Puk-puk, z tej strony cyfrowa transformacja. Czy masz chwilę, aby porozmawiać o tym, dlaczego warto zautomatyzować procesy sprzedażowe w Twojej firmie i pozwolić systemowi B2B pracować dla Ciebie? To nie zajmie długo. Wiem, że jesteś zajęty próbując przetrwać w erze digitalizacji.

Według raportu “E-commerce w Polsce 2019”, 75% Polaków lubi robić zakupy online ze względu na nieskomplikowaną formę i całodobową dostępność, która gwarantuje ich niezależność (mogą zamawiać w dowolnym momencie).

57% polskich internautów kupuję online, co oznacza, że osiągnęliśmy średnią europejską. Dane nie kłamią, rok 2020 to najwyższy czas, aby przenieść sprzedaż B2B do platformy zamówieniowej.

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych insightów dotyczących korzyści płynących z digitalizacji składania zamówień:

  • Z badania Zendex wynika, że 67% ankietowanych woli samoobsługę niż rozmowę z przedstawicielem firmy. Nic dziwnego, skoro firmy często wymagają od klientów wypełnienia skomplikowanych formularzy zamówieniowych (nierzadko na papierze), pozostawiając klientów w niewiedzy na temat statusu ich zamówienia.
  • Według McKinsey, 86% respondentów stwierdziło, że woli używać narzędzi samoobsługowych do składania kolejnych zamówień, niż rozmawiać z przedstawicielem handlowym. W końcu regularne, powtarzające się zamówienia są “sercem” całej sprzedaży B2B! A korzystając z platformy, klienci mogą szybko powtórzyć swoje zamówienie jednym kliknięciem, dzięki zapisanej historii zamówień.
  • Brak szybkości w kontaktach z dostawcami produktów pojawia się jako bolączka numer jeden – wymieniana dwa razy częściej niż cena. Czas w biznesie ma znaczenie, prawda?

Jak obsługa klientów B2B online może wpłynąć na Twój biznes?

Tylko pozytywnie. Dzięki w pełni zautomatyzowanym procesom składania zamówień, Twoi handlowcy nie muszą towarzyszyć Twoim stałym klientom na każdym kroku. Pozwól swoim klientom wejść do nowoczesnego ekosystemu platformy B2B, gdzie dzięki intuicyjnemu interfejsowi będą mogli szybko i wygodnie znaleźć interesujące ich produkty i złożyć zamówienie. 

Wszyscy zadowoleni: Twój zespół sprzedaży ma więcej czasu na generowanie leadów i obsługę nowych klientów, a Twoi klienci nie muszą czekać (ponieważ składają zamówienia 24/7) i mogą cieszyć się swoją niezależnością. Jako dostawca zyskujesz duże oszczędności, skalowalność biznesu oraz poprawę jakości obsługi (raport “Proces zakupowy w B2B. Wyzwania, trendy, inspiracje”, E-point, 2018).

Masz wątpliwości? Umów się na krótką rozmowę z naszym konsultantem ds. transformacji cyfrowej – Dawidem (zadzwoń +48 501 521 573 lub napisz dawid@pureinteractive.pl). Dawid odpowie na Twoje pytania i pokaże Ci, jak działa SALY – platforma, która automatyzuje procesy zamówieniowe B2B dzięki nowoczesnej technologii.

Powiązane posty