Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Program lojalnościowy w e-commerce B2B – pomaga zmotywować klientów do zakupów online

Funkcjonalności platformy e-commerce B2B pozwalają w zautomatyzowany sposób wprowadzać akcje marketingowe ułatwiające sprzedaż. Jedną z takich funkcji jest program lojalnościowy, który w e-handlu pełni bardzo ważną rolę.

Aktualizacja: 20.05.2022

Program lojalnościowy e-commerce B2B może realizować różne cele. Może zachęcić stałych klientów, przyzwyczajonych do zamawiania w tradycyjny sposób, do przejścia na platformę B2B. Może również zachęcić użytkowników do regularnego składania zamówień. Stanowi również dodatkowy argument przy sprzedaży droższych produktów.

Każdemu z powyższych wyzwań e-commerce B2B może podołać dobrze skonstruowany program lojalnościowy, czyli system nagród dla Twoich klientów dostępny na platformie Saly.

Czym jest program lojalnościowy w e-commerce B2B?

Czy wiesz, że pozyskanie nowych klientów kosztuje 5 razy więcej niż utrzymanie obecnych? Jak sama nazwa wskazuje, programy lojalnościowe to długoterminowe działania marketingowe mające na celu budowanie lojalności klientów. Lojalność klienta wyraża się w chęci pozostania z daną marką/firmą ze względu na pozytywne doświadczenia i wartości czerpane z tej relacji. Dla Twojego klienta B2B, taką wartością mogą być na przykład nagrody = punkty za składanie zamówień online na Twojej platformie B2B.

Programy punktowe to najpopularniejszy rodzaj programu lojalnościowego. Działają one w bardzo prosty sposób, dlatego też łatwo je zautomatyzować. Klienci zdobywają punkty za przekroczenie ustalonych wcześniej progów kwotowych. Stanowi to dla nich zatem zachętę do wydania więcej niż zakładali na początku ścieżki zakupowej.

Program lojalnościowy w Saly

Każdy pracownik z firmy klienta może dołączyć do programu lojalnościowego i zbierać punkty do wspólnego portfela. Za każde zamówienie złożone za pośrednictwem platformy e-commerce B2B Twój klient=NIP uzyskuje zdefiniowaną przez Ciebie liczbę punktów. Później może wykorzystać je do zapłaty za część swojego zamówienia.

Program lojalnościowy w e-commerce B2B: punktacja

Punkty przyznawane są za zakup konkretnych produktów. Zasady ich przyznawania oraz termin ich wykorzystania można łatwo skonfigurować w panelu administracyjnym w module Promocje.

Klienci mogą rabatować swoje zamówienia w oparciu o ustalony przez Ciebie przelicznik punktów na walutę. Podczas finalizowania transakcji osoba odpowiedzialna za wydawanie punktów (użytkownik ma prawo zdefiniowane w panelu administracyjnym) decyduje, ile punktów zgromadzonych na wspólnym firmowym portfelu chce przeznaczyć na opłacenie zamówienia.

Jak zachęcić klientów do zapisania się do programu lojalnościowego?

Kto z nas nie lubi rabatów? W tym przypadku klient B2B nie różni się niczym od klienta B2C. Dlatego też warto wykorzystać tę opcję.

Za dołączenie do Twojego programu lojalnościowego oferujesz określoną liczbę punktów „na start”. Tym samym przekonujesz klienta do uczestnictwa w Twoim programie lojalnościowym. Jeszcze nic nie kupili w ramach programu, a już mogą skorzystać z rabatu na swoje pierwsze zamówienie.

Program lojalnościowy w e-commerce B2B – pomaga zmotywować klientów do zakupów online - przykładowy program lojalnościowy

Kluczowe korzyści

Program lojalnościowy w e-commerce B2B daje możliwość zwiększenia zaangażowania klientów, a także zmotywowania tych stałych, odpornych na cyfryzację, do zakupów online.

Jedną z wymiernych korzyści programu lojalnościowego, która ma znaczący wpływ na sukces Twojego biznesu, jest zwiększenie tzw. wartości życiowej klienta (Customer Lifetime Value). Reprezentuje ona całkowitą sumę przychodów, które Twój klient wygeneruje przez cały okres współpracy. Ciekawostka, która z pewnością Cię zainteresuje: według badań Accenture, członkowie programów lojalnościowych generują średnio o 15% więcej przychodów niż osoby, które w nich nie uczestniczą. Więcej o kluczowych wskaźnikach efektywności w sprzedaży B2B można przeczytać w naszym artykule.

Producentom, hurtownikom i dystrybutorom opłaca się inwestować w programy lojalnościowe, aby kultywować zaangażowanie swoich klientów B2B i motywować ich do zakupów online. Korzyści są oczywiste: wzrastają przychody i lojalność klientów, a handlowcy są uwolnieni od wykonywania powtarzających się zadań. Mogą oni teraz poświęcić więcej czasu na poszukiwanie nowych możliwości sprzedaży.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty