Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Aktualizacja: 18.05.2022

Kiedy przenosisz swoją firmę do świata online, nie obejdziesz się bez przeniesienia przynajmniej części swoich zasobów. W tym drukowanego katalogu produktów. Na ile jest to jednak konieczne? Czy katalog B2B online to biznesowy must-have? Przekonajmy się!

Technologia rozwija się szybko i przekształca większość obszarów naszego życia, nie tylko zawodowego. Ta cyfrowa rewolucja może stanowić dla Ciebie wyzwanie pod wieloma względami. Musisz więc przemyśleć swoje dotychczasowe podejście do robienia biznesu. W tym zainteresować się korzyściami, jakie może przynieść Ci katalog B2B online.

Potrzebujesz na to danych? Handel elektroniczny B2B jest obecnie dwukrotnie większy niż handel elektroniczny B2C. Według Statisty w 2020 roku jego wartość na świecie wyniosła ponad 31 mld dolarów z tendencją wzrostową w 2021 roku! Te trendy zmuszają firmy B2B do przemyślenia swoich strategii i zadania sobie pytania: czy wykorzystuję możliwości rynkowe w 100%? Perspektywy biznesowe, jakie daje e-commerce B2B, zmieniają wiele. Nawet to, jak zarządzamy swoim katalogiem produktów.

Czy katalogi produktów online działają?

Gdy zdecydujesz się na przejście na e-commerce B2B, musisz zadać sobie pytanie: czy powinienem zrezygnować z drukowania katalogów produktowych? Faktycznie, skłonność do zachowania tej „starej” części swojego biznesu może mieć wiele powodów.

Poszukiwanie szans sprzedaży w sposób, w jaki robiłeś to wcześniej.

Marketing internetowy, ze wszystkimi jego głównymi elementami (e-mail marketing, social media marketing, SEO, itp.), zaczyna stawać się coraz bardziej integralną częścią procesu zamykania sprzedaży i generowania przychodów. Nawet bardziej niż szkolenie przedstawicieli handlowych lub utrzymywanie ścisłego i osobistego kontaktu z klientami.

Jednak, jeśli chodzi o osiąganie nowych szans sprzedaży, można naprawdę poczuć, że wysyłanie katalogów drukowanych do firm docelowych jest już sprawdzoną strategią pozyskiwania klientów B2B. Czy warto zatem zmieniać coś, co działa? Można przecież wysłać katalog i dotrzeć do konkretnych odbiorców pod względem branży, lokalizacji geograficznej, wielkości firmy itp. Czy jest coś co przemawia na korzyść wersji cyfrowej? Uważamy, że tak. A same liczby – nie kłamią.

  • 94% kupujących B2B, przed dokonaniem zakupu produktów, przeprowadza badania online.
  • Katalog B2B online jest dostępny dla klientów 24/7.
  • 71% klientów woli samodzielnie wyszukiwać informacje o produktach.

Jak myślisz, czy te potrzeby spotykają się z katalogiem drukowanym?

Dzisiejsi konsumenci szukają bardziej efektywnych i szybszych doświadczeń zakupowych.

Do niedawna, drukowane katalogi produktów i telefoniczne zamówienia były must-have dla klientów B2B, ale dzisiejszy nabywca, bardziej zaawansowany technologicznie, jest inny. Pragnie lepszego i bardziej efektywnego procesu zakupowego. Więc tak, druk jest trochę nie na czasie.

Liczba konsumentów B2B, którzy wydają 90% lub więcej swoich budżetów online podwoiła się z 9% w 2013 roku do 18% w 2014 roku.

Czy Twoja konkurencja wyłapała ten trend?

Katalog online jest bardziej ekonomiczny i dostępny niż opcja offline.

Czy wiesz, że 69% firm z sektora B2B twierdzi, że spodziewa się wstrzymać drukowanie katalogów w ciągu najbliższych pięciu lat? I jest na to kilka dobrych powodów.

Po pierwsze, katalog produktów online jest znacznie bardziej opłacalnym rozwiązaniem, nie wspominając już o tym, że jest przyjazny dla środowiska. Zero waste? Punkt dla Ciebie. Projektowanie, drukowanie i wysyłka drukowanego katalogu – to zdecydowanie jest kosztowne. Ponadto, katalog B2B online jest znacznie bardziej przyjazny i poręczny dla Twoich klientów i pracowników. Ogromny, drukowany katalog produktów jest dość trudnym do przejrzenia. Wyobraź sobie, że Twoi handlowcy muszą poruszać się między katalogami, wykazami kosztów i dedykowanymi cenami, aby dostarczyć klientowi ofertę. A w tym czasie lead stygnie.

Twoi klienci mogą przeglądać katalog online kiedy tylko zechcą – 24/7, czytać opinie lub dokładnie przyjrzeć się Twoim produktom. Dodatkowy bonus: mogą to zrobić w dowolnym czasie i miejscu poprzez tablet, laptop lub smartfon.

Katalog B2B online – podejmowanie decyzji

Nadszedł czas, aby przemyśleć strategię dotyczącą Twojego katalogu produktów. I chociaż wiesz, jak używać drukowanych katalogów produktów do własnych celów marketingowych i sprzedażowych, istnieje bardziej efektywny sposób osiągnięcia zamierzonych celów, jeśli chodzi o zaprezentowanie swojej oferty.

  • 69% firm z grupy B2B spodziewa się zaprzestania drukowania katalogów do 2022 roku.
  • 20 000 zł to średnia kwota wydawana przez MŚP na drukowanie katalogów.

Poza oszczędzaniem pieniędzy i ułatwianiem klientom dostępu do oferty, katalog cyfrowy może być również potężnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych: narzędziem, które pozwala im zaprezentować Twoją ofertę natychmiast, w dowolnym miejscu, o każdej porze i z dowolnego urządzenia.

Czy digitalizacja katalogu produktów jest tak prosta, jak się wydaje?

Kliknij tutaj, aby przetestować demo platformy e-commerce B2B Saly i przekonaj się, jak szybko i łatwo możesz stworzyć katalog online, uporządkować informacje o produktach oraz przygotować firmę do rozwoju!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty

Comments are closed.