Pulpit główny SALY platforma b2b e-commerce

Prawie 67% firm B2B obsługuje zamówienia online. Zastanawiasz się, czy również powinieneś posiadać własny panel e-commerce B2B?

Przekonajmy się czy to rozwiązanie dla Ciebie!

Wydatki na oprogramowanie e-commerce B2B wzrastają dwukrotnie szybciej niż B2C. Przedsiębiorstwa sprzedające hurtowo zaczynają używać systemów do zarządzania zamówieniami online, aby dotrzeć do nowych klientów oraz zatrzymać obecnych.

Przejście na handel elektroniczny B2B może wydawać się zniechęcające i skomplikowane. Ale jak wygląda rachunek “zysków i strat”?

1) Prowadzenie biznesu online to nieznane terytorium. 

Możesz myśleć, że założenie własnej platformy B2B oznacza, że faktycznie posiadasz umiejętności prowadzenia biznesu online. W rzeczywistości, przejście na platformę online wymaga od Ciebie poświęcenia trochę czasu na naukę korzystania z niej i opracowanie nowej strategii biznesowej.

Jednocześnie zmiana sposobu prowadzenia biznesu oznacza również, że będziesz musiał stawić czoła nowym i nieznanym wyzwaniom. Dlatego tak ważne jest, żeby w tym procesie mieć partnera, który ma doświadczenie w tym zakresie i przeprowadzi Cię przez proces bezboleśnie.

2) Twoi klienci będą potrzebowali dużo czasu, aby się przyzwyczaić do nowego systemu.

Być może jesteś gotowy do wejścia w świat digitalu, ale czy Twoi klienci są gotowi pójść za Tobą tą drogą? Zupełnie normalnym jest obawianie się, że Twoi klienci mogą być mocno przyzwyczajeni do składania zamówień przez e-mail lub telefonicznie. Czy jednak możliwość łatwego i sprawnego zamawiania online oraz korzyści które za nim idą, nie są ważniejsze od przyzwyczajeń?

Co z korzyściami dla Ciebie? Spójrz na poniższe dane.

67% hurtowni zainwestowało w oprogramowanie B2B.
Firmy B2B używające platformy e-commerce B2B redukują koszty nawet o 80%.
44% wzrost miesięcznych przychodów odnotowują firmy, które rozpoczęły sprzedaż online.

Dlaczego więc powinieneś zacząć sprzedawać online?

Niektóre naprawdę duże firmy, takie jak Alibaba, chiński holding i jedno z największych przedsiębiorstw świata, nie tylko prowadzą sprzedaż hurtową, ale również inwestują w internetową branżę B2B. Oznacza to, że sektor B2B znajduje się już w epicentrum zmieniających się paradygmatów biznesowych.

1) E-commerce B2B pomaga rozwijać Twój biznes.

W rzeczywistości, podczas gdy 62% właścicieli hurtowni twierdzi, że trudno było im znaleźć odpowiednią technologię, większość firm B2B na całym świecie zainwestowała już we własny system do sprzedaży B2B online. Dlaczego? Wykorzystanie oprogramowania online do przyjmowania zamówień hurtowych znacznie obniża ich koszty. Jednocześnie zyski prawie się podwajają!

Przejście na e-handel B2B jest najmądrzejszą, najbardziej opłacalną i skuteczną decyzją, jaką może podjąć współczesne przedsiębiorstwo B2B. I to wcale nie przesada.

2) Twoi klienci są znacznie bardziej zaawansowani technologicznie niż Ci się wydaje.

Zgodnie z raportem B2B eCommerce Trends, przeciętny nabywca B2B jest o wiele bardziej “cyfrowo ogarnięty” niż myślisz. W rzeczywistości 89% klientów B2B wyszukuje produkty w internecie przed podjęciem decyzji o zakupie.

Ponadto, wiele firm z branży B2B decyduje się na wprowadzenie rozwiązań cyfrowych głównie dlatego, że tego oczekują od nich klienci.

 Ważne jest, aby pamiętać, że w większości przypadków klienci nie zawsze mówią wprost o tym, czego chcą: zazwyczaj sugerują to swoimi zachowaniami. Wystarczy pomyśleć o iPhone: nikt nie powiedział Steve’owi Jobsowi, że świat potrzebuje telefonu z wieloma aplikacjami. Mimo wszystko stworzył iPhone’a i jest to jeden z najbardziej popularnych produktów na świecie.

Przeciętny nabywca B2B przed rozpoczęciem procesu zakupowego dokonuje 12 wyszukań w Google.
80% firm używających platformy e-commerce B2B przyznaje, że oczekiwania ich klientów zmieniły się z powodu stosowania praktyk sprzedaży B2C.

To potrzeby biznesowe, którym trzeba wyjść naprzeciw.

Jak łatwo przełączyć się na e-commerce B2B?

Zgadzamy się: przejście na handel elektroniczny B2B nie jest decyzją, którą powinno podjąć się bez analizy wszystkich za i przeciw.

Z jednej strony, możesz mieć pewne uzasadnione obawy dotyczące znalezienia odpowiedniego narzędzia do sprzedaży B2B dla Twojej firmy. Możesz również wątpić w zdolność Twoją i Twoich klientów do działania w tych nowych i “nowoczesnych” warunkach.

Jednak, z drugiej strony, okazuje się, że większość firm B2B podejmuje decyzję o przejściu na panel B2B, ponieważ oprogramowanie do sprzedaży online ułatwia im pracę, obniża koszty operacyjne i znacznie podnosi sprzedaż. Co więcej, klienci B2B wydają się dalecy od niechęci do wykorzystywania technologii do wyszukiwania i zakupu produktów.

Co można więc zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś na bieżąco z trendami cyfrowymi, najlepszym sposobem na podjęcie świadomej decyzji jest przetestowanie systemu do sprzedaży online.

Załóż konto testowe dla kilku rozwiązań e-commerce B2B, które mogą odpowiadać Twojej działalności i potrzebom. Jeśli nie masz pewności co do kluczowych funkcji, skontaktuj się z zespołem wsparcia technicznego i sprzedaży, aby w pełni zrozumieć funkcje i możliwości platformy, które ułatwią Ci codzienną pracę i pozwolą obniżyć koszty.

Na przykład, jeśli Twoi klienci nie są tacy zaawansowani technologicznie, poszukaj platform z przyjaznym dla użytkownika interfejsem, gdzie wszystkie elementy i funkcje są jasne i łatwe w obsłudze.

Handel elektroniczny wkrótce zdominuje świat sprzedaży hurtowej B2B. Pomimo niepewności i obaw, przejście na platformę online może być znacznie łatwiejsze niż myślisz.

Nadal nie jesteś przekonany?

Kliknij tutaj, aby zapisać się na bezpłatne demo SALY i przekonaj się, co doświadczenie online może zaoferować Tobie i Twojej firmie!

Powiązane posty

2 Komentarzy

Napisz komentarz