Aktualizacja: 30.06.2022.
Jeszcze przed konsultacją z wybranym dostawcą, jaki system B2B będzie najbardziej odpowiadał potrzebom Twojej firmy, warto zastanowić się, na co zwracać uwagę przy wyborze. Zagłębienie się w temat pomoże Ci szybciej wyciągnąć wnioski i zdecydować, dlaczego ten produkt jest lepszy od oferty konkurencji.
Jak wybrać firmę, która oferuje system B2B ze wszystkimi funkcjami, których szukasz?
W oparciu o nasze dotychczasowe rozmowy przygotowaliśmy dla Ciebie kilka kluczowych wskazówek. Oto cztery najważniejsze pytania (poza ceną), które warto zadać podczas prezentacji wersji demo systemu B2B.
Zanim ze swoim potencjalnym dostawcą systemu SaaS spotkasz się na demo, warto bardzo jasno określić swoje potrzeby i oczekiwania względem e-commerce B2B.
Bardzo często sami dostawcy o to pytają, weryfikując w ten sposób, czy to, jaki system B2B oferują, odpowiada Twoim potrzebom. Wtedy też obie strony dowiadują się o sobie bardzo ważnej rzeczy: czy są w stanie sprostać swoim oczekiwaniom. Jakie potrzeby warto wymienić jeszcze przed spotkaniem demo?
Warto na przykład określić, czy system B2B spełnia Twoje wymagania dotyczące: Customer & User Experience, funkcjonalności i integracji. Co jednak, jeśli niektóre z niezbędnych funkcji systemu nie znajdują się w ofercie? Zapytaj wtedy swojego dostawcę o ewentualne możliwości dopasowywania systemu do Twoich potrzeb.
Nie ma sensu inwestować w system e-commerce B2B, jeżeli bardzo szybko dopadnie go dług technologiczny. Z tego też powodu warto się dowiedzieć:
Dobrą praktyką jest poproszenie o przedstawienie roadmapy produktu. Dzięki temu możesz zobaczyć, w jakim kierunku zmierza oferowany system B2B.
Przy wyborze odpowiedniego oprogramowania zwróć uwagę na dwie niezwykle istotne rzeczy:
Powszechne hakerstwo oraz ryzyko utraty danych mogą zniechęcić do wprowadzania biznesu do świata online. Co, jeśli dane płatnicze Twoich klientów zostaną skradzione? A informacje przechowywane w Twoim systemie ERP zostaną ujawnione?
Upewnij się, że Twój partner e-commerce B2B zapewnia Ci bezpieczeństwo, gwarancję działania systemu przez 99% czasu oraz codzienne wykonywanie backupów. Koniecznie dopytaj o umowę SLA (Service Level Agreement). Czy Twój dostawca zapewni Ci nowoczesną i bezpieczną serwerownię do przechowywania danych?
Poza wdrożeniem systemu B2B w Twojej firmie dobry software house wspiera bezproblemową adaptację oprogramowania przez pracowników. Pierwsze 3 miesiące to czas, w którym dostawca oprogramowania musi zaopiekować się użytkownikami systemu.
To w tym okresie zadasz najwięcej pytań związanych m.in. z obsługą systemu B2B. Dlatego też firmy często przydzielają opiekunów, którzy Twoje zgłoszenia potraktują priorytetowo. Bieżące doradztwo i wsparcie klienta to zobowiązanie do spełnienia. Warto zatem dopytać, jak wygląda procedura wdrożeniowa i jakie wsparcie otrzymasz ze strony dostawcy.
Software house zazwyczaj chce poznać profil potencjalnego klienta, aby dostosować swoją ofertę i pokazać przykłady wdrożeń systemów B2B w firmach o zbliżonych wymaganiach. Ale przede wszystkim po to, aby zdecydować, czy taki klient odpowiada ich wymarzonemu targetowi.
To nie tylko Ty wybierasz dostawcę oprogramowania, ale także sam dostawca decyduje o tym, czy oferowany przez niego produkt odpowiada Twoim potrzebom i czy możliwe jest nawiązanie współpracy.
Jest to całkowicie normalna praktyka, gdyż na rynku funkcjonuje wiele firm, które dostarczają podobne produkty e-commerce B2B, ale kierują swoją ofertę i zaspokajają potrzeby klientów z różnych branż, firm o różnej wielkości itd.
Kiedy wypełnisz formularz kontaktowy i przedstawiciel software house skontaktuje się z Tobą po raz pierwszy, może zadawać Ci takie pytania:
Wszystkie te pytania mają za zadanie zweryfikować, czy nasz produkt odpowiada potrzebom i wymaganiom Twojej firmy. Czy jest to optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu?
Teraz jesteś gotowy do rozmowy z potencjalnym dostawcą systemu B2B. Możesz niezwłocznie wykorzystać zdobytą wiedzę, wypełniając ten formularz. Nasi konsultanci chętnie udzielą Ci wszystkich odpowiedzi na pytania zawarte w tym artykule.
CEO Saly S.A.
Sebastian