Aktualizacja: 25.07.2022.
W miarę wzrostu sprzedaży B2B online oraz konkurencji posiadających swoje własne platformy B2B można zauważyć pewien trend. Widoczne stają się konkretne typy przedsiębiorstw podbijające rynek e-commerce. Ich cechą wspólną jest czerpanie znacznych korzyści z automatyzacji procesów obsługi klientów biznesowych i sprzedaży.
Czym jednak się różnią? Są dwa rodzaje firm, które czerpią największe korzyści z wdrożenia platform sprzedażowych B2B. Czy Twoja firma znajduje się wśród nich?
W Twojej ofercie jest ponad 1000 produktów w różnych wariantach? Liczba klientów rośnie? Ręczne procedury zamawiania i sprzedaży nie są już dla Was praktyczne i hamują wzrost? Twoja firma należy do typu nr 1.
Przedsiębiorstwa, które szybko się rozwijają, muszą równie szybko skalować swoją działalność. Tylko w ten sposób mogą nadążać za wciąż wzrastającym popytem. Cyfryzacja sprzedaży stanowi dla nich konieczność, by znaleźć się na drodze do sukcesu.
Na ich etapie rozwoju nie wystarczy wprowadzanie zamówień w Excelu. W dodatku przy tak wielu klientach otrzymywanie powtarzających się zamówień telefonicznie lub mailowo stanowi duży problem organizacyjny. To za pomocą skorzystania z dobrobytu platform B2B firma może wrócić na właściwe tory. Za pomocą platformy B2B przedsiębiorstwo może zarządzać wszystkimi zamówieniami w jednym ekosystemie. Może także połączyć platformę B2B z wewnętrznym systemem ERP. I w ten sposób cieszyć się pracą na danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym.
Wdrożenie platformy B2B w takich firmach przyspiesza procesy sprzedażowe. Daje to również ich klientom wybór i wygodę składania zamówień online lub offline. W ten sposób producenci, dystrybutorzy czy hurtownie mogą rozwijać swoją działalność, jednocześnie zapewniając klientom B2B doskonałe doświadczenie zakupowe.
Dla wielu producentów i dystrybutorów przedstawiciele handlowi nadal odgrywają kluczową rolę. To jest typ nr 2. W momencie dużego nacisku na dział sprzedaży platformy B2B pełnią inną funkcję. Czym jeszcze charakteryzuje się ten typ firm? Zwraca szczególną uwagę na pozyskiwanie nowych klientów, wprowadzanie nowych produktów do oferty dla dotychczasowych klientów oraz prowadzenie szkoleń produktowych.
Barierą we wdrażaniu platformy B2B mogą być pewne obawy pracowników przed nowymi technologiami. W ich poczuciu nowe narzędzia mogą stanowić przeszkodę w ich codziennej pracy. Tak jednak nie musi być!
Platformy B2B pełnią jednocześnie kilka funkcji:
Platformy B2B zatem posiadają więcej zalet niż wad z punktu widzenia handlowca. Pomagają na przykład zoptymalizować i przyspieszyć procesy sprzedaży. A tym samym – zwiększyć efektywność pracowników.
Czy któryś z powyższych typów brzmi znajomo? Chcesz sprawdzić, jak dokładnie korzystanie z platformy B2B ułatwi sprzedaż i zwiększy zyski w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami! Zapisz się na bezpłatne DEMO i przetestuj wszystkie możliwości platformy B2B Saly!
Sales Specialist
Wiktor Wrobel