Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

sprzedaż B2B online w 2021

Historia zapamięta rok 2020 jako rok, który zmienił świat, w tym sposób prowadzenia biznesu. Chaos spowodowany przez pandemię COVID-19 miał ogromny wpływ na światową gospodarkę, zwłaszcza na handel hurtowy.

Tendencje w sprzedaży B2B, których można się spodziewać w 2021 roku, będą bezpośrednio wynikać z doświadczeń firm handlowych, którym udało się utrzymać na powierzchni.

Wdrożenie platform e-commerce B2B jest nieuniknione

Pandemia popchnęła firmy B2B do wkroczenia w cyfrową transformację. Dobra wiadomość jest taka, że ich klienci nie mają nic przeciwko!

Według badań przeprowadzonych przez McKinsey & Company w 2020 roku, ponad 75% konsumentów B2B przyznaje, że woli samodzielnie dokonywać zakupów online i preferuje ograniczenie tradycyjnych interakcji z przedstawicielami handlowymi. Tylko 20% badanych twierdzi, że chce powrotu do tradycyjnej sprzedaży face to face.

Current way of interacting with suppliers' sales reps during different stages – McKinsey & Company

Dla większości świadomych firm pytanie nie brzmi już, czy warto wprowadzać kanał sprzedaży online, tylko – w którym kwartale?

Te firmy B2B, które nie dysponują jeszcze rozwiązaniem e-commerce, budzą się i aktywnie poszukują dostawców platform. Ze swojej strony dostrzegamy to w danych Google Analytics dotyczących ruchu na naszej stronie. Świadczy o tym również rosnąca tendencja zapytań potencjalnych klientów o sprzedaż B2B online w Google.

potencjał wyszukiwanych haseł związanych ze sprzedażą B2B i platformą B2B w Google – keyword planner Google

Co o potencjale e-commerce B2B w 2021 mówią raporty?

  1. Małe i średnie przedsiębiorstwa nie zostaną w technologicznym tyle. 46% badanych firm z sektora MSP decyduje się na cyfryzację swojego biznesu w celu osiągnięcia efektywności biznesowej, 38% – aby zainicjować innowacje produktowe, 32% – aby poprawić efektywność operacyjną, 31% – aby przyspieszyć rozwój firmy, a 28% – aby poprawić efektywność organizacyjną. (https://techaisle.com)five pillars of SMB digital transformation – Techaisle
  2. Klienci chcą mieć możliwość składania zamówień 24/7 (również przez smartfony). 78% badanych deklaruje, że całodobowa dostępność oferty jest kluczowym czynnikiem motywującym ich do zakupów przez internet. Nie tylko pokolenie Z, ale również 73% osób w wieku 39-49 lat potwierdziło, że chętnie korzysta ze smartfonów do robienia zakupów. (Gemius, E-commerce w Polsce 2020)
  3. Przekształcenie sposobu sprzedaży i obsługi klienta B2B to najszybszy i najłatwiejszy sposób na zwiększenie konkurencyjności firmy. Cyfryzacja w przedsiębiorstwach jest najczęściej wprowadzana w obszarach, w których obecnie jest ona dość łatwa do wdrożenia. 60% firm produkcyjnych wprowadza rozwiązania, które optymalizują współpracę z klientami lub dostawcami. 25% przedsiębiorstw uruchamia cyfrowe kanały dystrybucji lub decyduje się na narzędzia wspierające sprzedaż online. (https://www.money.pl/)
  4. Traktowanie klienta B2B jako partnera. Liderzy sprzedaży B2B na pierwszym miejscu stawiają pozytywne doświadczenie klienta. Nie bez powodu. Konsumenci B2B chcą współpracować z tymi dostawcami, którzy rozumieją ich branżę i wykazują empatię wobec ich potrzeb. (Forrester Wave, Sales Content Solutions, Q3 2020)

Czym będzie żyła sprzedaż B2B online w 2021 roku?

Platformy e-commerce coraz częściej stają się kluczowym elementem strategii sprzedaży B2B online w 2021 roku dla dużych i mniejszych firm.

Zadaniem dostawców oprogramowania jest opracowanie lekkich i przyjaznych dla użytkownika końcowego rozwiązań, przy jednoczesnym zapewnieniu silnego silnika wewnątrz całego systemu sprzedażowego.

Nowe funkcjonalności automatyzujące obsługę klientów B2B, progressive web apps (PWA), rozwiązania business intelligence, integracja z rozmaitymi systemami, architektura oprogramowania B2B oparta o API i nie tylko. Wszystko to jest rozwijane i wprowadzane do systemów B2B z myślą o zaspokojeniu potrzeb firm produkcyjnych, dystrybutorów i hurtowni.

Pozostaje tylko uzgodnić wdrożenie platformy w firmie i wybrać odpowiedniego dostawcę oprogramowania. W tych kwestiach również służymy pomocą. 😉 Mamy kilka przydatnych artykułów na temat wyboru oprogramowania B2B oraz pytań, które należy zadać software house. Zapraszamy do przeczytania:

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty