Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Zastanawiasz się, jakie wymagania powinna spełniać nowoczesna platforma B2B dedykowana dystrybucji i sprzedaży hurtowej?

Z naszych wskazówek dowiesz się, na co zwracać uwagę i jak podjąć decyzję, która będzie najlepsza dla Twojego biznesu. Miłej lektury!

Integracja z ERP

Przede wszystkim musisz podjąć decyzję, czy chcesz pracować na platformie zintegrowanej z systemem ERP, czy wolisz wprowadzać dane ręcznie (np. stany magazynowe produktów). Dla małych firm z niewielką ofertą produktów, ta prosta wersja platformy – katalog produktów B2B – jest idealnym punktem wyjścia dla sprzedaży hurtowej. 

Ale w miarę rozwoju firmy, wzrostu asortymentu oraz zdobywania nowych klientów (lub dla średnich i dużych firm), warto zastanowić się, czy nie chciałbyś ułatwić sobie życia i pracować na przepływie danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Pozwoli to zaoszczędzić sporo czasu (tak drogiego w branży B2B) i poświęcić go swoim klientom.

Kompleksowe rozwiązanie B2B

Zastanów się, czy chcesz korzystać z kompleksowego rozwiązania dedykowanego potrzebom i wymaganiom sprzedaży B2B zamiast dostosowywać rozwiązania dla B2C. W tym przypadku masz z głowy wybór wszystkich niezbędnych funkcji dla obsługi klientów biznesowych. Chyba że chciałbyś postawić na narzędzie, w którym będziesz musiał dokupywać poszczególne moduły, np. wielojęzykowość, waluty (np. Presta Shop B2B)? Rozwiązanie odpowiadające na wszystkie potrzeby B2B czy dosztukowywanie funkcji? Wybór jest chyba oczywisty. 😀

Responsywny design i świetny UX

Upewnij się, że platforma B2B ma responsywny design. Po co? Spójrz dookoła siebie, jest XXI wiek. 🙂  Klienci B2B robią zakupy na różnych urządzeniach, takich jak smartfony i tablety. Twoja platforma musi odpowiadać ich preferencjom zakupowym. Wyobraź sobie, że Twój klient stoi w korku i chce zamówić 30 opakowań zbiorczych kawy / 50 krzeseł hotelowych / 120 doniczek na zioła etc. Nie ma możliwości złożenia zamówienia przez laptopa, chce wszystkiego tu i teraz. Więc próbuje to zrobić na małym ekraniku swojego smartfona, a cała Twoja strona z produktami się rozjeżdza. 

Brzmi strasznie? Zadbaj o dobry UX i design, nie komplikuj życia swojego klienta i daj mu możliwość robienia zakupów gdziekolwiek zechce. 

Back-up i przechowywanie danych

Bezpieczeństwo Twoich danych biznesowych jest ważną kwestią, o której nie można zapominać wybierając platformę B2B. Zapytaj, jak często dostawcy platformy wykonują kopie zapasowe danych i z jakiej serwerowni korzystają. Do twojej wiadomości – najbezpieczniejsza serwerownia w Europie Środkowo-Wschodniej znajduje się w Poznaniu. Posiada ona najwyższy standard bezpieczeństwa we wszystkich czterech obszarach: architekturze, mechanice, zasilaniu i telekomunikacji. Optymalnie back-up danych musi być wykonywany co 4 godziny.

Software Level Agreement

Obsługa zamówień B2B 24/7, bez żadnych przerw, brzmi jak marzenie. Ale to realna sprawa, jeśli masz podpisaną umowę Software Level Agreement (SLA). W takiej umowie musi być wskazane, że dostawca platformy B2B gwarantuje, iż Twój system będzie dostępny przez 99% czasu. Wtedy nie musisz się obawiać, że Twój kluczowy klient nie będzie w stanie złożyć zamówienia o 23:15 z powodu awarii platformy.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje wątpliwości?

Wiesz już, jak wybrać platformę B2B, ale jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące funkcjonalności B2B, skontaktuj się z nami. Chętnie doradzimy Ci w tej sprawie. Będzie nam miło porozmawiać i poznać Twoje potrzeby!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty