Dlaczego w ogóle organizacja firmy podczas kryzysu to najprostsza droga do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej? Cóż, na to pytanie można odpowiedzieć, zadając kolejne: co łączy Google, Pocztę Polską i Unilever? Biznesowy Święty Graal, czyli posiadanie monopolu na wybranych rynkach.
Większość firm jednak mierzy się z większą lub mniejszą konkurencją, dlatego znalezienie jakiejkolwiek przewagi stanowi duży atut. I podczas gdy przewaga konkurencyjna jest mile widziana z czasie dobrobytu, w dobie kryzysu staje się kluczowa.
Co można uznać za przewagę konkurencyjną w branży e-commerce B2B? Szybką reakcję na możliwe utrudnienia rynkowe. Co pozwala zareagować? Dobra organizacja firmy.
John Kay (amerykański specjalista ds. rozwoju biznesu) stworzył teorię, według której przedsiębiorstwa wygrywające w walce konkurencyjnej wykazują się: architekturą, innowacją i reputacją. Automatyzacja procesów sprzedażowych za pomocą platformy e-commerce B2B realizuje wszystkie trzy powyższe elementy. Pomaga zreorganizować (i tym samym ulepszyć) proces sprzedaży (architektura), realizuje potrzeby konsumentów za pomocą nowych technologii (innowacja) oraz ze względu na usprawnienie systemów obsługi klienta wpływa na pozytywny wizerunek firmy (reputacja).
Dobra organizacja firmy podczas kryzysu to w dużej mierze optymalizacja sprzedaży online i pracy handlowców. Wprowadzenie odpowiednich działań na poziomie funkcjonowania firmy pozwala zredukować koszty przy jednoczesnym zwiększeniu zysków czytaj więcej>>>.
Dział księgowy jest już mocno zdigitalizowany, wciąż jednak w tradycyjnej formie brakuje kompatybilności pomiędzy działem księgowym a handlowym. Wystawianie faktur nierzadko jest na głowie i jednych, i drugich, wprowadzając zbędny chaos i zwiększając koszty obsługi klienta. Jak zredukować koszty i ułatwić pracę obydwu działów?
Automatyzacja procesu księgowania, fakturowania, oferowania rat czy rabatów mogłaby odbyć się w jednym miejscu, bez pośrednictwa. W jednym narzędziu powinien znajdować się kompletny system automatycznego wysyłania przypomnień o płatnościach, obliczania kredytów konsumenckich, oferowania leasingu czy naliczania zniżek sprawdź demo>>>.
Jak można zoptymalizować za pomocą platformy internetowej sam dział produkcji? Przede wszystkim dobra platforma e-commerce B2B powinna na bieżąco aktualizować informacje dotyczące dostępności produktu w magazynach. Kompatybilność pomiędzy kupnem online a nabyciem fizycznym jest ogromnie istotna. W razie błędu można się spodziewać utraty zaufania klientów – a w efekcie ich samych.
Co się dzieje przy dobrej organizacji sprzedaży online? Realizacja zamówień znacznie przyspiesza i ogranicza się do zaledwie kilku kliknięć. W ten sposób spada margines błędu. Co więcej, rejestracja zamówienia pozwala uzyskać predykcje sprzedaży, a tym samym i samej produkcji nawet w ujęciu rocznym. W efekcie zarządzanie zapasami odbywa się niemalże bez ingerencji zewnętrznej, a sama produkcja wykorzystuje 100% koniecznych zasobów.
W sytuacji, gdy można przebierać w ofertach wzrastającej konkurencji, klienci stają się bardziej wymagający. Oczekują zwiększenia mobilności, szybszego dostępu do oferty czy do historii zamówień oraz dostępności niemalże cały czas. Zapewnienie klientowi powyższych elementów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów prowadzenia firmy to niewątpliwie przewaga konkurencyjna, o którą wiele firm powinno zabiegać. To również najkrótsza droga do biznesowego Świętego Graala.
Bibliografia:
Najnowsze komentarze
Jak millenialsi napędzają zmiany w handlu B2B?
B2B ecommerce: poznaj trendy na 2022 rok i zaplanuj właściwe działaniaDlaczego platformy zamówieniowe online zastępują katalogi drukowane?
Jak nie dać biznesowi spaść na dno, gdy wszyscy pracują zdalnie?Przejście na e-commerce B2B: łatwiejsze niż Ci się wydaje
Valeriia MostovaPrzejście na e-commerce B2B: łatwiejsze niż Ci się wydaje
Damian