Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Konsumenci, we wszystkich branżach, korzystają z materiałów online przy podejmowaniu decyzji o zakupie. I B2B nie jest tutaj żadnym wyjątkiem.

Aktualizacja: 26.07.2022.

Według badań dotyczących zachowań kupujących B2B atrakcyjnie zaprezentowane produkty mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej na rynku. Na pytanie, dlaczego kupujący wybrali tego dostawcę zamiast innych, 75% nabywców odpowiedziało, że dane (treści, materiały graficzne) prezentowane na jego stronie www miały istotny wpływ na ich decyzje zakupowe.

Jak zatem sprawić, by produkty dedykowane klientom B2B jak najlepiej prezentowały się w Twoim e-sklepie? Zacznijmy od klasyfikacji typów danych, które powinny obowiązkowo znaleźć się na każdej platformie sprzedażowej.

Rodzaje danych o produktach dla B2B e-commerce

1. Zdjęcia

Wysokiej jakości zdjęcia produktów znacząco wpływają na poziom zaangażowania użytkowników wobec Twojej oferty. Zdjęcia z różnych perspektyw, widok 360 stopni, wiele opcji wyświetlania, powiększanie i pomniejszanie, galeria z łatwymi opcjami manewrowania zapewniają wspaniałe wrażenia podczas przeglądania katalogu produktów online. Nie zapomnij o ich optymalizacji tak, aby osiągnąć kompromis pomiędzy wysoką jakością a szybkim czasem ładowania.

2. Opisy

Produkty B2B wymagają opisów, które dokładnie przedstawią ich cechy i korzyści płynące z ich zakupu. Staraj się, aby takie opisy były unikalne, i zawierały co najmniej 150 słów. Używaj list wypunktowanych i pogrubionego tekstu, aby podkreślić ważne detale, zapewnić czytelność i ułatwić skanowanie treści przez użytkowników platformy. Nie zapomnij podać słowa kluczowego (w sposób nienachalny), na które chcesz się pozycjonować.

3. Atrybuty

Są to czynniki, które pomagają klientom rozróżniać poszczególne warianty produktów i dostarczają ważnych informacji technicznych. Zastanów się, jakie konkretne informacje na temat każdego produktu byłyby przydatne dla Twoich klientów.

Pomocne jest zapewnienie tych samych atrybutów dla każdego produktu w ramach danej kategorii. Pomoże to Twoim klientom łatwo porównać produkty B2B.

Na przykład, w kategorii farb możesz wskazać atrybuty koloru, rozmiaru pojemnika, czasu wyschnięcia i sposobu aplikacji. W kategorii oświetlenia podaj moc, typ żarówki, oprawy, napięcia i materiału obudowy.

Poniżej znajdziesz przykładowe atrybuty produktu dla pralki.

atrybuty produktów b2b na platformie zamówieniowej

Zidentyfikuj kluczowe atrybuty dla każdej kategorii, źródła i typu informacji.

4. Pliki do pobrania

Dla produktów B2B często niezbędne są dokumenty PDF ze specyfikacjami technicznymi, kartami charakterystyki (Material Safety Data Sheet) i instrukcjami obsługi.

przykładowe pliki do pobrania produktów b2b

W przypadku sprzedaży online, perfekcyjnie opracowana informacja o produkcie jest niezbędna, ponieważ nie ma innej możliwości rzeczywistego pokazania produktu klientom. Opisanie i zaprezentowanie produktu w jak najbardziej szczegółowy sposób pozwala klientowi na uzyskanie kompleksowej wiedzy o produkcie i pozbawia go konieczności zwracania się do pracowników działu sprzedaży o szczegóły na wstępnym etapie zapoznawania się z ofertą.

Upewnij się, że Twoje treści przemawiają zarówno do osób podejmujących decyzje w firmach Twoich klientów, jak i do użytkowników technicznych, którzy zazwyczaj doradzają przy podejmowaniu decyzji i udzielają rekomendacji dotyczących tego, jaki produkt ostatecznie kupić.

3 kluczowe czynniki zapewniające doskonałą jakość danych dotyczących produktów B2B

  1. zdefiniuj procesy, role i obowiązki przy tworzeniu informacji o produkcie i zarządzaniu nimi,
  2. określ jednolite normy dla danych produktowych i zapewnij ich sensowną strukturę,
  3. stosuj spójną terminologię.

Zarządzanie danymi o produktach nie jest łatwe – ale jest tego warte. Wysoka jakość informacji przekłada się na:

  • lepszą obsługę użytkowników, a co za tym idzie, zwiększenie retencji i lojalności klientów,
  • wizerunek marki.

Te dwa punkty mają z kolei bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży w Twojej platformie B2B.

Podsumowując, wysokiej jakości informacje o produktach, które są systematycznie aktualizowane i zarządzane, przekładają się na cały szereg korzyści dla firm B2B, w tym na przychody Twojej firmy. Zadbaj o to, aby produkty B2B z Twojej oferty były właściwie opisane i dostarczały wszystkich niezbędnych informacji potencjalnym klientom.

Platforma B2B Saly pozwala nie tylko na łatwe zarządzanie informacjami produktowymi dzięki intuicyjnemu edytorowi danych w panelu administracyjnym, ale także atrakcyjnie prezentuje Twoją ofertę w przejrzysty sposób zgodnie z zasadami UX. Brzmi ciekawie? Zobacz demo platformy.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty