Inwestycja w oprogramowanie wspierające sprzedaż B2B obejmuje nie tylko proces wdrożeniowy, ale także dedykowane wsparcie zespołu specjalistów IT po uruchomieniu systemu w firmie.

Okres stabilizacji i onboardingu po uruchomieniu systemu jest często określany jako hypercare. Poświęcony jest głównie sprawnej obsłudze wszelkich potrzeb i pytań inicjatorów przedsięwzięcia oraz pierwszych użytkowników, sprawdzaniu integralności danych oraz sprawnemu funkcjonowaniu wdrożonego w firmie systemu.

Podstawową zasadą jest to, że po zakończeniu wsparcia hypercare, system jest gotowy do udostępnienia większej liczbie użytkowników końcowych przy zachowaniu standardowego wsparcia.

Nie można jednoznacznie określić okresu dostępności supportu dla Twojej platformy i jej charakteru. Zależy to, na przykład, od wybranego planu oprogramowania SaaS oraz dostawcy tego oprogramowania. W przypadku oprogramowania Saly jest to 6 tygodni.

Na czym polega hypercare?

Większość firm ma błędne przekonanie, że hypercare obejmuje tylko szkolenia. Zapewnia ono jednak inicjatorom i użytkownikom końcowym wszelkiego rodzaju wsparcie (zarówno merytoryczne, jak i techniczne), które jest istotne po wdrożeniu systemu. Wsparcie, które spaja tak ważny proces w firmie, jakim jest sprzedaż.

Specjaliści IT dedykowani do działań hypercare bardzo ściśle współpracują z klientem w celu monitorowania i rozwiązywania wszelkich problematycznych kwestii, które pojawiają się na etapie początkowego użytkowania = onboardingu platformy w firmie.

Dlaczego ta kwestia jest tak istotna? Odpowiedź może wydawać się dość trywialna – ponieważ każda zmiana rodzi naturalny ludzki opór przed “nowym”. Opór wynikający często z obaw: “jak to będzie i dlaczego teraz musi być tak, zawsze działało inaczej”.

Umiejętności pracowników na etapie hypercare w dużej mierze przyczyniają się do sukcesu etapu powdrożeniowego. Co z kolei przyczynia się do efektywnego wykorzystania możliwości oprogramowania w całej organizacji. Jest to finalny sukces, na który wszyscy tak ciężko pracowali.

Oto niektóre z usług świadczonych przez dostawcę oprogramowania w ramach okresu hypercare:

  • wsparcie techniczne i edukacja użytkowników końcowych,
  • szkolenia online oraz na miejscu, w firmie klienta,
  • rozwiązywanie ewentualnych problemów z działaniem oprogramowania,
  • zapewnienie płynnego przyjęcia nowego systemu.

Hypercare jest kluczowym etapem, kiedy pracownicy w firmie po raz pierwszy poruszają się po nowym systemie i zaczynają rozumieć, jak będą z nim pracować na co dzień. Często zdarza się, że użytkownicy nie zgadzają się z nowymi procesami lub nie są w pełni świadomi płynących z nich korzyści.

Dlatego tak ważne jest zaangażowanie zespołu IT czy sprzedaży i marketingu w proces planowania przejścia na oprogramowanie do sprzedaży hurtowej i zarządzania informacją o produkcie. Więcej o głównych aspektach, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas wdrażania platformy B2B można przeczytać w tym artykule.

Hypercare dla platformy ecommerce B2B i systemu PIM Saly

Przede wszystkim klient, który korzysta z hypercare to najwyższy priorytet dla specjalistów IT po stronie producenta oprogramowania.

Wszyscy klienci Saly mają dostęp do podstawowego wsparcia produktu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 za pośrednictwem e-mail, telefonu lub Jira. Sprawy zgłoszone do helpdesku Saly są rozpatrywane według kolejności – dla klientów, którzy korzystają z podstawowego supportu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce cennik.

Natomiast w okresie hypercare przydzielamy klientowi dedykowanych opiekunów projektu, którzy dysponują techniczną i merytoryczną wiedzą o platformie i gwarantują szybki czas reakcji i wysoką jakość pomocy. Okres hypercare kwalifikuje wszystkie zgłoszenia do priorytetowego rozwiązania każdego problemu oraz do bieżącego doradztwa i wsparcia klienta.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące oferowanego przez nas wsparcia powdrożeniowego – napisz na hello@saly.pl, chętnie wszystko wyjaśnimy. 🙂

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty