Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Platformy B2B stają się normą wśród producentów, dystrybutorów i hurtowników. Wszyscy decydują się na korzystanie z platformy B2B, by zwiększyć zyski w swojej firmie. Czy można zatem wyróżnić takie przedsiębiorstwo, które zyska najwięcej?

Aktualizacja: 25.07.2022.

W miarę wzrostu sprzedaży B2B online oraz konkurencji posiadających swoje własne platformy B2B można zauważyć pewien trend. Widoczne stają się konkretne typy przedsiębiorstw podbijające rynek e-commerce. Ich cechą wspólną jest czerpanie znacznych korzyści z automatyzacji procesów obsługi klientów biznesowych i sprzedaży.

Czym jednak się różnią? Są dwa rodzaje firm, które czerpią największe korzyści z wdrożenia platform sprzedażowych B2B. Czy Twoja firma znajduje się wśród nich? 

1. Firmy handlowe, które dynamicznie się rozwijają

W Twojej ofercie jest ponad 1000 produktów w różnych wariantach? Liczba klientów rośnie? Ręczne procedury zamawiania i sprzedaży nie są już dla Was praktyczne i hamują wzrost? Twoja firma należy do typu nr 1.

Przedsiębiorstwa, które szybko się rozwijają, muszą równie szybko skalować swoją działalność. Tylko w ten sposób mogą nadążać za wciąż wzrastającym popytem. Cyfryzacja sprzedaży stanowi dla nich konieczność, by znaleźć się na drodze do sukcesu.

Na ich etapie rozwoju nie wystarczy wprowadzanie zamówień w Excelu. W dodatku przy tak wielu klientach otrzymywanie powtarzających się zamówień telefonicznie lub mailowo stanowi duży problem organizacyjny. To za pomocą skorzystania z dobrobytu platform B2B firma może wrócić na właściwe tory. Za pomocą platformy B2B przedsiębiorstwo może zarządzać wszystkimi zamówieniami w jednym ekosystemie. Może także połączyć platformę B2B z wewnętrznym systemem ERP. I w ten sposób cieszyć się pracą na danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym.

Wdrożenie platformy B2B w takich firmach przyspiesza procesy sprzedażowe. Daje to również ich klientom wybór i wygodę składania zamówień online lub offline. W ten sposób producenci, dystrybutorzy czy hurtownie mogą rozwijać swoją działalność, jednocześnie zapewniając klientom B2B doskonałe doświadczenie zakupowe.

2. Firmy handlowe, które doceniają sprzedaż osobistą i chcą zwiększyć efektywność swoich przedstawicieli handlowych

Dla wielu producentów i dystrybutorów przedstawiciele handlowi nadal odgrywają kluczową rolę. To jest typ nr 2. W momencie dużego nacisku na dział sprzedaży platformy B2B pełnią inną funkcję. Czym jeszcze charakteryzuje się ten typ firm? Zwraca szczególną uwagę na pozyskiwanie nowych klientów, wprowadzanie nowych produktów do oferty dla dotychczasowych klientów oraz prowadzenie szkoleń produktowych.

Barierą we wdrażaniu platformy B2B mogą być pewne obawy pracowników przed nowymi technologiami. W ich poczuciu nowe narzędzia mogą stanowić przeszkodę w ich codziennej pracy. Tak jednak nie musi być!

Platformy B2B pełnią jednocześnie kilka funkcji:

  • automatyzują procesy składania zamówień – uwalniają dział handlowy od powtarzających się czynności administracyjnych. Platformy B2B dają więcej czasu na poszukiwanie nowych możliwości sprzedażowych oraz pozyskiwanie nowych klientów;
  • mogą służyć jako narzędzie prezentacyjne – w pełni responsywna platforma pozwala przedstawicielom na zaprezentowanie swojej oferty na tablecie w nowoczesny, przejrzysty sposób;
  • wspierają dział sprzedaży zaawansowaną analityką – panel z wizualizacją danych sprzedażowych w systemie pomaga monitorować aktywność klientów. Dzięki działaniom analitycznym sprzedawca może błyskawicznie reagować na wszelkie odchylenia lub spadki sprzedaży, zwiększając zyski firmy;
  • zwiększają wartość zamówienia – platformy B2B docelowo mają ułatwić pracę handlowcom, udostępniając narzędzia sprzedażowe. To jednak handlowiec wybiera narzędzia i je kontroluje. I to on w ostateczności ma decydujący wpływ na obsługę klienta.

Platformy B2B zatem posiadają więcej zalet niż wad z punktu widzenia handlowca. Pomagają na przykład zoptymalizować i przyspieszyć procesy sprzedaży. A tym samym – zwiększyć efektywność pracowników.

Czy któryś z powyższych typów brzmi znajomo? Chcesz sprawdzić, jak dokładnie korzystanie z platformy B2B ułatwi sprzedaż i zwiększy zyski w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami! Zapisz się na bezpłatne DEMO i przetestuj wszystkie możliwości platformy B2B Saly!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty