Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Platformy B2B stają się normą wśród producentów, dystrybutorów i hurtowników.

W miarę wzrostu sprzedaży B2B online, staje się jasne, że można wyróżnić kilka typów przedsiębiorstw, które mogą czerpać, większe niż wszyscy, korzyści z automatyzacji procesów obsługi klientów biznesowych i sprzedaży. Digitalizacja dla nich jest absolutnym must-have.

Bazując na naszym doświadczeniu i rozmowach z klientami, oto dwa rodzaje firm, które czerpią największe korzyści z wdrożenia platform sprzedażowych B2B.

1. Firmy handlowe, które dynamicznie się rozwijają

W Twojej ofercie jest ponad 1000 produktów w różnych wariantach? Liczba klientów rośnie? Ręczne procedury zamawiania i sprzedaży nie są już dla Was praktyczne i hamują wzrost? Twoja firma należy do typu nr 1.

Przedsiębiorstwa, które szybko się rozwijają, muszą skalować swoją działalność, aby nadążać za popytem. Cyfryzacja sprzedaży jest dla nich logicznym krokiem w kierunku sukcesu.

Zamiast ręcznie wprowadzać zamówienia w Excelu lub otrzymywać powtarzające się zamówienia telefonicznie lub mailowo, rozwijające się firmy zdają sobie sprawę, że platforma B2B może pozwolić im na zarządzanie wszystkimi zamówieniami w jednym ekosystemie. Ponadto, mogą one połączyć platformę B2B z ich systemem ERP, aby cieszyć się pracą na danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym.

Wdrożenie platformy B2B w takich firmach przyspiesza procesy sprzedażowe oraz składania i realizacji zamówień. Daje to również ich klientom wybór i wygodę składania zamówień online lub offline, pozwalając producentom, dystrybutorom czy hurtowniom rozwijać swoją działalność, jednocześnie zapewniając klientom doskonałe doświadczenie zakupowe.

2. Firmy handlowe, które doceniają sprzedaż osobistą i chcą zwiększyć efektywność swoich przedstawicieli handlowych

Dla wielu producentów i dystrybutorów przedstawiciele handlowi nadal odgrywają kluczową rolę, szczególnie jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, wprowadzanie nowych produktów do oferty dla dotychczasowych klientów oraz prowadzenie szkoleń produktowych. To jest typ nr 2.

Barierą we wdrażaniu platformy B2B mogą być pewne obawy pracowników przed nowymi technologiami, które – w ich poczuciu – mogą stanowić zagrożenie dla ich pracy.
Ale czy naprawdę tak jest?

Platformy B2B pełnią jednocześnie kilka funkcji:

  • automatyzują procesy składania zamówień – uwalniają dział handlowy od powtarzających się czynności administracyjnych, dając więcej czasu na pozyskiwanie i obsługę nowych możliwości sprzedażowych.
  • mogą służyć jako narzędzie prezentacyjne – w pełni responsywna platforma pozwala przedstawicielom na zaprezentowanie swojej oferty na tablecie w nowoczesny, przejrzysty sposób.
  • wspierają dział sprzedaży zaawansowaną analityką – panel z wizualizacją danych sprzedażowych w systemie pomaga monitorować aktywność klientów oraz wszelkie odchylenia lub spadki sprzedaży i błyskawicznie na nie reagować.

Można zatem stwierdzić, że platformy B2B nie kradną pracy działu handlowego. Natomiast pomagają one zoptymalizować i przyspieszyć procesy sprzedaży, a tym samym zwiększyć efektywność pracowników.

Brzmi tak, jakbyśmy opisywali twój biznes? Oczywiście, Twoja firma może łączyć w sobie te dwa typy. Przedsiębiorstwa, które dynamicznie się rozwijają i stawiają na sprzedaż osobistą, idealnie nadają się do platform e-commerce B2B.

Jeśli Twoja firma jest gotowa do cyfrowej transformacji sprzedaży – zapraszamy do kontaktu z nami: zadzwoń +48 501 521 573 lub napisz hello@saly.pl. Chętnie zaprezentujemy Ci nasze rozwiązanie.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty