B2C, jak i B2B ecommerce. Klient wyszukuje produkty według kategorii, filtrów lub może wpisać nazwę, charakterystykę bądź też kod zamówienia w wyszukiwarce wewnętrznej.

Na karcie produktu wystarczy wybrać wymaganą ilość produktu, jego konkretny wariant lub zestaw i dodać do koszyka. Gotowe!

Poznaj również Nowe szybkie koszyki – czyli uproszczoną ścieżkę klienta kupującego hurtowo>>>.

4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień w B2B ecommerce - rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly

2. Powtórzenie zamówienia

Automatyzacja powtarzalnych zamówień jest jedną z najistotniejszych kwestii w sprzedaży B2B online. Klienci, którzy dokonali już zakupu na platformie Saly i chcieliby w przyszłości powtórzyć to samo zamówienie, potrzebują wykonać dosłownie jedno kliknięcie w historii zamówień.

4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma Saly – podgląd wysłanego koszyka z opcją ponownego zamówienia

Wyobraź sobie, jak skuteczne jest to rozwiązanie dla B2B ecommerce. Zamiast za każdym razem dzwonić do handlowca można złożyć całe zamówienie jednym kliknięciem. Oszczędza to czas zarówno Twoich klientów, jak i pracowników.

Z badania McKinsey wynika, że 86% respondentów woli używać narzędzi samoobsługowych do składania ponownych zamówień niż rozmawiać z opiekunem handlowym.

3. Import wybranych produktów z plików .xlsx, .xls, .csv

Cyfrowa transformacja może przebiegać różnie w zależności od firmy. Dlatego też u niektórych klientów, przyzwyczajonych do pracy w setkach arkuszy Excel, nagłe przestawienie się na składanie zamówień w B2B ecommerce jak w B2C może powodować pewien opór.

Wcześniej ich proces zakupowy polegał na tym, że dzwonili do handlowca i szybko podawali wszystkie kody produktów, których potrzebowali. Często znali je na pamięć!

Przyzwyczajeniom tych klientów dedykowana jest funkcja importu do systemu pliku z wypisanymi kodami produktów. Po wgraniu pliku z kodami Saly przeanalizuje podane rekordy i zwróci wynik, czy dany produkt jest dostępny i czy występuje w odpowiedniej ilości. Zatwierdzone przez system produkty można dodać do koszyka i złożyć zamówienie.

4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma B2B Saly – import produktów do koszyka, składanie zamówień online

4. Składanie zamówień przez handlowca w imieniu klienta

Czasami starzy klienci nie są gotowi zrezygnować z dzwonienia do dostawcy w celu złożenia ponownego zamówienia B2B.

Aby wyjść naprzeciw potrzebom takich klientów, ale także ułatwić pracę ich opiekunów, platforma B2B ecommerce Saly oferuje moduł „Handlowcy”. W kilka kliknięć, opiekun handlowy może wybrać konto klienta B2B, wyszukać produkty, o które prosił klient i złożyć zamówienie w jego imieniu.

4 sposoby na usprawnienie i automatyzację procesu składania zamówień B2B - Platforma B2B Saly – moduł Handlowiec – składanie zamówień w imieniu klienta

W prosty i szybki sposób handlowiec będzie miał wszystkie dane dotyczące zamówienia klienta w systemie, bez zbędnej papierkowej roboty i przepisywania danych z Excela. Oszczędza to czas, ale także minimalizuje ryzyko popełnienia błędów!

Obsługa klientów B2B i spełnienie ich wymagań niesie ze sobą wyzwania. Na początku, Twoi stali klienci mogą sprzeciwiać się zamawianiu online za pośrednictwem platformy B2B ecommerce. Jest to bowiem nowe narzędzie i nie są oni do niego przyzwyczajeni. Pamiętaj, że dział sprzedaży musi ich edukować, pokazując im możliwości i zalety składania zamówień online.

Jesteśmy jednak przekonani, że każdy z Twoich klientów odnajdzie taki sposób składania zamówień w B2B ecommerce, który spełni jego oczekiwania. Dzięki wprowadzeniu usystematyzowanych procesów i odpowiedniej technologii obsługi powtarzalnych procesów, Twoja firma ma większe szanse na obniżenie kosztów. I to wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów oraz poprawie Customer Experience.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty