Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Opisy produktów w e-commerce B2B – jak je przygotować na potrzeby sprzedaży hurtowej

Dobre opisy produktów w e-commerce B2B wykonują część pracy marketerów, przedstawicieli handlowych i drukowanych katalogów razem wziętych. Pamiętaj, że są one pisane dla ludzi, podobnie jak w B2C. Powinny być przedstawione atrakcyjnie, a co najważniejsze – mają sprzedawać Twój produkt.

Aktualizacja: 30.06.2022.

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz chemię budowlaną, technologię użytkową czy części samochodowe, mamy dobre praktyki, które pomogą Ci w napisaniu końcowych opisów produktów dla Twojego portalu e-commerce B2B.

Przemyślany opis produktu może przynieść naprawdę ogromne korzyści biznesowe dla Twojej firmy. Jakie? Na przykład, zmniejszenie wskaźnika porzucania koszyka, ponieważ Twoi klienci będą mieli więcej zaufania do zamawiania produktu od Ciebie.

Na przykład, klient zdecydowanie lepiej oceni sklep B2B z unikalnymi opisami produktów, z czymś, co może go zaintrygować. Coś więcej niż typowy Ctrl+C, Ctrl+V tekstu ze strony www producenta – opis, który wielokrotnie widział u Twojej konkurencji.

Zaufanie to może również przełożyć się na dłuższe relacje z klientami.

Nie ma standardowego wzoru na opisy produktów w e-commerce B2B. Istnieją jednak pewne aspekty, które mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, jeśli właściwie je połączysz i zaprezentujesz na stronie produktowej.

Przejdźmy więc do pisania!

1. Przede wszystkim buyer persona – pomyśl o tym „kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak”

Zanim faktycznie zaczniesz pisać, musisz dokładnie wiedzieć, kim jest klient, do którego chcesz dotrzeć. Zróbcie burzę mózgów w zespołach sprzedaży i marketingu. Zastanówcie się nad pytaniami:

  • Kto jest Twoim klientem?
  • Kim są klienci Twojego klienta?
  • Dlaczego ten klient kupuje/powinien kupować u Ciebie?
  • Jak kupujący podejmuje decyzję o zakupie?

Pamiętaj, że chcesz przyspieszyć i ułatwić proces podejmowania decyzji swoim klientom – postaw sobie za cel stworzenie opisów, które potencjalni klienci B2B uznają za interesujące i wartościowe.

2. Określ, co jest niezbędne do przekonania klientów do zakupu Twojego produktu

Pisanie opisów produktów jest jak udane opowiadanie historii: możesz ująć swój produkt w najciekawsze słowa, ale nie doprowadzi to do zwiększenia sprzedaży, jeśli na końcu opisu produktu klient nie będzie pamiętał, dlaczego miałby go wybrać.

Klienci B2B to również ludzie i nie są w stanie zapamiętać, a nawet zrozumieć opisu produktu, który został napisany w sposób zbyt zawiły i niejasny.

Poniżej zamieszczamy listę kontrolną, którą rekomendujemy wziąć pod uwagę przed napisaniem opisu produktu:

  • Cechy produktu: obejmują one takie elementy jak kolor, warianty produktu, wymiary, materiał, moc itd.

rodzina produktów (warianty, atrybuty) w katalogu produktów platformy B2B Saly

  • Informacja o producencie i marce: dla części Twoich klientów producent stanowi istotny czynnik wpływający na jego decyzję zakupową.
  • Zastosowanie: czy jest to produkt sezonowy? Czy jest przeznaczony do użytku wewnątrz czy na zewnątrz pomieszczeń (lub obu)? Czy potrzebne są jakieś dodatkowe akcesoria?
  • Przewaga konkurencyjna: dlaczego Twój klient miałby wybrać Twój produkt zamiast produktu konkurencji? Skup się na korzyściach, jakie klient zyska wybierając Twoją firmę jako dostawcę.

Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad specyficznymi cechami i właściwościami Twojego produktu. W oparciu o te punkty opracuj storytelling:

  • pomyśl o emocjach, które produkt wywołuje,
  • o doświadczeniach, które stwarza,
  • oraz o tym, jak można go najlepiej wykorzystać.

3. Kierunek ku kreatywności

Wypunktowane listy i tabele są często wykorzystywane do wyróżniania specyfikacji produktów. Ale nie jest to najlepszy sposób na opowiedzenie historii.

Opis produktu jest Twoją szansą na wyróżnienie się na tle konkurencji. Bycie kreatywnym w świecie e-commerce B2B może na początku wydawać się trudne (a nawet dziwne!), ale z czasem stanie się łatwiejsze. W końcu najważniejsze jest to, że Twoi klienci zapamiętają Twoją firmę dzięki odpowiednim treściom!

Oto krótka rada, która pomoże Ci rozwinąć Twoje kreatywne pomysły: wyobraź sobie, że opisujesz ten produkt komuś, kogo właśnie spotkałeś. Niezależnie od tego, czy opisujesz swój produkt w sposób swobodny czy formalny, to właśnie duch rozmowy poprowadzi Cię od pisania do opowiadania historii.

W Saly, na przykład, masz przestrzeń dla swojej wyobraźni – tzw. Product Story, zaraz po „twardych” informacjach o produkcie. Tam możesz informować swoich potencjalnych klientów o wszystkich faktach o produkcie, które uznasz za ważne i uzupełniać je o ciekawe grafiki lub zdjęcia.

Opisy produktów w e-commerce B2B – jak je przygotować na potrzeby sprzedaży hurtowej

4. Nie bój się pisać technicznie, by zdobyć zaufanie

Jeśli masz bardziej techniczny produkt, nie ograniczaj się do minimum, jeśli chodzi o treść i rozległość opisu produktu. Udowodnij swojemu klientowi, że Twoja firma ma doświadczenie w branży, podając mu wszystkie szczegóły, które musi znać – zanim o nich pomyśli.

Tylko pamiętaj, że „technicznie” nie oznacza „nieczytelnie” czy „napisany w mało ludzkim języku”. Opis ma być pisany dla ludzi – zrozumiały, spójny i poprawny.

5. Czasami lepiej jest coś pokazać niż opisać

Sam tekst nie zawsze jest najlepszym sposobem na opisanie produktów B2B.

Warto zauważyć, że mózg ludzki przetwarza obrazy znacznie szybciej niż tekst. Oprócz lepszego zrozumienia tematu, materiał graficzny przekłada się również na większe zaangażowanie użytkowników na stronie. A co najciekawsze: treść z grafiką jest postrzegana jako bardziej wiarygodna dla odbiorcy niż prosty tekst bez niej.

Dlatego, jeśli to możliwe, pokaż fragment opisu produktu w formie wizualnej, aby dokładnie zobrazować, do czego produkt jest przeznaczony lub jak działa.

Lista wskazówek może być dłuższa, ale zalecamy skupienie się najpierw na tych 5 punktach. Spróbuj wspólnie z zespołem stworzyć takie opisy produktów w e-commerce B2B, które wyróżnią Waszą ofertę i zachęcą klientów do zakupu.

A jeśli właśnie szukasz platformy e-commerce B2B dla swojej firmy, w której chciałbyś atrakcyjnie zaprezentować wasze produkty lub planujesz przejść na nowe rozwiązanie dla sprzedaży hurtowej, umów się na demo i sprawdź, jak bardzo zwiększą się zyski Twojej firmy po skorzystaniu z naszej platformy B2B!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty