Podobnie jak każdy biznes w internecie, system e-commerce B2B w Twojej firmie może, a nawet musi być wspierany przez działania online. Obecność firm handlowych B2B online i digital marketing (płatna strategia marketingowa i social media) powinny iść w parze.

Aby skutecznie kontynuować cyfrową transformację sprzedaży B2B, warto postawić na narzędzia i metody stosowane w “naturalnym środowisku” systemu e-commerce Twojej firmy – internecie.

Tu rządzi dział marketingu. Ale oczywiście możemy wykorzystywać wiedzę działu sprzedaży na temat klientów – tego jak się komunikują, czego szukają, aby lepiej dopasować treści i kreacje do potrzeb grupy docelowej. Drogi marketerze, oto sposoby na dotarcie, zainteresowanie i pozyskanie nowych klientów bez bezpośredniego zaangażowania handlowców.

Kampanie w Google

Co najczęściej robią użytkownicy, szukając konkretnego produktu/firmy? Oczywiście wpisują kluczową frazę w Google.

“Hurtownia fotowoltaiczna Kraków”, “węże hydrauliczne hurtownia” czy “doniczki ceramiczne cena hurtowa” – po wpisaniu takich przykładowych fraz, potencjalni klienci biznesowi trafią na stronę z wynikami wyszukiwania Google. Na początku i na końcu każdej strony wyszukiwania w Google spotkają oni reklamy tekstowe, które z dużym prawdopodobieństwem klikną.

reklama google ads

Jest to najbardziej popularny format reklamy, jaki oferuje Google. W kilku nagłówkach i linijkach tekstu trzeba przekonać potencjalnego klienta do przejścia na stronę docelową – Waszą platformę B2B e-commerce.

Aby wyróżnić reklamę na tle konkurencji, można użyć dodatkowych rozszerzeń w celu zwiększenia jej widoczności na stronie wyników wyszukiwania. Są to m.in. rozszerzenia lokalizacji, linki do www, informacje o witrynie, numer telefonu czy ceny.

Możesz uzupełnić swoje kampanie tekstowe reklamami graficznymi wyświetlanymi na portalach odwiedzanych przez Waszych potencjalnych klientów. Dzięki bogatym możliwościom targetowania i kierowania, możesz kontrolować gdzie i komu będą wyświetlane takie banery. Na przykład, kieruj reklamy na tematy stron internetowych (e-commerce, odnawialne źródła energii, elektronika użytkowa itd.), wybierz grupę odbiorców z gotowych wariantów Google Ads lub utwórz własną.

Przykładem niestandardowej grupy będą użytkownicy odwiedzający strony internetowe konkurencji. Wystarczy wyklikać strony www konkurencji i gotowe. Docierasz ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, którzy faktycznie szukają produktów podobnych do Twojej propozycji.

grupa niestandardowa google ads

Absolutnym must-have jest skierowanie przekazu remarketingowego do użytkowników, którzy weszli w interakcję ze stroną www. Jest to Twoja szansa przypomnieć się im, aktywować ich, poinformować o promocjach, itp. Jeśli skonfigurujesz remarketing dynamiczny, możesz na przykład pokazać im produkty, które oglądali, ale nie dodali ich do koszyka.

remarketing w sieci reklamowej Google – narzędzie digital marketing

Aby śledzić skuteczność Twoich kampanii (nie tylko tych w Google) i to, jak przekładają się one na ruch na platformie B2B, rekomendujemy założenie konta Google Analytics: https://support.google.com/analytics/.

Mierz zdarzenia i ustal konwersje (zakup, rejestracja itd), monitoruj jak zachowują się użytkownicy. Później możesz zoptymalizować reklamy pod kątem tych konwersji, aby precyzyjniej docierać do klientów. Aby mierzyć aktywności na stronie, skontaktuj się ze swoim działem IT i poproś o zainstalowanie kodu, otagowanie buttonów itp. Możesz to również zrobić samodzielnie, korzystając z intuicyjnego narzędzia Google – https://support.google.com/tagmanager/.

Więcej o możliwościach reklamowych w Google przeczytasz tu: https://ads.google.com/.

Obecność marki na Facebooku

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Facebook jest tym miejscem w sieci, gdzie możesz ich “złapać” poza pracą.

post produktowy na FB – narzędzie digital marketing

Błędnym przekonaniem jest to, że Facebook działa tylko dla B2C. Jeśli chodzi o szybką sprzedaż – może tak być, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby klient biznesowy natychmiast zamówił 200 jednostek produktu po kliknięciu na post z atrakcyjną grafiką w zakładce aktualności. Ale Facebook jest doskonałym narzędziem do budowania świadomości marki, utrzymywania relacji z klientami, dzielenia się materiałami edukacyjnymi, żartami z branży, itp. Podobnie jak Google, oferuje on bogate możliwości reklamowe w wielu formatach, a także zapewnia panel analityczny.

Aby sprawnie zarządzać strona firmową, kampaniami, listami odbiorców i monitorować wyniki reklam na Facebooku i Instagramie – utwórz Menedżera firmy na Facebooku: https://www.facebook.com/business/learn/how-business-manager-works/.

Jak widać, w cyfrowej transformacji sprzedaży B2B nie chodzi tylko o technologię. Odpowiednio zaplanowany digital marketing jest jedną z kluczowych sił napędowych rozwijającego się biznesu online.

Pamiętaj tylko, aby twoje komunikaty marketingowe online nie były zbyt nachalne. Kieruj je do jasno określonej grupy docelowej. Skonsultuj się z działem sprzedaży, aby właściwie zdefiniować Wasz idealny target.

Powiązane posty