prezentacja rodziny produktów w Saly

Liczne badania pokazują, że ponad połowa asortymentu produktów, którą dysponują producenci, posiada różne warianty. Na dużą liczbę produktów oferowanych w ilościach hurtowych nakładana jest duża liczba wariantów poszczególnych produktów. Produkty mogą występować w wersjach pojedynczych lub rozszerzonych z licznymi elementami i cechami, co pomnaża ilość informacji do zarządzania.

Mówiąc wprost, warianty produktów są jednym z głównych wyzwań związanych z zarządzaniem informacją produktową w firmach. Ponadto, wyzwaniem jest ułatwienie procesu zamawiania takich produktów klientom B2B.

Zapewnienie dobrego Customer Experience oraz spójności i jakości informacji jest szczególnie ważne na rynku B2B. Dla pracowników reprezentujących sprzedaż lub marketing produktowy w dużych firmach produkcyjnych lub hurtowniach, bardzo ważne jest, aby zadbać o dobrą obsługę swoich klientów biznesowych. Plusem jest również przechowywanie informacji i prezentacji wszystkich produktów w jednym miejscu, do którego mają dostęp wszyscy kluczowi pracownicy lub klienci.

Na potrzeby dużych firm handlowych B2B, jako doświadczony software house, stworzyliśmy nasz produkt Saly: platformę e-commerce B2B oraz system klasy PIM. Oba te rozwiązania posiadają intuicyjny moduł do edycji i zarządzania produktami oraz ich atrybutami i cechami.

Jak Saly rozwiązuje problem kilkudziesięciu wariantów jednego produktu?

Niektóre produkty występują w różnych wariantach, takich jak kolor, rozmiar, moc, waga lub inne cechy specyficzne dla danej branży. Jeśli Twoje produkty są dostępne w różnych wariantach, możesz wprowadzić ceny, dodać unikalne kody, ilości i stany magazynowe dla każdego wariantu. Platforma B2B i system klasy PIM Saly pozwalają zbudować “drzewko produktowe” w kilku prostych krokach!

pop-up w backoffice Saly: pojedynczy produkt czy rodzina produktów

Po wybraniu rodzaju produktu: pojedynczy lub rodzina produktów i kliknięciu na przycisk, osoba odpowiedzialna za zarządzanie informacją produktową przechodzi do intuicyjnego konfiguratora produktu. Stworzy ona rodzinę produktów: uzupełni dane opisowe i multimedialne, zapisze produkt i jego warianty.

tworzenie rodziny produktów i wariantów produktów w backoffice platformy Saly

Jeśli platforma Saly jest zintegrowana z systemem ERP, ceny, kody i stany magazynowe (oraz inne podstawowe dane z ERP) będą uzupełniane automatycznie.

Gotowe! Rodzina produktów jest dostępna online w katalogu produktów.

Jak ta rodzina produktów wygląda po stronie Twojego klienta?

W przejrzysty sposób, przyjazny dla użytkownika końcowego! Twoi klienci widzą wszystkie kombinacje wariantów produktów z ich cechami, cenami i zapasami. Mogą szybko wybrać potrzebną ilość produktów w odpowiedniej konfiguracji i łatwo złożyć zamówienie (w zalogowanej wersji platformy B2B).

rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly

Platforma Saly posiada również możliwość tworzenia tak zwanych podwariantów produktów. W sytuacjach, gdy wariant danego produktu jest podzielony na własne warianty.

Jak w powyższym przykładzie: oferujesz produkt – inwerter fotowoltaiczny, ten produkt jest dostępny w wariantach w zależności od mocy. Falownik o mocy 3680 kW można zakupić pojedynczo lub łącznie z zestawem montażowym.

Warto dodać, że Saly nie ogranicza liczby cech produktu. Pozwala to na stworzenie solidnego katalogu produktów online.

Jeśli temat zarządzania wariantami produktów jest bardzo aktualny w Twojej firmie i chcecie obsługiwać klientów B2B lub prezentować swój asortyment online – skontaktuj się z nami. Saly powstał, aby rozwiązywać takie problemy i pomóc aktywnie rozwijającym się firmom w dokonaniu transformacji cyfrowej.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty