wyszukiwarka produktów b2b - obraz tematyczny

Efektywne wyszukiwanie w ramach cyfrowego katalogu produktów jest jeszcze bardziej istotne dla firm działających w modelu B2B niż dla ich odpowiedników B2C.

Wynika to z faktu, że produkty sprzedawane przez firmy B2B mają dużo bardziej złożone i zróżnicowane atrybuty, warianty i kombinacje. A co kiedy jeden klient szuka i wpisuje w wyszukiwarkę kawałek kodu EAN, a inny model handlowy albo jeszcze gorzej nazwę marketingową…?

Panele B2B oferują zazwyczaj znacznie szerszy asortyment towarów. To sprawia, że ich strony są bardziej złożone pod względem treści: z dużą liczbą produktów i opisów. Wyszukiwanie wszystkich tych danych bez solidnej wyszukiwarki, która może zapewnić precyzyjne i wiarygodne wyniki, może stać się nieprzyjemnym doświadczeniem dla potencjalnych klientów.

Klienci biznesowi potrzebują możliwości szybkiego wyszukiwania istotnych informacji przy użyciu różnych opcji wprowadzania fraz kluczowych podczas wyszukiwania produktu. Dla nich czas to pieniądz, potrzebują informacji tu i teraz! Jeśli Twoja platforma zamówieniowa nie jest w stanie zapewnić pozytywnego doświadczenia podczas poszukiwania produktu, musisz liczyć się z dużym prawdopodobieństwem, że Twoi ulubieni klienci przeniosą się do innego dostawcy.

Ważne jest, aby pamiętać, że klient biznesowy to również człowiek! Dlatego wyszukiwarka produktów B2B w platformie zamówieniowej powinna być zaprojektowana zgodnie z zasadami User Experience i z myślą o wygodzie człowieka – Twojego klienta.

Niezbędne funkcje w wyszukiwarce B2B

Istotną funkcjonalnością wyszukiwarki z dobrym User Experience jest wyświetlanie prawdopodobnych produktów/cech, gdy Twój klient wpisuje słowa kluczowe. Przewidywanie tego, co klient zamierza wyszukać, jest dobrą praktyką dla każdej platformy zamówieniowej. Liczy się przecież czas i niezawodność.

Np. po wpisaniu w polu wyszukiwarki hasła “lampa”, użytkownikowi wyświetlą się sugerowane produkty zawierające takie hasło w nazwach.

Kolejną funkcją must-have efektywnej wyszukiwarki produktów B2B jest możliwość uzyskania trafnych wyników, niezależnie od tego, czy klient robi literówkę przy wprowadzaniu kodu produktu, czy też pomija znaki interpunkcyjne. Jest to ważny element pozytywnego User Experience dla klientów biznesowych. Klient potrzebuje produktu na już? Niech nie traci czasu na sprawdzanie pisowni.

Wyszukiwarka b2b SALY - wpisanie produktu z błędami

Ułatwiaj życie swoim klientom, ustawiając synonimy dla produktów, które sprzedajesz! Być może nie zawsze pamiętają oni dokładną nazwę tego, co chcieliby szybko znaleźć na Twojej platformie B2B.

Przykładowo, wpisując hasło “łazienka” klienci zobaczą produkty, dla których wybrałeś ten synonim.

Wyszukiwarka B2B Saly - ustawienie synonimów dla produktów

Nie wiesz, jakie synonimy wybrać dla poszczególnych produktów?
Bez problemu sprawdzisz najczęściej wpisywane kombinacje słów kluczowych na back-office platformy. Na podstawie statystyk dotyczących wyszukiwanych fraz będziesz w stanie szybko wybrać i ustawić synonimy.

Jakie możliwości wyszukiwania produktów powinny być obsługiwane przez wyszukiwarkę B2B?

Elementy opisowe

Klienci biznesowi często poszukują konkretnych towarów, wykorzystując ich właściwości lub cechy jakościowe, takie jak materiał lub kolor (np. pewna wydajność żarówki lub płytka ceramiczna w określonych kolorach). Produkty powinny być oznaczone tak, aby funkcja wyszukiwania zwracała odpowiednie wyniki. Nawet jeśli zapytanie zawiera słowa, które nie są zawarte w opisach lub tytułach produktów. 

 
 
Ścisłe słowa kluczowe

Kupujący może wyszukać konkretny produkt na podstawie jego dokładnej nazwy, modelu lub numeru SKU (np. przewód solarny 4 mm2, czarny, 25 mb).

Wyszukiwarka b2b Saly - wyszukiwanie po kodach zamówieniowych

Zwróć uwagę na powyższy przykład wyników wyszukiwania. Na górze wyników znajduje się produkt, którego szukał klient wprowadzając kod.

Przykładowy produkt w platformie b2b SALY

A co z resztą wyników?

Wyszukiwarka klasy Enterprise różni się od innych rozwiązań swoją zaawansowaną metodą wyszukiwania. Przeszukuje bazę danych produktów w sposób pośredni w czasie rzeczywistym.

Określa, a właściwie oblicza w oparciu o rozbudowany algorytm, dokładność wyników. Dzięki temu rekomenduje produkty, które z największym podobieństwem chciał wyszukać Twój klient. Inne produkty mogą zawierać podobne hasła w nazwach, opisach lub kodzie produktu.

Pamiętasz nasze przykładowe wyszukiwanie umywalki? Jako drugi wynik otrzymaliśmy wannę, ponieważ spełniała kryterium “owalności”. Sprytne, prawda?

To nie czary-mary, tylko nowoczesna technologia i know-how, dedykowane sprzedaży B2B online.

A teraz od teorii do praktyki. Chcesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów? Zapisz się na demo platformy SALY! Przekonaj się, jak śmiga nasza multifunkcyjna wyszukiwarka klasy Enterprise! 🙂

Napisz komentarz