Aktualizacja: 25.07.2022.
Pisaliśmy już o rodzajach danych produktowych, które powinny być uwzględnione w katalogu produktów B2B oraz o ich pozytywnym wpływie na sprzedaż. Ponadto w naszym ostatnim artykule wyjaśniliśmy, czym są systemy PIM i dlaczego warto wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie.
Dziś omówimy zarządzanie informacją o produkcie w firmie. Omówimy także ważne spostrzeżenia z bieżących raportów poświęconych tej tematyce.
Średnie przedsiębiorstwa i duże korporacje muszą radzić sobie z ogromną ilością materiałów i danych produktowych. Możemy wyróżnić takie czynniki jak: wariantowanie produktów, szeroki asortyment i rozbudowane parametry produktów.
Produkty mogą występować jako osobny element albo w wersji rozbudowanej o wiele różnych elementów/cech. Ta druga opcja znacznie zwiększa ilość informacji, którymi należy odpowiednio zarządzać. Zwłaszcza że nieodpowiednie kategoryzowanie, sortowanie i przeszukiwanie produktów o rozbudowanych elementach bywa uciążliwe i prowadzi do błędów.
Jeżeli, na przykład, marketingowiec odpowiedzialny za Europę musi przefiltrować produkty, które są dostępne w Europie, powinno być to łatwe do zrobienia.
Rozwiązanie: PIM zapewnia scentralizowaną przestrzeń na informacje o produkcie, co ułatwia obsługę i zarządzanie dowolną ilością danych.
W firmach, w których informacje o produktach są przechowywane w wielu miejscach, marketerzy często kopiują lub ponownie wprowadzają dane z jednego systemu do drugiego. Badania pokazują, że firmy najczęściej używają arkuszy Excel do przechowywania informacji o produktach.
Proces ten jest powolny, żmudny i podatny na niemożliwe do wykrycia błędy. Ile może być takich arkuszy w jednej dużej firmie produkcyjnej? 10? 30? Czy to naprawdę pomaga zoptymalizować pracę zespołu i poprawić obsługę klienta?
Często to właśnie konkretny pracownik ma po prostu informacje o tym, gdzie dane są przechowywane lub jak opisać produkt. Jest to pierwsza osoba, z którą kontaktują się handlowcy, tylko po to, aby uniknąć przeszukiwania ogromnej ilości plików. Jeśli tak się dzieje w Twojej firmie, Twoi pracownicy mają realną potrzebę przejścia na inne rozwiązanie.
Rozwiązanie: dzięki systemowi PIM zarządzanie informacją produktową odbywa się w jednym miejscu, do którego dostęp mają wszyscy kluczowi pracownicy: menedżerowie produktów, marketerzy, handlowcy, a nawet pracownicy działu księgowości. Nie musisz przenosić danych o produkcie ręcznie! Dlatego że w prosty sposób możesz zaimportować wszystkie informacje z Excela do systemu PIM. Co więcej, ten system możesz zintegrować z Twoim systemem ERP.
Jakie jeszcze korzyści otrzymujesz dzięki narzędziu Saly do zarządzania informacją o produkcie?
Nie twierdzimy, że cały proces zarządzania informacją produktową zajmie Twoim pracownikom tylko 5 minut dziennie. Ale możliwości nowoczesnych narzędzi PIM naprawdę skracają czas pracy nad informacjami o produkcie do niezbędnego minimum. Możesz łatwo wyeliminować żmudne, powtarzające się zadania. A także usprawnić komunikację między działami. Zapewnisz, że klienci otrzymują tylko dokładne i spójne informacje o produkcie. Efektem tego jest poprawa Customer Experience, a co za tym idzie – poprawę wyników sprzedaży.
Efektywne zarządzanie informacją produktową i obsługa klienta B2B – jak to pogodzić? Poznaj możliwości wbudowanego modułu PIM w platformie e-commerce B2B Saly.
Członek Rady Nadzorczej Saly S.A., CMO
Ania