Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

katalog B2B online saly

Katalog PunchOut: sposób na współpracę z  dużymi  przedsiębiorstwami

Punchout to ważne i coraz częściej wykorzystywane narzędzie do automatyzacji zakupów w sektorze B2B. Warto wiedzieć jak działa oraz jakie ma zalety. Przygotowaliśmy odpowiedzi na kilka najczęściej pojawiających się na jego temat pytań.

Co to jest katalog PunchOut?

Katalog PunchOut to narzędzie elektroniczne wykorzystywane przez firmy do ułatwienia procesów zakupowych. Polega on na integracji systemu e-zakupów z zewnętrznym katalogiem dostawcy, umożliwiając użytkownikom łatwe i intuicyjne przeglądanie ofert produktów oraz składanie zamówień bezpośrednio z systemu e-zakupów. Katalog PunchOut jest szczególnie popularny wśród dużych przedsiębiorstw, które dokonują regularnych zakupów od wielu dostawców. Dzięki temu narzędziu użytkownicy mogą korzystać z jednego, scentralizowanego miejsca do przeglądania ofert, składania zamówień oraz zarządzania nimi, co przyczynia się do oszczędności czasu i usprawnienia procesów zakupowych. 

W katalogu PunchOut, dostawcy mogą prezentować swoje produkty w sposób spersonalizowany, dostosowując oferty do potrzeb klientów. Mogą także ustawiać indywidualne ceny, udostępniać materiały informacyjne, takie jak opisy produktów, zdjęcia, karty charakterystyki, a także oferować kalkulatory cenowe i symulatory kosztów. Katalog PunchOut umożliwia dostęp do szerokiej gamy produktów, co pozwala użytkownikom na łatwe porównywanie ofert różnych dostawców i wybór najlepszej opcji. Ponadto, narzędzie to umożliwia dokładne śledzenie statusu zamówień oraz automatyczną aktualizację danych w systemie e-zakupów, co przyczynia się do poprawy kontroli nad kosztami i zapobiegania opóźnieniom w dostawach.

Jak działa Katalog PunchOut?

Mechanizm działania Katalogu PunchOut jest bardzo prosty, choć może zakładać kilka scenariuszy jego zastosowania. Dwa najpopularniejsze dotyczą tego, na jakim etapie klient końcowy chce się zalogować.

Sposób 1: zakup bezpośrednio na stronie zamawiającego

Ta metoda integracji jest najpopularniejsza. Użytkownik loguje się do swojego eProcurement i z niego klika w Twój Katalog PunchOut. Po wyborze produktów katalog odsyła go (bez konieczności logowania) do Twojego e-sklepu. Z tego też miejsca składa zamówienie, a informacja o zakupie jest przesyłana zarówno do Twojego wewnętrznego systemu firmowego, jak i Twojego klienta.

Sposób 2: wybór produktów na platformie

Druga metoda integracji może mieć miejsce w przypadku nieznajomości loginu i hasła do Katalogu PunchOut. Użytkownik wtedy (posiadając dostęp do Twojego e-sklepu) może wybrać produkty w witrynie i stamtąd jest przekierowany do Katalogu PunchOut, który łączy się z jego eProcurement.

Oczywiście przedsiębiorcy nadal mogą korzystać z e-sklepu w tradycyjny sposób. Jednak w przypadku instytucji, które rejestrują każde zamówienie w swoich systemach, zakup za pomocą Katalogu PunchOut pozwala na automatyczne śledzenie transakcji bezpośrednio na stronie nabywcy.

Do kogo dotrzesz za pomocą katalogu PunchOut?

Najczęściej Katalog PunchOut jest wymagany przez duże przedsiębiorstwa i agencje rządowe. Decydują się oni na to rozwiązanie z powodu możliwości znacznego zaoszczędzenia na czasie, jako że zakup u różnych z systemu eProcurement będzie o wiele szybszy niż w każdym z e-sklepów z osobna. Oprócz tego zestawienie w jednym systemie list produktowych u różnych dostawców pozwala dużym organizacjom znaleźć najbardziej optymalną ofertę, a składanie zamówienia z jednego systemu umożliwia śledzenie historii zamówień i kontrolę wydatków firmy.

Korzystających z systemu eProcurement można podzielić na:

  • nabywców państwowych: uniwersytety, szpitale, zakłady państwowe, organizacje rządowe;
  • nabywców prywatnych: międzynarodowe korporacje, rodzime firmy.

Katalog PunchOut cieszy się ogromną popularnością za granicą, zwłaszcza w krajach zachodnich lub w Stanach Zjednoczonych. Na tych rynkach wdrożono procedury zamawiania za pomocą PunchOut już w 2000 r.! Jeśli więc planujesz e-eksport, wprowadzenie integracji ułatwiającej składanie zamówienia będzie stanowiło dla Ciebie absolutne must-have w celu znalezienia niszy rynkowej za granicą.

Obecnie Saly, jako pierwsza polska platforma e-commerce B2B, umożliwia stworzenie Katalogu PunchOut, zapewniając swoim użytkownikom komfort obsługi klienta biznesowego na światowym poziomie. Dzięki nam zintegrujesz się z wewnętrznymi systemami swoich klientów, ułatwiając im proces składania zamówienia zgodnie z obowiązującymi ich procedurami. Umów się na bezpłatne konsultacje i poznaj wszystkie możliwości obsługi dużych przedsiębiorstw czy organizacji państwowych!

Powiązane posty