Wraz z przejściem wielu firm na system pracy zdalnej sprzedaż B2B wchodzi w nową erę. Dla Ciebie oznacza to obsługę klienta w internecie. Jak zrobić to możliwie najlepiej?
Aktualizacja: 26.07.2022.
Obecnie to w sieci znajdziesz swoich klientów. Tutaj też najszybciej i najskuteczniej ich obsłużysz. Dlatego też wprowadzenie systemu e-commerce B2B do Twojej firmy staje się koniecznością. Jak zatem przejść na pracę zdalną i skutecznie sprzedawać?
Czy sprzedaż zdalna jest mniej skuteczna od tradycyjnej?
Praca zdalna ma wiele zalet. Zakłada większą elastyczność czasową oraz zaoszczędzenie w biurze na wynajmie i mediach. Eksperci jednak zauważają też wady z wprowadzenia tego systemu pracy do organizacji przedsiębiorstwa.
Przede wszystkim pojawiają się trudności ze sprawdzeniem czasu pracy pracowników. Oprócz tego wiele dotychczasowych obowiązków wymaga reorganizacji – w tym także zadań działu handlowego.
W obecnym systemie pracy większy nacisk kładzie się na sprzedaż w obrębie e-commerce B2B. To oznacza brak bezpośredniego kontaktu z klientem. automatyzację dotychczas ręcznie realizowanych działań. Wciąż jednak przejście na system e-commerce B2B stanowi większą korzyść niż wyzwanie.
System e-commerce B2B – kierunek ku oszczędzaniu i automatyzacji
Twoi handlowcy cały czas siedzą przy telefonie, aby przyjmować zamówienia od stałych klientów? Co roku Twoja firma wydaje duże kwoty na drukowane katalogi produktów?
Wykorzystaj szansę i nowe technologie, aby obniżyć koszty obsługi swoich stałych klientów, poświęcić czas działu sprzedaży na pozyskiwanie nowych i w końcu odejdź od papierowych katalogów. System e-commerce B2B pozwala na:
- zmniejszenie kosztów związanych z ręczną obsługą zamówień i redukcję “ludzkich” pomyłek;
- szybkie zakupy hurtowe, których można dokonać przez Internet;
- możliwość składania zamówień w dowolnym czasie i miejscu 24/7;
- automatyzację procesów, a tym samym możliwość wykorzystania kompetencji Twoich pracowników do innych zadań;
- atrakcyjną prezentację asortymentu produktów online, dostęp do wszystkich informacji produktowych;
- możliwość ponownego reorderingu koszyka jednym kliknięciem.
Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem platformy sprzedażowej i chcesz obsługiwać klientów B2B zdalnie, ale masz pytania, jak to wygląda w praktyce, umów się na bezpłatny audyt. Wskażemy Ci wszystkie korzyści ze zdalnej obsługi klienta B2B!