Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

,,

Cześć, nazywam się Grzegorz Czernecki. Od dwóch lat koordynuję dział sprzedaży B2B w morele.net. Rok temu zdecydowaliśmy się na wdrożenie platformy B2B dla naszych klientów biznesowych. Wybór padł na rozwiązanie Saly, które dostępne jest w modelu SaaS. Obecnie trwa okres powdrożeniowy i zostałem poproszony przez zespół Saly o podzielenie się wrażeniami, jak przebiegała współpraca podczas wdrożenia Saly i dlaczego wybraliśmy zupełnie nowe oprogramowanie na rynku.

O firmie

Historia morele.net rozpoczęła się w 2000 roku. Od tego czasu zyskaliśmy miano jednego z największych sklepów internetowych sprzętu komputerowego i elektroniki użytkowej obsługujących rynek B2C. W naszej ofercie liczącej prawie milion produktów klienci znajdą komputery, laptopy, podzespoły komputerowe, akcesoria, RTV i sprzęt AGD w najbardziej atrakcyjnych cenach.

Obserwując rozwój rynku sprzedaży B2B – nie pozostaliśmy w tyle. Postanowiliśmy również rozszerzyć naszą działalność i dotrzeć z naszymi produktami do klientów biznesowych.

Serwis morele.net wyróżnia się przejrzystym designem i nowoczesnym UX-em, dlatego też rozwiązanie dedykowane sprzedaży dla klientów biznesowych musiało trzymać poziom zarówno pod względem funkcjonalności, jak i pięknie zaprojektowanego interfejsu dla użytkowników końcowych.

Wyzwanie 1. B2B nie jest głównym obszarem działalności morele.net

I właśnie dlatego musieliśmy szukać wsparcia z zewnątrz. Nasz wewnętrzny dział IT, który obsługuje kluczowe oprogramowanie dla klientów B2C, aplikację mobilną oraz wszelkie integracje i ulepszenia po prostu nie miał czasu, aby zbudować dla nas nową platformę od zera. Mieliśmy też ograniczony budżet.

Pomyślałem więc, że platforma B2B jako usługa (w chmurze) jest dla nas idealnym rozwiązaniem. Zacząłem więc szukać gotowego produktu, który mógłby spełnić nasze wysokie oczekiwania w zakresie funkcjonalności i UX.

Szukając dostępnych na rynku rozwiązań natknęliśmy się na Saly. To, co zaważyło na naszej decyzji to przede wszystkim ludzie stojący za tym oprogramowaniem. Doświadczenie Saly w pracy ze znanymi markami oraz dotychczas opracowane rozwiązania pokazały potencjał, jaki ma platforma. Te czynniki zadecydowały o wyborze zupełnie nowego oprogramowania na rynku dostawców e-commerce B2B.

Mamy całą ofertę B2B jak na dłoni, dzięki rozbudowanym drzewom produktów

Wyzwanie 2. Ogromna baza produktów

Dla naszych klientów liczy się pozytywne Customer Experience. Innymi słowy, oprogramowanie wspierające proces sprzedaży musi być intuicyjne, szybkie i zawsze zwracać właściwe wyniki.

Platforma biznesowa B2B Saly doskonale radzi sobie z tym wyzwaniem. Dla przykładu, import naszej bazy produktów, zawierającej prawie 190 000 pozycji, trwał zaledwie 7 minut. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, że migracja danych na platformę B2B nie musiała trwać kilka godzin, jak przewidywali to inni dostawcy rozwiązań SaaS.

Chociaż klienci doceniają nasz sklep za szeroką gamę produktów, ręczne przeklikanie całego asortymentu może być nie lada wyzwaniem dla użytkownika końcowego. Jesteśmy świadomi, że dla niektórych z naszych klientów bardziej przyjazną metodą znalezienia produktu na platformie jest wpisanie jego atrybutów lub haseł kluczowych do wyszukiwarki.

Dlatego tak ważne jest dla nas dysponowanie wewnętrzną wyszukiwarką, która szybko przeszukuje całą naszą bazę danych i szybko reaguje na każde „zapytanie” klienta. Dzięki Saly, nie ma znaczenia, czy nasi klienci wpisują nazwę produktu z literówką, czy posługują się numerami SKU.

Wygodne filtrowanie i wyszukiwanie produktów w katalogu z wyszukiwarką enterprise search

Wyzwanie 3. Złożone integracje z kilkoma systemami

W ciągu 20 lat istnienia morele.net zgromadziliśmy znaczną liczbę systemów wspomagających zarządzanie procesami wewnętrznymi i obsługą klienta. Przyjęliśmy założenie, że chcemy pracować na jednym strumieniu danych. Postawiliśmy więc zespołowi PIVE ambitne zadanie polegające na integracji z całym środowiskiem informatycznym morele.net.

Platforma biznesowa B2B została zintegrowana z ERP Comarch XL oraz jednocześnie z naszym autorskim panelem stojącym za morele.net. Dzięki takiemu rozwiązaniu i integracji z wykorzystaniem już istniejących mechanizmów, jesteśmy w stanie automatycznie synchronizować nie tylko kartoteki towarowe czy stany magazynowe. Nasi klienci mają dostęp do wszystkich swoich zamówień i płatności niezależnie od ich źródła. Nie ma znaczenia czy zamówienie zostało złożone drogą mailową czy przez Saly. Pełne wsparcie omnichannel pozwoliło nam w jasny i czytelny sposób kontrolować np. kredyty kupieckie.

Efekty? Nasi klienci biznesowi i pracownicy zawsze pracują na aktualnych danych, bez konieczności przełączania się między różnymi systemami w firmie. Pełna integracja zapewnia szybką i wydajną pracę oraz ogranicza powstawanie błędów. Nikt przecież nie musi ręcznie wprowadzać tych informacji do platformy B2B.

Zawsze prezentujemy aktualne stany magazynowe i ceny naszych produktów

Wyzwanie 4. Indywidualne cenniki

Na koniec warto wspomnieć, że równie ważną funkcjonalnością w naszej platformie biznesowej jest możliwość efektywnego zarządzania polityką cenową.

Dzięki Saly możemy definiować i udostępniać indywidualne cenniki wynikające z polityki handlowej nie tylko dla pojedynczego wybranego klienta biznesowego, ale również dla całych grup klientów. Funkcjonalność ta pozwala nam sprostać różnym wymaganiom naszych klientów.

Jak platforma biznesowa B2B Saly pomaga naszej firmie w sprzedaży dla klienta biznesowego?

Panel analityczny zapewnia wyczerpujący przegląd relacji z każdym klientem

Jak widzę współpracę w przyszłości?

Oczekuję, że będziemy nieustannie rozwijać platformę biznesową B2B morele.net, rozbudowując ją o nowe, dedykowane moduły. Planujemy również przeprowadzenie kilku dodatkowych integracji, o których będę mówił w innym case study. Dużym plusem jest dla nas to, że nie musimy martwić się o utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury IT naszej platformy. Wszystkie te kwestie przejmuje Saly.

Chcesz również rozszerzyć swoją działalność i dotrzeć z ofertą do klientów biznesowych jak morele.net?
Wypełnij formularz, chętnie porozmawiamy z Tobą o możliwościach digitalizacji Twojego biznesu.