Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Wsparcie hypercare po wdrożeniu oprogramowania B2B w Twojej firmie – co warto wiedzieć

Inwestycja w oprogramowanie wspierające sprzedaż B2B obejmuje nie tylko proces wdrożeniowy, ale także dedykowane wsparcie zespołu specjalistów IT po uruchomieniu systemu w firmie.

Aktualizacja: 30.06.2022.

Co to jest hypercare? To okres stabilizacji i onboardingu po uruchomieniu systemu B2B ecommerce. Czas ten poświęca się głównie na sprawną obsługę wszelkich potrzeb i pytań inicjatorów przedsięwzięcia oraz pierwszych użytkowników. Wtedy też sprawdza się integralność danych oraz sprawne funkcjonowanie wdrożonego w firmie systemu.

Podstawową zasadą jest to, że po zakończeniu wsparcia hypercare system jest gotowy do udostępnienia większej liczbie użytkowników końcowych przy zachowaniu standardowego wsparcia.

Nie można jednoznacznie określić okresu dostępności supportu dla Twojej platformy i jej charakteru. Zależy to na przykład od wybranego planu oprogramowania SaaS. W przypadku platformy B2B ecommerce Saly jest to 6 tygodni.

Na czym polega hypercare?

Wsparcie powdrożeniowe jest niezwykle istotne, wciąż niestety często jest albo pomijane, albo traktowane powierzchownie. Większość firm ma błędne przekonanie, że hypercare obejmuje tylko szkolenia. 

Zapewnia ono jednak inicjatorom i użytkownikom końcowym wszelkiego rodzaju wsparcie zarówno merytoryczne, jak i techniczne. Wsparcie to spaja liczne procesy w firmie. Między innymi pomaga handlowcom i managerom produkcyjnym.

Hypercare w B2B ecommerce

Do hypercare dedykuje się specjalistów IT posiadających szeroką wiedze biznesową. Współpracują oni ściśle z klientem w celu monitorowania procedury wdrożeniowej. Rozwiązują również na bieżąco wszelkie problematyczne kwestie, które pojawiają się na etapie początkowego użytkowania platformy B2B ecommerce.

Dlaczego ta kwestia jest tak istotna? Odpowiedź może wydawać się dość trywialna – ponieważ każda zmiana rodzi naturalny ludzki opór przed “nowym”. Opór nierzadko wynika z obaw, jak teraz będzie wyglądać organizacja firmy. Dlaczego cyfrowa transformacja musi się zadziać, skoro dotychczasowy system działał? Warto wtedy przygotować pracowników na zmiany w firmie. Zwłaszcza że docelowo B2B ecommerce ma ułatwić im pracę.

Umiejętności pracowników na etapie hypercare w dużej mierze przyczyniają się do sukcesu etapu powdrożeniowego. To z kolei przyczynia się do efektywnego wykorzystania możliwości oprogramowania w całej organizacji. Jest to finalny sukces, na który wszyscy tak ciężko pracowali.

Etap hypercare: jak skorzysta Twoja firma?

Czego nauczy się Twoja firma podczas procedury wdrożeniowej? Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze zależy od tego, czy wcześniej Twoje przedsiębiorstwo było zaznajomione z platformami B2B. Jeśli tak, proces wdrożeniowy będzie łatwiejszy. Niemniej wciąż możesz skorzystać z usług świadczonych przez dostawcę oprogramowania w ramach okresu hypercare. Oto niektóre z nich:

  • wsparcie techniczne i edukacja użytkowników końcowych,
  • szkolenia stacjonarne i online oraz na miejscu,
  • rozwiązywanie ewentualnych problemów z działaniem oprogramowania,
  • zapewnienie płynnego przyjęcia nowego systemu.

Hypercare – klucz do skuteczności oprogramowania

Hypercare jest kluczowym etapem. To wtedy pracownicy w firmie po raz pierwszy poruszają się po nowym systemie. To wtedy też zaczynają w pełni testować oprogramowanie. Tym samym podczas hypercare próbują znaleźć dla siebie najbardziej optymalny sposób korzystania z platformy B2B ecommerce.

Zdarza się też, że użytkownicy nie zgadzają się z nowymi procesami lub nie są w pełni świadomi płynących z nich korzyści. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie zespołów w proces planowania przejścia na system sprzedażowy. Warto konsultować z zespołami IT, sprzedaży i marketingu skuteczność oprogramowania na przykład pod kątem sprzedaży hurtowej i zarządzania informacją o produkcie.

Więcej o głównych aspektach, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas wdrażania platformy B2B można przeczytać w tym artykule.

Hypercare dla platformy B2B ecommerce i systemu PIM Saly

Przede wszystkim klient, który korzysta z hypercare, to najwyższy priorytet dla specjalistów IT po stronie producenta oprogramowania B2B ecommerce.

Wszyscy klienci Saly mają dostęp do podstawowego wsparcia produktu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 za pośrednictwem e-mail, telefonu lub Jira. Sprawy zgłoszone do helpdesku Saly są rozpatrywane według kolejności – dla klientów, którzy korzystają z podstawowego supportu IT. Więcej informacji znajdziesz w zakładce cennik.

Natomiast w okresie hypercare przydzielamy klientowi dedykowanych opiekunów projektu. Opiekuni dysponują techniczną i merytoryczną wiedzą o platformie, gwarantując szybki czas reakcji i wysoką jakość pomocy. Okres hypercare kwalifikuje wszystkie zgłoszenia do priorytetowego rozwiązania każdego problemu oraz do bieżącego doradztwa i wsparcia klienta.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące oferowanego przez nas wsparcia powdrożeniowego – napisz na hello@saly.pl, chętnie wszystko wyjaśnimy i wesprzemy Cię w procesie wdrożeniowym!

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty