robot machine learning

Nie musisz być analitykiem, aby zauważyć, że dane odgrywają kluczową rolę w transformacji i cyfryzacji przedsiębiorstw w każdej branży, oraz że doświadczenie klientów B2B w zakresie zakupów radykalnie się zmienia.

Zmiany w sposobie dokonywania zakupów przez klientów biznesowych spowodowały wybuch ogromnej ilości danych, które są dostępne dla zespołów sprzedażowych. To tsunami danych pochodzi z wielu źródeł. Są to między innymi systemy ERP i CRM, e-commerce, poczta elektroniczna, własne produkty połączone z Internetem (popularnie zwane IoT) oraz media społecznościowe. Nie daj się utopić! Nowoczesne panele b2b i algorytmy uczenia się maszynowego potrafią wyciągać z tych danych wartościowe wnioski 🙂

Znaczenie Machine Learning i bieżącej analizy danych

W ciągu około dwóch lat, firmy będą dokonywać połowę wszystkich zakupów B2B bezpośrednio online. Za pomocą Machine learning z niezwykłą precyzją możesz śledzić i analizować wzorce zakupowe swoich klientów – a nawet przewidywać ich zachowanie. Możliwości obliczeniowe, w połączeniu ze sztuczną inteligencją, pozwalają firmom B2B uzyskać przewagę konkurencyjną, poprawić efektywność biznesową i opracować nowe modele biznesowe.

Rola Machine Learning w sprzedaży B2B

Wyobraź sobie, że dzięki Machine Learning ograniczysz liczbę działań, które nie pozwalają Twojemu zespołowi sprzedaży poświęcać więcej czasu klientom biznesowym. Prognozowanie, raportowanie i rekomendowanie klientów, którym dany produkt powinien być zaproponowany, to przede wszystkim techniki, które uwalniają zespoły sprzedaży od ręcznego wykonywania czasochłonnych, skomplikowanych zadań. Brzmi wspaniale, prawda?

Spójrzmy na statystyki:

Zespoły sprzedaży wykorzystujące Business Intelligence odnotowują wzrost liczby leadów i spotkań o ponad 50%, redukcję kosztów o 40%-60% oraz skrócenie czasu rozmów o 60%-70% zgodnie z artykułem Harvard Business Review.

Do 2020 r. 30% wszystkich firm z sektora B2B wykorzysta możliwości Machine Learning w celu usprawnienia przynajmniej jednego ze swoich podstawowych procesów sprzedaży.

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż B2B

  • poprawia dokładność i skalę prognoz sprzedaży poprzez połączenie historycznych danych dotyczących sprzedaży, cen i zakupów w jeden model;
  • oferuje potężny instrument do poprawy spostrzeżeń i zmniejszenia niepewności w organizacji;
  • zwiększa sprzedaż b2b poprzez analizę najbardziej efektywnych działań i zachowań, które prowadzą do zamknięcia sprzedaży;
  • pomaga zespołom sprzedaży i marketingu określić strategię optymalizacji cen przy użyciu wszystkich dostępnych danych;
  • doskonale sprawdza się w rozpoznawaniu wzorców zachowań klientów; 
  • umożliwia zespołom sprzedaży odnalezienie nowych perspektyw o największym potencjale poprzez dopasowanie danych do najbardziej wartościowych klientów.

Za pomocą bieżącej analizy danych będziesz w stanie odpowiedzieć na takie pytania jak:

  • Ile zarobimy w najbliższych latach od momentu pozyskania tego klienta?
  • Jeśli stracimy tego klienta, jaki będzie to miało wpływ na wynik finansowy?
  • Który z tych trzech wariantów będzie najbardziej oczekiwanym produktem dla Twoich klientów?

Pewność siebie i spokój, zaczyna charakteryzować proces podejmowania decyzji sprzedażowych w sektorze B2B. Możesz nie tylko szybciej przewidywać potrzeby klientów, ale także przyspieszyć czas reakcji Twojej firmy. Warto skorzystać z tej możliwości 😉

Nadal nie jesteś przekonany, że Big Data to przyszłość sprzedaży B2B? Kliknij tutaj, aby zapisać się na bezpłatne demo SALY! Sprawdź, jak Machine Learning i zaawansowana analiza danych mogą poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące zastosowania Business Intelligence w Twojej firmie, skontaktuj się z nami lub zadzwoń – +48 605 679 337 🙂

Napisz komentarz