Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Jaki system B2B wybrać? O co warto zapytać software house i na jakie pytania możesz być przygotowany

Masz umówione spotkanie z dostawcą, żeby dowiedzieć się, jaki system B2B wybrać? Poniższy artykuł pomoże Ci przygotować się do tej rozmowy!

Aktualizacja: 30.06.2022.

Jeszcze przed konsultacją z wybranym dostawcą, jaki system B2B będzie najbardziej odpowiadał potrzebom Twojej firmy, warto zastanowić się, na co zwracać uwagę przy wyborze. Zagłębienie się w temat pomoże Ci szybciej wyciągnąć wnioski i zdecydować, dlaczego ten produkt jest lepszy od oferty konkurencji.

Jak wybrać firmę, która oferuje system B2B ze wszystkimi funkcjami, których szukasz?

Pytania do dostawcy systemu B2B SaaS

W oparciu o nasze dotychczasowe rozmowy przygotowaliśmy dla Ciebie kilka kluczowych wskazówek. Oto cztery najważniejsze pytania (poza ceną), które warto zadać podczas prezentacji wersji demo systemu B2B.

1. Funkcjonalności: czy to rozwiązanie spełnia moje potrzeby i wymagania biznesowe?

Zanim ze swoim potencjalnym dostawcą systemu SaaS spotkasz się na demo, warto bardzo jasno określić swoje potrzeby i oczekiwania względem e-commerce B2B.

Bardzo często sami dostawcy o to pytają, weryfikując w ten sposób, czy to, jaki system B2B oferują, odpowiada Twoim potrzebom. Wtedy też obie strony dowiadują się o sobie bardzo ważnej rzeczy: czy są w stanie sprostać swoim oczekiwaniom. Jakie potrzeby warto wymienić jeszcze przed spotkaniem demo?

Warto na przykład określić, czy system B2B spełnia Twoje wymagania dotyczące: Customer & User Experience, funkcjonalności i integracji. Co jednak, jeśli niektóre z niezbędnych funkcji systemu nie znajdują się w ofercie? Zapytaj wtedy swojego dostawcę o ewentualne możliwości dopasowywania systemu do Twoich potrzeb.

2. Rozwój: czy oferowany system B2B będzie nadal sprawnie działał w mojej firmie za pięć lat?

Nie ma sensu inwestować w system e-commerce B2B, jeżeli bardzo szybko dopadnie go dług technologiczny. Z tego też powodu warto się dowiedzieć:

  • Jak często system jest aktualizowany?
  • Czy może się on skalować w miarę rozwoju Twojej firmy?

Dobrą praktyką jest poproszenie o przedstawienie roadmapy produktu. Dzięki temu możesz zobaczyć, w jakim kierunku zmierza oferowany system B2B.

Przy wyborze odpowiedniego oprogramowania zwróć uwagę na dwie niezwykle istotne rzeczy:

  • elastyczność: system e-commerce B2B powinien rosnąć wraz Twoją firmą.
  • aktualność: warto mieć gwarancję, że zawsze będziecie pracować na najnowszej wersji systemu B2B.

3. Bezpieczeństwo: gdzie znajdują się moje dane? Czy gwarantujecie szybką reakcję w przypadku ewentualnych problemów z działaniem oprogramowania?

Powszechne hakerstwo oraz ryzyko utraty danych mogą zniechęcić do wprowadzania biznesu do świata online. Co, jeśli dane płatnicze Twoich klientów zostaną skradzione? A informacje przechowywane w Twoim systemie ERP zostaną ujawnione?

Upewnij się, że Twój partner e-commerce B2B zapewnia Ci bezpieczeństwo, gwarancję działania systemu przez 99% czasu oraz codzienne wykonywanie backupów. Koniecznie dopytaj o umowę SLA (Service Level Agreement). Czy Twój dostawca zapewni Ci nowoczesną i bezpieczną serwerownię do przechowywania danych?

4. Wsparcie powdrożeniowe: czy mojej firmie zostanie przydzielony dedykowany opiekun? Jak szybko uzyskam odpowiedzi na pytania i propozycje rozwiązania problemów?

Poza wdrożeniem systemu B2B w Twojej firmie dobry software house wspiera bezproblemową adaptację oprogramowania przez pracowników. Pierwsze 3 miesiące to czas, w którym dostawca oprogramowania musi zaopiekować się użytkownikami systemu. 

To w tym okresie zadasz najwięcej pytań związanych m.in. z obsługą systemu B2B. Dlatego też firmy często przydzielają opiekunów, którzy Twoje zgłoszenia potraktują priorytetowo. Bieżące doradztwo i wsparcie klienta to zobowiązanie do spełnienia. Warto zatem dopytać, jak wygląda procedura wdrożeniowa i jakie wsparcie otrzymasz ze strony dostawcy.

Pytania do potencjalnego klienta

Software house zazwyczaj chce poznać profil potencjalnego klienta, aby dostosować swoją ofertę i pokazać przykłady wdrożeń systemów B2B w firmach o zbliżonych wymaganiach. Ale przede wszystkim po to, aby zdecydować, czy taki klient odpowiada ich wymarzonemu targetowi.

To nie tylko Ty wybierasz dostawcę oprogramowania, ale także sam dostawca decyduje o tym, czy oferowany przez niego produkt odpowiada Twoim potrzebom i czy możliwe jest nawiązanie współpracy.

Jest to całkowicie normalna praktyka, gdyż na rynku funkcjonuje wiele firm, które dostarczają podobne produkty e-commerce B2B, ale kierują swoją ofertę i zaspokajają potrzeby klientów z różnych branż, firm o różnej wielkości itd.

Kiedy wypełnisz formularz kontaktowy i przedstawiciel software house skontaktuje się z Tobą po raz pierwszy, może zadawać Ci takie pytania:

  • W której branży działa Twoja firma?
  • Czy prowadzicie sprzedaż hurtową?
  • Ilu handlowców macie w firmie?
  • Ile macie pozycji produktowych?
  • Jak przebiega obecnie proces składania zamówień w Twojej firmie?
  • Czy pracujecie na systemie ERP?

Wszystkie te pytania mają za zadanie zweryfikować, czy nasz produkt odpowiada potrzebom i wymaganiom Twojej firmy. Czy jest to optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu?

Co dalej?

Teraz jesteś gotowy do rozmowy z potencjalnym dostawcą systemu B2B. Możesz niezwłocznie wykorzystać zdobytą wiedzę, wypełniając ten formularz. Nasi konsultanci chętnie udzielą Ci wszystkich odpowiedzi na pytania zawarte w tym artykule.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty