Aktualizacja: 20.05.2022
Jak podaje raport DHL: millenialsi są obecnie odpowiedzialni za ponad 70% wszystkich decyzji zakupowych B2B. Dorastali z telefonem komórkowym w ręku i z dostępem do Internetu. Są także cyfrowo zaawansowani i bardziej zorientowani na technologię niż ich poprzednicy. W związku z tym mają większe wymagania co do sposobu obsługi klienta biznesowego.
Doświadczenia zakupowe millenialsów w życiu osobistym mają ogromny wpływ na to, czego oni oczekują od transakcji B2B. Klienci z pokolenia Y chętniej rezygnują z kontaktu z handlowcami na wczesnym etapie procesu zakupowego. Zamiast tego, wolą samodzielnie przeprowadzić badanie online, jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. Stanowi to swego rodzaju odbicie ich osobistych przyzwyczajeniach zakupowych.
Według zeszłorocznego raportu Gartnera 44% millenialsów woli, aby przedstawiciel handlowy nie był zaangażowany w proces zakupowy B2B. Możemy wywnioskować z tego, że cyfrowe kanały sprzedaży – wraz z cyfrowym doświadczeniem zakupowym – jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek.
Niespodzianka: millenialsi są po obu stronach barykady, zwanej handlem B2B. Wymuszają oni zmiany zarówno jako klienci B2B, jak i pracownicy firm produkcyjnych i dystrybucyjnych. Tak więc pokolenie Y, nie tylko preferuje składanie zamówień B2B online, ale także skłania kierownictwo firm do wdrażania nowych rozwiązań w zakresie obsługi klienta biznesowego.
Doskonale oddaje to przykład użytkowników platformy Saly, gdzie często inicjatorami zmian w firmach naszych klientów są osoby urodzone w latach 80. i 90. Tak też było w przypadku firmy Madejski. Niedostatek funkcji i skromne możliwości ich rozwiązania w zakresie prezentacji oferty produktowej, skłoniły menedżera ds. eksportu Jana Madejskiego, do poszukiwania nowej platformy B2B. Więcej o wyzwaniach przedstawiciela pokolenia Y w branży budowlanej można przeczytać w naszym case study.
Jako producent, dystrybutor lub hurtownik, nie możesz już dłużej ignorować potrzeb pokolenia Y jako konsumentów. Doświadczenie z lockdown 2020 + rosnąca liczba millenialsów odpowiedzialnych za zakupy firmowe = realna potrzeba wdrożenia odpowiedniego narzędzia.
Jak zatem zbudować silną obecność cyfrową, aby zachęcić millenialsów do kupowania Twoich produktów? Opinie naszych obecnych klientów (można je przeczytać tutaj) świadczą o tym, że Saly doskonale radzi sobie z tym wyzwaniem. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do demo naszej platformy, aby na własne oczy zobaczyć wszystkie funkcjonalności, pozwalające na efektywną obsługę klientów B2B online.
Digital Marketing Specialist
[…] Badania pokazują również, że do 2025 roku 75% globalnej siły roboczej będą stanowić millenialsi. Wzrost liczby świadomych cyfrowo millenialsów na stanowiskach kierowniczych zmienia kurs tradycyjnych zamówień B2B w kierunku przyjęcia rozwiązań online. […]
Comments are closed.
Przejście na e-commerce B2B: łatwiejsze niż Ci się wydaje
Valeriia Mostova
Valeriia