saas czy on-premise

Sposób, w jaki korporacje wybierają oprogramowanie, w ciągu ostatnich kilku lat znacząco się zmienił. Dotychczas duże firmy B2B bez wahania wybierały dedykowane rozwiązanie (on-premise). Przecież jesteśmy dużą, prosperującą firmą – stać nas na to! Nasza konkurencja tak robi! I chociaż wielu graczy nadal trzyma się tego podejścia, coraz więcej poszukuje tzw. rozwiązań w chmurze (SaaS) ze względu na liczne płynące z nich korzyści.

Najnowsze badania pokazują, że 63% firm decyduje się na SaaS, ponieważ zależy im na większej elastyczności w reagowaniu na zmieniające się warunki biznesowe. Z kolei 58% organizacji wybiera SaaS, ponieważ umożliwia to utrzymanie ciągłości działania. Inne powody, dla których warto wdrażać rozwiązania w chmurze, to m.in. poprawa obsługi klienta, obniżenie TCO (całkowity koszt posiadania) i ograniczenie marnotrawstwa zasobów biznesowych.

Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo środowisku SaaS i przeanalizujmy, dlaczego dedykowana platforma B2B przegrywa z kilku powodów.

Wyeliminowanie kłopotów z bezpieczeństwem i aktualizacjami

Jedną z najlepszych rzeczy w SaaS jest to, że wszystkie kwestie związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami i ulepszeniami są obsługiwane w całości przez dostawcę oprogramowania. Cały ekosystem B2B e-commerce firmy jest aktualny na wszystkich frontach, i to wszystko jest zawarte w miesięcznej opłacie za dostępne moduły.

Niektórzy nadal wierzą w przestarzałe stereotypy, że środowisko SaaS jest mniej bezpieczne niż dedykowana platforma B2B, czyli lokalna architektura. Cóż, możemy Cię zaskoczyć. Świat SaaS ewoluował do tego stopnia, że zapewnienie bezpieczeństwa na poziomie 99% nie jest już punktem zaczepienia – jest punktem przewagi konkurencyjnej. Ponieważ dostarczanie bezpiecznego oprogramowania jest priorytetem dla dostawcy SaaS, możesz mieć pewność, że nic nie zagraża Twoim danym.

Mimo wątpliwości co do bezpieczeństwa, 93% CIO wskazuje, że już wdraża lub wkrótce planuje wdrożyć rozwiązania SaaS.

Dla przykładu, dane naszych klientów przechowujemy w najnowocześniejszej serwerowni w Europie Środkowo-Wschodniej z certyfikatem Rated 4 wg ANSI/TIA-942. Potwierdza on najwyższy standard bezpieczeństwa we wszystkich czterech obszarach: architektury, mechaniki, zasilania i telekomunikacji.

System jest stale monitorowany pod kątem wszelkich nieprawidłowości i możliwych błędów. Innymi słowy, SaaS eliminuje wszelkie zagrożenia związane z bezpieczeństwem i tym samym zapewnia spokój kadrze kierowniczej.

Przyjęcie podejścia mniej-znaczy-więcej

Nie ukrywamy, że tradycyjna dedykowana platforma B2B cechuje się elastycznością, którą nie może pochwalić się wiele rozwiązań SaaS w wersji standardowej. W rzeczywistości jednak dostosowanie wszystkiego często przynosi więcej szkody niż korzyści.

Duże firmy angażują się w tworzenie własnych rozwiązań e-commerce B2B poprzez różnego rodzaju integracje i spersonalizowane funkcjonalności, często przy dużych nakładach finansowych, co jest wynikiem nieprzemyślanej, zbyt ryzykownej strategii.

Pamiętaj, że celem nie jest stworzenie systemu tak rozbudowanego, jak to tylko możliwe. Skup się na analizie potrzeb Twojej firmy i określ, które konkretne funkcje e-commerce B2B pomogą Ci osiągnąć Twoje cele sprzedażowe. Nie chodzi tu o tworzenie Frankensteina pełnego niestandardowych modułów. Głównym założeniem jest posiadanie w pełni skonfigurowanego narzędzia z niezbędnymi funkcjami i integracjami, które łączą się i współdziałają ze sobą.

Mniej agresywne koszty wdrażania i realizacji

SaaS zapewnia Ci kompletne rozwiązanie B2B e-commerce na zasadzie subskrypcji.

Pozwól, by zespół ekspertów zaopiekował się Twoją platformą B2B. Decydując się na e-commerce B2B SaaS nie musisz inwestować we własne oprogramowanie i nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów związanych z jego utrzymaniem. Twój miesięczny abonament pokrywa koszty licencji, hostingu, bezpieczeństwa, utrzymania serwera i wsparcia powdrożeniowego. Platforma B2B SaaS jest skalowalna i może rozwijać się równolegle z Twoją firmą.

Przykładowo, jeśli wybierzesz naszą platformę e-commerce B2B SaaS Saly, jednorazowo zapłacisz 5000 zł za wdrożenie platformy, a miesięczna opłata za dostępne moduły wyniesie 1500 zł w przypadku planu EASY lub 3500 zł dla planu PRO. Już po 3 tygodniach możesz wprowadzić swoich pierwszych klientów do gotowego systemu, gdzie złożą oni swoje pierwsze zamówienie.

Na dedykowaną platformę e-commerce B2B klasy Enterprise wydasz co najmniej 250 000 zł. I dopiero po roku będziesz mógł na niej sprawnie pracować, gdyż prace projektowe i programistyczne zajmują dużo czasu.

Co więcej, zapłacisz za wszystkie aktualizacje i każdą nową funkcjonalność platformy. A to właśnie te funkcje mają największy wpływ na koszty deweloperskie. Im więcej procesów jest obsługiwanych przez platformę B2B, tym wyższa jest cena. Podobnie, im trudniejsze operacje są realizowane przez system, tym bardziej kosztowna i czasochłonna jest ta inwestycja.

Co możemy podsumować?

Rozwój rozwiązań biznesowych SaaS nabiera tempa. Mogą one w pełni zaspokoić potrzeby klientów biznesowych w zakresie złożonych operacji sprzedażowych. Platformy e-commerce B2B SaaS pozwalają producentom, dystrybutorom i hurtownikom wdrażać nowe strategie sprzedaży online szybciej, taniej i przy mniejszym nakładzie pracy niż w przypadku oprogramowania on-premise.

I co najważniejsze, dedykowane i droższe wcale nie znaczy lepsze.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B SaaS Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty