Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Jak zwiększyć sprzedaż hurtową online?

Zasada niedostępności, język korzyści, zasada kontrastu – te techniki są jak najbardziej skuteczne i powszechnie stosowane przez wielu sprzedawców i marketingowców. Firmy jednak często zapominają, że jest więcej niż jedna droga do zwiększenia wartości zakupów hurtowych online. Poniższy wykaz to kilka z rzadziej wydeptywanych ścieżek stosowanych w B2B ecommerce gwarantujących zyskowność.

Jak zwiększyć sprzedaż hurtową w Twoim sklepie internetowym? Jak sprawić, by ten sam klient zakupił więcej? Zapewne już częściowo potrafisz odpowiedzieć na te pytania, być może też Twoja firma ma już przygotowaną odpowiednią strategię marketingu i sprzedaży. Dobrą praktyką jest ustawianie zniżek dla wybranego asortymentu lub stworzenie czasowej kampanii promocyjnej. 

To jednak nie wszystko, co możesz zrobić. Wiele sklepów zapomina, jak dużą pomocą stanowią funkcjonalności B2B ecommerce ułatwiające klientowi podjęcie decyzji zakupowej. Oto kilka najważniejszych.

Wielokoszykowość – skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej

Wiele koszyków w jednym sklepie internetowym to funkcja szczególnie ważna dla dużych graczy. W momencie, gdy Twoi klienci posiadają liczne filie lub mają podzielony budżet na konkretne działy, wielokoszykowość pozwala im odpowiednio rozplanować zakupy. To znaczne ułatwienie, które podnosi wskaźnik zadowolenia konsumenta, a przy okazji nie wymaga od Ciebie żadnej dodatkowej inicjatywy.

Funkcja ta dopiero wchodzi na polskie rynki i niewiele platform B2B ecommerce posiada ją już w swojej ofercie. A to nie tylko natychmiastowa odpowiedź na to, jak zwiększyć sprzedaż hurtową w swoim sklepie internetowym, ale też jak zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku e-handlu B2B. To właśnie posiadanie w swojej ofercie możliwości składania zamówień za pomocą wielu koszyków stanowi jeden z największych argumentów dla dużych przedsiębiorstw do wyboru Twojej firmy jako głównego dystrybutora. 

Jak zwiększyć sprzedaż hurtową w internecie? - wybór koszyka

Czy da się jeszcze bardziej zachęcić klienta do zakupu hurtowego za pomocą tej funkcjonalności? Oczywiście! Wystarczy tylko dodać tę funkcję już do poziomu listingu. Wtedy też zmniejsza się ilość potrzebnych “kliknięć” w procesie zakupowym, co przyspiesza finalizację zamówienia. Dowiedz się więcej>>>.

Opakowania zbiorcze – jednoczesna optymalizacja sprzedaży i dystrybucji

Wciąż niewiele sklepów internetowych zwraca uwagę na potencjał sprzedażowy stosowania opakowań zbiorczych. Zazwyczaj jest to praktyka ułatwiająca logistykę magazynowania i dystrybucji. Jednakże to nie wszystko, co daje sprzedaż za pomocą opakowań zbiorczych.

Dwa rodzaje motywowania konsumentów 

Wskazanie klientowi, ile może “zaoszczędzić” za pomocą kupna w dostępnych opakowaniach to doskonały chwyt sprzedażowy, przy okazji niwelujący przestoje produktowe w magazynach. Tym samym możesz skuteczniej zarządzać magazynami i dystrybucją. Masz dwie możliwości, jak zwiększyć sprzedaż hurtową za pomocą zarządzania polityką cenową opakowań:

Jeśli zatem klient ma w planach kupno 11 sztuk bez rabatu, wybierze 12 sztuk z rabatem – wraz z poczuciem intratności tego interesu. W ten sposób można zwiększyć obroty, a przy okazji zadbać o pozytywny consumer experience.

Dwie strategie zarządzania polityką cenową 

W obu wersjach zarządzanie opakowaniami zbiorczymi przynosi znaczne dochody. A dzięki intuicyjnej platformie B2B ecommerce administrator może w łatwy sposób określić wysokość rabatu, o jaki zostanie obniżona cena produktu w opakowaniu zbiorczym. Co więcej, można w tym przypadku zastosować dwie strategie przyznawania rabatów, optymalizując zyski swojego biznesu:

  1. Globalnie – generalne ustawienie rabatu na opakowania zbiorcze jest szczególnie przydatne w przypadku kampanii promocyjnej. Jak maksymalnie zwiększyć sprzedaż hurtową w krótkim czasie? Najlepiej ustawić promocję czasową na wszystkie opakowania hurtowe! A w momencie, gdy masz do zaoferowania znaczną ilość produktów – ustawienie jednej globalnego rabatu skraca Ci czas do kilku minut!
  2. Per index – nadanie rabatu do każdego produktu z osobna. Jest to odpowiedź na to, jak zwiększyć sprzedaż hurtową w perspektywie długofalowej. Zmiana cen jednostkowych w zależności od opakowania zbiorczego pozwala na bieżąco kontrolować dostępność produktu, nie ryzykując magazynowym przepełnieniem.

Jak zwiększyć sprzedaż hurtową w internecie? - Ustawianie rabatu na platformie

Oczywiście obie techniki są powszechnie stosowane. Co jednak się rzadko zdarza, to automatyzacja powyższych działań. Narzędzie optymalizacji rabatów opakowań zbiorczych jest banalnie proste. Wystarczy w odpowiedniej kolumnie wpisać wysokość rabatu, a system sam oblicza wysokość ceny po obniżce. Co więcej, zrobi to w czasie rzeczywistym, aktualizując dane ze wszystkimi podpiętymi serwerami. 

Logistyczne minimum – jak zwiększyć sprzedaż, minimalizując koszty transportu?

Jak jeszcze można zwiększyć sprzedaż hurtową w B2B ecommerce? Chociażby poprzez spełnienie logistycznego minimum. Omówione w poprzednim rozdziale opakowania zbiorcze to mechanizm oparty na zachęceniu klienta do liczniejszych zakupów. Głównym argumentem w tym przypadku jest wskazanie “opłacalności” przy zakupie większej ilości produktów w tej samej palecie. Z kolei postawienie logistycznego minimum to pewnego rodzaju ultimatum dla klientów. To jednak nie oznacza, że kupują oni mniej chętnie.

Po pierwsze logistyczne minimum pozwala lepiej zarządzać polityką cenową pojedynczego produktu – co może się przekładać na wprowadzenie atrakcyjniejszej dla klienta ceny. Po drugie, aby przekonać klienta, do złożenia zamówienia, można stosować dodatkową zachętę w postaci zmniejszenia kosztów transportu.

Dla przykładu można wskazać minimalną wartość zamówienia, by koszty transportu wyniosły 0 zł. W ten sposób nagradza się swoich klientów za wysokie zamówienia – a to z kolei zachęca do zakupu hurtowego.

Co ciekawe, zapewnienie logistycznego minimum to również szansa na zoptymalizowanie kosztów w swojej firmie. Zgodnie z zasadą korzyści skali koszt jednostkowej produkcji spada wraz ze wzrostem ilości produktu. Oznacza to, że przy zwielokrotnieniu zamówienia tego samego indeksu można zarobić więcej przy tych samych kosztach produkcji.

Automatyzacja powtarzalnych zamówień, czyli must-have każdej platformy B2B ecommerce

To kolejna funkcja ułatwiająca cykliczny zakup hurtowy. Stanowi szczególny atut dla przedsiębiorstw mających w swojej ofercie artykuły o szybkiej zużywalności. Funkcjonalność ta powinna przykuć uwagę szczególnie przedsiębiorstwom sprzedającym artykuły:

Automatyzacja powtarzalnych zamówień jest również przydatna (i wciąż niedoceniana) w momencie wydłużenia drogi przebytej przez produkt o dodatkowych pośredników. Przykład: fabryka sprzedaje do hurtowni rękawiczki ogrodowe. Pośrednikiem między hurtownią a lokalnymi kwiaciarniami jest dystrybutor. 

Załóżmy, że zarówno hurtownia, jak i dystrybutor posiadają platformę skierowaną do swoich klientów. W przypadku automatyzacji tego procesu oba podmioty ułatwiają złożenie zamówienia. Zamiast co miesiąc przechodzić przez tę samą procedurę, dystrybutor wchodzi na platformę hurtowni, klika w historię transakcji na swoim koncie i wybiera polecenie “Powtórz zamówienie”. To samo robi później kwiaciarnia na platformie dystrybutora. W ten sposób wszystkie strony oszczędzają na czasie. Chętniej też wracają do swojego dostawcy, który maksymalnie uprościł cały proces zakupowy. 

 

Możliwości na to, by zwiększyć sprzedaż hurtową w Twoim sklepie internetowym jest wiele. Powyższe wskazówki to jedynie fragment tego, co możesz zrobić, by zwiększyć zyski z zakupów jednego podmiotu. W sprzedaży hurtowej B2B ecommerce z pewnością pomaga zarządzanie polityką cenową opakowań zbiorczych. Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia też stanowi dodatkową “zachętę”. Oprócz tego zdecydowanie warto uprościć ścieżkę zakupową klienta, która będzie prowadzić prosto do finalizacji transakcji. Bez dodatkowych kliknięć. I bez zawahań. 

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak jeszcze może Ci pomóc Saly b2b platforma e-commerce, zapisz się na demo! Pokażemy Ci, jak za pomocą kilku kliknięć zwiększyć zyski sprzedażowe Twojego sklepu internetowego!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty