Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Program lojalnościowy w e-commerce B2B Saly

Jak zachęcić stałych klientów, przyzwyczajonych do zamawiania w tradycyjny sposób, do przejścia na platformę B2B? To jedno z najczęstszych wyzwań naszych potencjalnych klientów. A na każde wyzwanie proponujemy realne rozwiązanie.

Do zestawu funkcji Saly wprowadziliśmy program lojalnościowy, czyli system nagród dla Twoich klientów.

Czym jest program lojalnościowy w e-commerce B2B?

Czy wiesz, że pozyskanie nowych klientów kosztuje 5 razy więcej niż utrzymanie obecnych? Jak sama nazwa wskazuje, programy lojalnościowe to długoterminowe działania marketingowe mające na celu budowanie lojalności klientów. Lojalność klienta to chęć pozostania z daną marką/firmą ze względu na pozytywne doświadczenia i wartość, jaką czerpie on z tej relacji. Dla Twojego klienta B2B, taką wartością mogą być na przykład nagrody=punkty za składanie zamówień online na Twojej platformie B2B.

Programy punktowe to najpopularniejszy rodzaj programu lojalnościowego. Działają one w prosty sposób: klienci zdobywają punkty za przekroczenie ustalonych przez Ciebie progów kwotowych. Najważniejsze w tym programie jest to, że przeliczanie punktów na korzyści powinno być proste i intuicyjne.

Program lojalnościowy w Saly

Każdy pracownik z firmy klienta może dołączyć do programu lojalnościowego i zbierać punkty do wspólnego portfela. Za każde zamówienie złożone za pośrednictwem platformy B2B, Twój klient=NIP uzyskuje zdefiniowaną przez Ciebie liczbę punktów. Później może wykorzystać je do zapłaty za część swojego zamówienia (tylko poprzez Twoją platformę B2B).

Program lojalnościowy w e-commerce B2B: punktacja

Punkty przyznawane są za zakup konkretnych produktów. Zasady ich przyznawania oraz termin ich wykorzystania można łatwo skonfigurować w panelu administracyjnym w module Promocje.

Klienci mogą rabatować swoje zamówienia w oparciu o ustalony przez Ciebie przelicznik punktów na walutę. Podczas finalizowania transakcji osoba odpowiedzialna za wydawanie punktów (użytkownik ma prawo zdefiniowane w panelu administracyjnym) decyduje, ile punktów zgromadzonych na wspólnym firmowym portfelu chce przeznaczyć na opłacenie zamówienia.

Jak zachęcić klientów do zapisania się do programu lojalnościowego?

Kto z nas nie lubi rabatów? W końcu klient B2B to też człowiek. Za dołączenie do Twojego programu lojalnościowego oferujesz określoną liczbę punktów “na start”. Jest to skuteczny sposób na to, aby skłonić klientów do uczestnictwa w Twoim programie lojalnościowym. Jeszcze nic nie kupili w ramach programu, a już mogą skorzystać z rabatu na swoje pierwsze zamówienie.Program lojalnościowy widok w panelu Klienta

Kluczowe korzyści

Program lojalnościowy w e-commerce B2B daje możliwość zwiększenia zaangażowania klientów, a także zmotywowania tych stałych, odpornych na cyfryzację do zakupów online.

Jedną z wymiernych korzyści programu lojalnościowego, która ma znaczący wpływ na sukces Twojego biznesu, jest zwiększenie tzw. wartości życiowej klienta (Customer Lifetime Value). Reprezentuje ona całkowitą sumę przychodów, które Twój klient wygeneruje przez cały okres współpracy. Ciekawostka, która z pewnością Cię zainteresuje: według badań Accenture, członkowie programów lojalnościowych generują średnio o 15% więcej przychodów niż osoby, które w nich nie uczestniczą. Więcej o kluczowych wskaźnikach efektywności w sprzedaży B2B można przeczytać w naszym artykule.

Producentom, hurtownikom i dystrybutorom opłaca się inwestować w programy lojalnościowe, aby kultywować zaangażowanie swoich klientów B2B i motywować ich do zakupów online. Korzyści są oczywiste: wzrastają przychody i lojalność klientów, a handlowcy są uwolnieni od wykonywania powtarzających się zadań. Mogą oni teraz poświęcić więcej czasu na poszukiwanie nowych możliwości sprzedaży.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty