Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

prezentacja rodziny produktów w Saly - zarządzanie wariantami produktów

Zarządzanie wariantami produktów to uporządkowanie katalogu w ten sposób, by Twoim pracownikom łatwiej było sprzedawać, a Twoim klientom – chętniej kupować. Dowiedz się, jak wprowadzić tę funkcjonalność w swojej firmie!

Aktualizacja: 05.07.2022.

Dlaczego zarządzanie wariantami produktów jest tak ważne? Ponad połowa asortymentu produktów, którą dysponują producenci, posiada różne warianty. Na dużą liczbę produktów oferowanych w ilościach hurtowych nakładana jest duża liczba wariantów poszczególnych produktów. Produkty mogą występować w wersjach pojedynczych lub rozszerzonych z licznymi elementami i cechami, co pomnaża ilość informacji do zarządzania.

Mówiąc wprost, warianty produktów są jednym z głównych wyzwań związanych z zarządzaniem informacją produktową w firmach. Ponadto, wyzwaniem jest ułatwienie procesu zamawiania takich produktów klientom B2B.

Zarządzanie wariantami produktów – przede wszystkim zadowolenie klienta

Zapewnienie dobrego Customer Experience oraz spójności i jakości informacji jest szczególnie ważne na rynku B2B. Dla pracowników reprezentujących sprzedaż lub marketing produktowy w dużych firmach produkcyjnych lub hurtowniach, bardzo ważne jest, aby zadbać o dobrą obsługę swoich klientów biznesowych. Plusem jest również przechowywanie informacji i prezentacji wszystkich produktów w jednym miejscu, do którego mają dostęp wszyscy kluczowi pracownicy lub klienci.

Na potrzeby dużych firm handlowych B2B, stworzyliśmy nasz produkt Saly – platformę e-commerce B2B. Posiada ona intuicyjny moduł do edycji i zarządzania produktami oraz ich atrybutami i cechami.

Zarządzanie wariantami produktów: na czym to polega?

Niektóre produkty występują w różnych wariantach, takich jak kolor, rozmiar, moc, waga lub inne cechy specyficzne dla danej branży. Jeśli Twoje produkty są dostępne w różnych wariantach, możesz dzięki platformie kontrolować dane dla każdego wariantu:

  • wprowadzić ceny,
  • dodać unikalne kody,
  • zintegrować ilości i stany magazynowe zgodnie z wewnętrznymi systemami firmy.

W ten sposób Saly rozwiązuje problem kilkudziesięciu wariantów produktów. Platforma sprzedażowa B2B i system klasy PIM Saly pozwalają zbudować “drzewko produktowe” w kilku prostych krokach!

pop-up w backoffice Saly: pojedynczy produkt czy rodzina produktów - zarządzanie wariantami produktów

Zarządzanie wariantami produktów jeszcze nigdy nie było tak proste! Po wybraniu rodzaju produktu: pojedynczy lub rodzina produktów i kliknięciu na przycisk, osoba odpowiedzialna za zarządzanie informacją produktową przechodzi do intuicyjnego konfiguratora produktu.

W ten sposób na platformie sprzedażowej B2B tworzy się rodzinę produktów. Administrator może wtedy swobodnie uzupełnić dane opisowe i multimedialne, a także zapisać produkt wraz z jego wariantami.

tworzenie rodziny produktów i wariantów produktów w backoffice platformy Saly

Jeśli platforma sprzedażowa B2B Saly jest zintegrowana z systemem ERP, ceny, kody i stany magazynowe (oraz inne podstawowe dane z ERP) będą uzupełniane automatycznie.

Gotowe! Rodzina produktów jest dostępna online w katalogu produktów.

Jak ta rodzina produktów wygląda po stronie Twojego klienta?

Mimo że czynność wydaje się skomplikowana, na platformie sprzedażowej B2B całość prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość prezentuje się w przejrzysty sposób, przyjazny dla użytkownika końcowego!

Twoi klienci widzą wszystkie kombinacje wariantów produktów z ich cechami, cenami i zapasami. Mogą szybko wybrać potrzebną ilość produktów w odpowiedniej konfiguracji i łatwo złożyć zamówienie (w zalogowanej wersji platformy sprzedażowej B2B).

rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly - zarządzanie wariantami produktów

Platforma Saly posiada również możliwość tworzenia tak zwanych podwariantów produktów. W sytuacjach, gdy wariant danego produktu jest podzielony na własne warianty.

Jak w powyższym przykładzie: oferujesz produkt – inwerter fotowoltaiczny, ten produkt jest dostępny w wariantach w zależności od mocy. Falownik o mocy 3680 kW można zakupić pojedynczo lub łącznie z zestawem montażowym.

Warto dodać, że Saly nie ogranicza liczby cech produktu. Pozwala to na stworzenie solidnego katalogu produktów online.

Poznaj nowe szybkie koszyki  sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej w Twoim sklepie internetowym>>>

Jeśli temat zarządzania wariantami produktów jest bardzo aktualny w Twojej firmie i chcecie obsługiwać klientów B2B lub prezentować swój asortyment online – skontaktuj się z nami. Saly powstał, aby rozwiązywać takie problemy i pomóc aktywnie rozwijającym się firmom w dokonaniu transformacji cyfrowej.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty