Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Stało się już dobrą tradycją, że na koniec roku piszemy o tym, co czeka branżę sprzedażową B2B w najbliższych 4 kwartałach. Poznaj trendy w B2B ecommerce w 2022 roku!

Jeśli chodzi o B2B ecommerce, aktualnie firmy są na różnych etapach transformacji. Duże firmy, z rozbudowanymi działami sprzedaży i dostępem do szerszych zasobów, mogą być na bardziej zaawansowanym etapie. Z kolei firmy z sektora MŚP dopiero rozpoczęły lub właśnie rozpoczynają swoją przygodę z transformacją. Została ona wymuszona przez różne czynniki zewnętrzne (głównie przez pandemię).

Podczas gdy rok 2020 pobudził wysiłki w kierunku transformacji cyfrowej, mijający rok ujawnił również luki i szanse na zwiększenie wydajności i poprawę doświadczeń klientów B2B. Długotrwałe granice zostały przełamane! Klienci B2B chcą tych samych szybkich, wygodnych i spersonalizowanych opcji zamawiania, do których przyzwyczaili się jako klienci B2C. 

Co badania mówią o B2B ecommerce na świecie? Jako prezent pod choinkę od Saly S.A. przygotowaliśmy dla Ciebie garść najciekawszych insightów. Miłej lektury!

Ułatw swoim klientom B2B składanie zamówień – wszyscy wygrają

Opracowanie CEB podaje, że typowy zakup biznesowy pochłania dwa razy więcej czasu niż klienci się spodziewają. Co więcej, 65% klientów twierdzi, że spędza na rozmowie z przedstawicielem handlowym tyle czasu, ile spodziewali się poświęcić na cały zakup. Cóż, skomplikowane i czasochłonne zakupy – taka jest reputacja starych metod sprzedaży B2B.

Dostawcy, którzy ułatwiają proces zakupu, mają o 62% większe szanse na zwiększenie sprzedaży niż ci, którzy to zaniedbują. Łatwość zakupu jest zdecydowanie największym czynnikiem wpływającym na Customer Experience, co potwierdzają badania. Tacy klienci są znacznie bardziej skłonni do składania powtarzalnych zamówień niż klienci, którzy stykają się z tradycyjnymi metodami sprzedaży.

Zobacz, co najczęściej przeszkadza klientom w podjęciu właściwej decyzji na różnych etapach procesu zakupowego:

The New Sales Imperative

Jak możesz ich wesprzeć?

B2B E-commerce in Evolution Report – kluczowe wnioski z 2021 roku

Badanie Amazon prezentuje takie dane:

  • 96% klientów B2B, którzy zaczęli kupować online w czasie pandemii twierdzi, że ich firmy będą składać zamówienia drogą cyfrową, nawet po jej zakończeniu.
  • Dla wielu firm przejście na częściowo lub całkowicie zdalną działalność stało się bodźcem do usprawnienia i digitalizacji procesów zakupowych. Wiele z nich zaczęło automatyzować przepływy pracy i polegać na współpracy z jednym dostawcą.

Top 3 actions organizations engaged in as a result of the COVID-19 pandemic

  • Dla większości klientów B2B przejście na zakupy online jest mile widzianą zmianą. Dostęp do szerszego asortymentu produktów, konkurencyjne ceny i szybka realizacja zamówień przemawiają na korzyść cyfryzacji.

Top 3 benefits of e-procurement for buyers

  • Usprawnienie działań i redukcja kosztów w całej organizacji – to były priorytety na rok 2021. Jakie funkcje i możliwości B2B ecommerce klienci biznesowi uznali za must-have? W top 5 znalazły się: szybka dostawa, rabaty ilościowe, dostęp dla wielu użytkowników w ramach jednego konta oraz możliwość ustalania limitów wydatków.

Top 5 overall buyer procurement priorities in 2021

  • Z kolei dla dostawców priorytetami stało się zapewnienie dobrego Customer Experience, zwiększenie bazy klientów i sprzedaż produktów na skalę globalną. Co udało Ci się zrealizować z tej listy? 🙂

Top 3 sales priorities for 2021

Z myślą o przyszłości B2B ecommerce

Wspomnieliśmy już, czym żył świat w ostatnich latach. Teraz, tak jak obiecaliśmy, przedstawiamy trendy na przyszłość.

Według raportu DHL Express do 2025 r. znacząca większość, bo aż 80% interakcji B2B będzie odbywała się online. Z tego samego raportu wynika, że pandemia i jej konsekwencje doprowadzą do rozwoju globalnego handlu elektronicznego B2B, który osiągnie wartość 20,9 bln dolarów do 2027 r.

Badania pokazują również, że do 2025 roku 75% globalnej siły roboczej będą stanowić millenialsi. Wzrost liczby świadomych cyfrowo millenialsów na stanowiskach kierowniczych zmienia kurs tradycyjnych zamówień B2B w kierunku przyjęcia rozwiązań online.

Jak podaje Sana Commerce w swoim najnowszym raporcie: 94% klientów B2B cierpi z powodu problemów związanych z obsługą online. Jedna trzecia kupujących jest sfrustrowana dostępnymi funkcjonalnościami B2B ecommerce. Widoczność cech produktów, łatwość dokonywania zakupów, możliwość powtarzania zamówień, a nawet dostęp do historii zamówień… Wszystkie te elementy znalazły się na liście. Czy dotyczą one również Twojej platformy firmowej? Pamiętaj, aby zaplanować odpowiednie działania w 2022 roku.

What customer experience challenges are you still seeing in the online B2B buying process

2022 rok pełen wyzwań

Łatwe zakupy B2B, dobre Customer Experience, funkcjonalności odpowiadające potrzebom millenialsów, odpowiednie narzędzia B2B ecommerce – to główne kierunki “optymalizacji”, na których warto się skupić w nowym roku.

Nowy rok, nowe narzędzie do obsługi klientów B2B? Umów prezentację platformy e-commerce B2B Saly: napisz na hello@saly.pl lub zadzwoń +48 501 521 573.

Powiązane posty