Integracja z erg grafika 2 laptopy

Bezpośredni dostęp do aktualnych danych sprzedażowych to klucz do szybkiej reakcji i sprawnej obsługi klienta B2B. Dlatego w Pure Interactive uważamy, że integracja z systemem ERP jest jedną z najważniejszych kwestii do rozważenia przy podejmowaniu decyzji o zakupie platformy B2B.

Nasze stwierdzenie jest uzasadnione trzema czynnikami, z którymi zwykle borykają się firmy handlowe B2B. A mianowicie:

  1. złożoność polityki cenowej w B2B,
  2. przeszkody w postaci rutynowych zadań działu handlowego w drodze ku pozyskiwaniu nowych możliwości sprzedaży
  3. oraz potrzeba samoobsługi klientów B2B.

Wymienione czynniki i tendencje przyczyniają się do tego, że nasi klienci coraz częściej decydują się na połączenie platformy B2B ze swoim systemem ERP.

Krótko o istocie systemu ERP

Zazwyczaj, jeśli Twoja firma działa w branży od dłuższego czasu, masz do dyspozycji kluczowe systemy biznesowe, na których pracujecie od lat. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy na co dzień. Jednym z najbardziej popularnych systemów biznesowych back-office jest oprogramowanie Enterprise Resource Planning (ERP). System ten pozwala firmom B2B na usprawnienie zarządzania procesami biznesowymi w takich obszarach jak: finanse, produkcja, magazyny, księgowość, zasoby ludzkie. I nie tylko!

System ERP jest często głównym źródłem prawdy o danych dla biznesu – zamówień, zapasów, produktów, klientów, wysyłki. Integracja platformy B2B i firmowego systemu ERP pozwala na bardziej efektywne prowadzenie sprzedaży hurtowej online.

Na czym polega integracja platformy B2B z systemem ERP i jak długo to trwa?

Dane, które firmy B2B najczęściej potrzebują wyciągnąć z ERPa do platformy B2B to:

  • stany magazynowe w czasie rzeczywistym,
  • dokładne, spersonalizowane cenniki,
  • kartoteki produktów.

Na przykład, w Saly, oferujemy kilka metod wymiany danych. Poniżej znajdziesz przykłady danych, które wymieniamy między systemami:

  • client – id klienta, NIP, adres, indywidualne cenniki itd.,
  • order – id zamówienia, waluta, kod produktu, numer koszyka itd.,
  • payment – status, data płatności, wartość brutto i netto itd.,
  • product – kod, nazwa, producent, EAN, stany magazynowe itd.,
  • price – ceny produktu netto.

Nie potrzebujesz wymiany wszystkich danych, ponieważ wiąże się to z wyższymi kosztami integracji? Nie ma sprawy. Możemy przeprowadzić integrację tylko jednego rodzaju danych dla naszych klientów (integracja niepełna). Najczęściej nasi klienci decydują się na zaciąganie siatki rabatowej (price), dzięki czemu klient B2B zobaczy te same ceny, które pracownicy ustalają w systemie ERP.

Etap połączenia platformy B2B ze strumieniem danych płynącym z ERP zajmie od 4 do 6 tygodni, w zależności od wybranych metod wymiany danych.

Zastanówmy się, w jaki sposób integracja platformy B2B z systemem ERP może być prawdziwym game changerem efektywnej sprzedaży B2B i budowania pozytywnych doświadczeń zakupowych w Twojej firmie.

Skomplikowane zasady ustalania cen

Magazyny i dystrybutorzy mają z reguły złożone struktury cenowe.

Z naszego doświadczenia wynika, że większość firm indywidualnie negocjuje ceny z klientami, co skutkuje rabatami na produkty lub grupy produktów. Połączenie tysięcy produktów z tysiącami klientów prowadzi do powstania rozbudowanej i skomplikowanej matrycy cenowej. Nie wspominając o możliwych promocjach dla konkretnych produktów.

Szczegóły dotyczące warunków cenowych są zazwyczaj obsługiwane przez system ERP. To jest dokładnie to, do czego te systemy są przeznaczone. Wszystkie kalkulacje cenowe są już przeprowadzone w Twoim oprogramowaniu ERP i mogą być automatycznie przeniesione do platformy sprzedażowej poprzez integrację. Zarówno klienci, jak i pracownicy będą mieli dostęp do aktualnych i poprawnych danych.

Handlowcy tracą swój czas na monotonne zadania administracyjne

Ciągłe monitorowanie stanów magazynowych, krótkoterminowych promocji i aktualnych cen produktów oraz ręczne wprowadzanie tych danych do platformy jest zadaniem czasochłonnym, podatnym na błędy ludzkie.

Platforma, która nie jest zintegrowana z ERP nadaje się dla firm B2B, które dopiero zaczynają swoją przygodę z hurtem i nie obsługują tysięcy produktów w różnych wariantach. W takim przypadku nie będzie to dużym wyzwaniem dla pracowników, aby na bieżąco aktualizować informacje o produktach. Jednak w przypadku większych firm, dysponujących szerokim asortymentem produktów, ręczne wprowadzanie danych będzie tylko utrudniać sprzedaż.

Integracja ogranicza ryzyko wystąpienia błędów podczas pracy na dwóch różnych platformach. Nie ma potrzeby ustawiania w kalendarzu przypomnienia o potrzebie ręcznej zmiany poziomu stanów magazynowych w panelu administracyjnym platformy. Cały proces przepływu danych będzie odbywał się automatycznie i nie wymaga żadnego wysiłku i zaangażowania ze strony pracowników.

Wysokie oczekiwania klientów biznesowych

Integracja z systemem ERP gwarantuje zaspokojenie potrzeb klientów, poprzez dostarczanie im wyłącznie aktualnych informacji o produktach oraz szczegółów dotyczących dostępności zapasów. Chroni to przed sytuacją, gdy informacje, które klient widzi w katalogu online, są nieaktualne i wprowadzają w błąd.

Twoja firma jest zabezpieczona przed negatywnymi doświadczeniami klientów podczas dokonywania zakupów. W przypadku braku produktów w magazynie, unikasz konieczności kontaktowania się z klientem i przeprosin, że produkt nie jest już jednak dostępny.

Efektywna sprzedaż B2B

Wszystkie trzy wymienione kwestie dotyczące integracji z ERP mieszczą się w jednym słowie: efektywność. Twoi pracownicy mogą skupić się na pozyskiwaniu nowych szans sprzedaży, zamiast poświęcać cały swój czas na obsługę pytań od stałych klientów i ręczne wprowadzanie danych z systemu ERP. A Twoi klienci mogą sami sprawdzać, czy produkt jest dostępny i za ile.

Chcesz zwiększyć efektywność sprzedaży B2B w swojej firmie? Szukasz dostawcy oprogramowania, który oferuje pełną lub częściową integrację platformy B2B z systemem ERP? Gratulacje, połowa pracy jest już za Tobą!

Saly jako otwarty system (czyli z otwartą dokumentacją techniczną API) w wersji PRO pozwala na wymianę informacji pomiędzy dowolnym (nawet mało popularnym) systemem ERP. Więcej o naszej ofercie można przeczytać tutaj: https://saly.pl/cennik/.

Zapraszamy również do zapoznania się z case study wdrożenia Saly w firmie z branży produkcyjno-handlowej, w której – dzięki integracji platformy B2B z Comarch Optima – rozwiązaliśmy problem aktualności danych : https://saly.pl/case-study-madejski/.

Daj nam koniecznie znać, co myślisz o tej ofercie!

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty