Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

W ostatnich latach wiele mówiono o tym, że to właśnie millenialsi inicjują transformację w sprzedaży B2B. Przyzwyczajeni do rozwiązań technologicznych, z którymi byli zaznajomieni przez większość swojego życia, klienci B2B z pokolenia Y oczekują doskonałych doświadczeń cyfrowych i możliwości samoobsługi.

Pokolenie Y jest już dorosłe i oczekuje się, że do 2025 roku będzie stanowiło trzy czwarte globalnej siły roboczej.

Jak podaje raport DHL: millenialsi są obecnie odpowiedzialni za ponad 70% wszystkich decyzji zakupowych B2B. Dorastając z dostępem do Internetu i telefonem komórkowym w ręku, są oni cyfrowo zaawansowani i bardziej zorientowani na technologię niż ich poprzednicy. W związku z tym mają też wyższe wymagania co do sposobu obsługi klienta biznesowego.

Zmiana procesów zakupowych B2B

Doświadczenia zakupowe millenialsów w życiu osobistym mają ogromny wpływ na to, czego oni oczekują od transakcji B2B. Klienci z pokolenia Y są bardziej skłonni do unikania kontaktu z handlowcami, na wczesnym etapie procesu zakupowego. Są oni generalnie sceptycznie nastawieni do przedstawicieli handlowych i ich obiecanek. Zamiast tego, wolą samodzielnie przeprowadzić badanie online, przed podjęciem decyzji o zakupie – naśladując zachowanie, które jest dla nich tak naturalne w ich osobistych przyzwyczajeniach zakupowych.

Według zeszłorocznego ebooka Gartnera, 44% millenialsów woli, aby przedstawiciel handlowy nie był zaangażowany w proces zakupowy B2B. Możemy wywnioskować z tego, że cyfrowe kanały sprzedaży i całe cyfrowe doświadczenie, jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek.

Raport Gartner millenialsi wolą, aby przedstawiciel handlowy nie był zaangażowany w proces zakupowy B2B

Millenialsi wymuszają wdrażanie rozwiązań e-commerce B2B w firmach

Niespodzianka: millenialsi są po obu stronach barykady, zwanej handlem B2B. Wymuszają oni zmiany zarówno jako klienci B2B, jak i pracownicy firm produkcyjnych i dystrybucyjnych. Tak więc pokolenie Y, nie tylko preferuje składanie zamówień B2B online, ale także skłania kierownictwo firm, do wdrażania nowych rozwiązań w zakresie obsługi klienta biznesowego.

Wiemy to z pierwszej ręki, gdyż bardzo często inicjatorami zmian w firmach naszych klientów są osoby urodzone w latach 80. i 90. Za taki przykład może posłużyć firma Madejski. Niedostatek funkcji i skromne możliwości ich rozwiązania w zakresie prezentacji oferty produktowej, skłoniły menedżera ds. eksportu Jana Madejskiego, do poszukiwania nowej platformy B2B. Więcej o wyzwaniach przedstawiciela pokolenia Y w branży budowlanej można przeczytać w naszym case study.

Czas przemyśleć swoją strategię sprzedażową

Jako producent, dystrybutor lub hurtownik, nie możesz już dłużej ignorować potrzeb pokolenia Y jako konsumentów. Doświadczenie z lockdown 2020 + rosnąca liczba millenialsów odpowiedzialnych za zakupy firmowe = realna potrzeba wdrożenia odpowiedniego narzędzia.

Jak zatem zbudować silną obecność cyfrową, aby zachęcić millenialsów do kupowania od Twojej firmy? Opinie naszych obecnych klientów (można je przeczytać tutaj) świadczą o tym, że Saly doskonale radzi sobie z tym wyzwaniem. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do demo naszej platformy, aby na własne oczy zobaczyć funkcjonalności, pozwalające na efektywną obsługę klientów B2B online.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty