Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Millenialsi to obecnie najbardziej aktywna grupa inicjująca transformację w sprzedaży B2B. Przyzwyczajeni do rozwiązań technologicznych oczekują doskonałych doświadczeń cyfrowych i możliwości samoobsługi.

Aktualizacja: 20.05.2022

Millenialsi, czyli pokolenie Y, osiągnęli już dorosłość, stając się tym samym pełnoprawnymi konsumentami rynkowymi. Co więcej, oczekuje się, że ta grupa do 2025 roku będzie stanowić trzy czwarte globalnej siły roboczej. Warto zatem bliżej przyjrzeć się potencjalnym możliwościom targetowania sprzedaży na to właśnie pokolenie.

Jak podaje raport DHL: millenialsi są obecnie odpowiedzialni za ponad 70% wszystkich decyzji zakupowych B2B. Dorastali z telefonem komórkowym w ręku i z dostępem do Internetu. Są także cyfrowo zaawansowani i bardziej zorientowani na technologię niż ich poprzednicy. W związku z tym mają większe wymagania co do sposobu obsługi klienta biznesowego.

Zmiana procesów zakupowych B2B

Doświadczenia zakupowe millenialsów w życiu osobistym mają ogromny wpływ na to, czego oni oczekują od transakcji B2B. Klienci z pokolenia Y chętniej rezygnują z kontaktu z handlowcami na wczesnym etapie procesu zakupowego. Zamiast tego, wolą samodzielnie przeprowadzić badanie online, jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. Stanowi to swego rodzaju odbicie ich osobistych przyzwyczajeniach zakupowych.

Według zeszłorocznego raportu Gartnera 44% millenialsów woli, aby przedstawiciel handlowy nie był zaangażowany w proces zakupowy B2B. Możemy wywnioskować z tego, że cyfrowe kanały sprzedaży – wraz z cyfrowym doświadczeniem zakupowym – jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek.

Raport Gartner millenialsi wolą, aby przedstawiciel handlowy nie był zaangażowany w proces zakupowy B2B

Millenialsi wymuszają wdrażanie rozwiązań e-commerce B2B w firmach

Niespodzianka: millenialsi są po obu stronach barykady, zwanej handlem B2B. Wymuszają oni zmiany zarówno jako klienci B2B, jak i pracownicy firm produkcyjnych i dystrybucyjnych. Tak więc pokolenie Y, nie tylko preferuje składanie zamówień B2B online, ale także skłania kierownictwo firm do wdrażania nowych rozwiązań w zakresie obsługi klienta biznesowego.

Doskonale oddaje to przykład użytkowników platformy Saly, gdzie często inicjatorami zmian w firmach naszych klientów są osoby urodzone w latach 80. i 90. Tak też było w przypadku firmy Madejski. Niedostatek funkcji i skromne możliwości ich rozwiązania w zakresie prezentacji oferty produktowej, skłoniły menedżera ds. eksportu Jana Madejskiego, do poszukiwania nowej platformy B2B. Więcej o wyzwaniach przedstawiciela pokolenia Y w branży budowlanej można przeczytać w naszym case study.

Czas przemyśleć swoją strategię sprzedażową

Jako producent, dystrybutor lub hurtownik, nie możesz już dłużej ignorować potrzeb pokolenia Y jako konsumentów. Doświadczenie z lockdown 2020 + rosnąca liczba millenialsów odpowiedzialnych za zakupy firmowe = realna potrzeba wdrożenia odpowiedniego narzędzia.

Jak zatem zbudować silną obecność cyfrową, aby zachęcić millenialsów do kupowania Twoich produktów? Opinie naszych obecnych klientów (można je przeczytać tutaj) świadczą o tym, że Saly doskonale radzi sobie z tym wyzwaniem. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do demo naszej platformy, aby na własne oczy zobaczyć wszystkie funkcjonalności, pozwalające na efektywną obsługę klientów B2B online.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty

1 Komentarz

Comments are closed.