Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

To żadna tajemnica, że w B2B liczy się czas i konkret. Dlatego przed konsultacją z wybranym dostawcą oprogramowania możesz z góry przemyśleć tematy, które należy poruszyć podczas tej rozmowy. Pomoże Ci to szybciej wyciągnąć wnioski i zdecydować, dlaczego ten produkt jest lepszy od oferty konkurencji i czy jest w stanie zaspokoić potrzeby Twojej firmy w zakresie automatyzacji procesów sprzedaży B2B.

Jak więc wybrać firmę, która oferuje system B2B ze wszystkimi funkcjami, których szukasz, o odpowiednim poziomie wsparcia?

Pytania do dostawcy systemu B2B SaaS

Oto cztery najważniejsze pytania (poza ceną), które powinieneś zadać podczas prezentacji wersji demo systemu B2B:

1. Funkcjonalności: czy to rozwiązanie spełnia moje potrzeby i wymagania biznesowe?

Zanim w ogóle zobaczysz demo, powinieneś bardzo jasno określić swoje potrzeby i oczekiwania względem e-commerce B2B.

Po prezentacji powinieneś móc stwierdzić, czy system B2B spełnia Twoje podstawowe wymagania, takie jak Customer & User Experience, funkcjonalności, integracja itd. Jeśli niektóre z niezbędnych funkcji systemu nie są obecnie oferowane przez dostawcę oprogramowania, zapytaj, czy możliwe jest dostosowanie systemu do Twoich potrzeb. Czy oferowane rozwiązanie jest dość elastyczne i może być rozszerzone o dodatkowe możliwości?

2. Rozwój: czy system B2B będzie nadal sprawnie działał w mojej firmie za pięć lat?

Nie ma sensu inwestować w system e-commerce B2B, jeżeli zestarzeje się on za kilka lat. Osoba prowadząca demo powinna być w stanie odpowiedzieć na pytania takie jak: jak często system jest aktualizowany? Czy może się on skalować w miarę rozwoju Twojej firmy?

Dobrą praktyką jest poproszenie o przedstawienie roadmapy produktu. Dzięki temu będziesz mógł na własne oczy zobaczyć, że system zmierza w kierunku odpowiadającym twoim potrzebom.

Niezwykle ważne jest, aby wybrać elastyczny system e-commerce B2B, który może rosnąć wraz Twoją firmą. Co więcej, musisz mieć gwarancję, że zawsze będziecie pracować na najnowszej wersji systemu B2B.

3. Bezpieczeństwo: gdzie są przechowywane moje dane? Czy gwarantujecie szybką reakcję w przypadku ewentualnych problemów z działaniem oprogramowania?

Hakerstwo i utrata danych może być czynnikiem zniechęcającym do wprowadzania biznesu do świata online. Co jeśli dane płatnicze Twoich klientów zostaną skradzione? A informacje przechowywane w Twoim systemie ERP zostaną ujawnione?

Upewnij się, że Twój partner e-commerce B2B zapewnia Ci bezpieczeństwo, gwarancję działania systemu przez 99% czasu oraz codzienne wykonywanie backupów. Umowa SLA i współpraca software house z nowoczesną i bezpieczną serwerownią jest koniecznym wymogiem podczas wyboru systemu B2B.

4. Wsparcie powdrożeniowe: czy mojej firmie zostanie przydzielony dedykowany opiekun? Jak szybko nasze pytania będą rozpatrywane i rozwiązywane?

Poza wdrożeniem systemu B2B w Twojej firmie, dobry software house wspiera bezproblemową adaptację oprogramowania przez pracowników. Pierwsze 3 miesiące to czas, w którym dostawca oprogramowania musi zaopiekować się użytkownikami systemu i dopilnować, aby Wasze zgłoszenia były obsługiwane w pierwszej kolejności. Bieżące doradztwo i wsparcie klienta są zobowiązaniem do spełnienia.

Pytania do potencjalnego klienta

Software house zazwyczaj chce poznać profil potencjalnego klienta, aby dostosować swoją ofertę i pokazać przykłady wdrożeń systemów B2B w firmach o zbliżonych wymaganiach. Ale przede wszystkim po to, aby zdecydować, czy taki klient odpowiada ich wymarzonemu targetowi.

To nie tylko Ty wybierasz dostawcę oprogramowania, ale także sam dostawca decyduje o tym, czy oferowany przez niego produkt odpowiada Twoim potrzebom i czy możliwe jest nawiązanie współpracy.

Jest to całkowicie normalna praktyka, gdyż na rynku funkcjonuje wiele firm, które dostarczają podobne produkty e-commerce B2B, ale kierują swoją ofertę i zaspokajają potrzeby klientów z różnych branż, firm o różnej wielkości itd.

Wracając do pytań: chcesz poznać system B2B. Kiedy wypełnisz formularz kontaktowy i przedstawiciel software house (np. tutaj w Pure Interactive) skontaktuje się z Tobą po raz pierwszy, aby poznać Twoje potrzeby, może zadawać Ci takie pytania:

  • W której branży działa Twoja firma?
  • Czy prowadzicie sprzedaż hurtową?
  • Ilu handlowców macie w firmie?
  • Ile macie pozycji produktowych?
  • Jak przebiega obecnie proces składania zamówień w Twojej firmie?
  • Czy pracujecie na systemie ERP?

Wszystkie te pytania mają za zadanie zweryfikować, czy nasz produkt odpowiada potrzebom i wymaganiom Twojej firmy. Czy jest to optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Co dalej?

Teraz jesteś gotowy do rozmowy z potencjalnym dostawcą systemu B2B. Możesz niezwłocznie wykorzystać zdobytą wiedzę, wypełniając ten formularz. 😉 Nasza konsultantka, Valeriia, chętnie udzieli Ci wszystkich odpowiedzi na pytania zawarte w tym artykule.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty