Zarządzanie wariantami produktów to uporządkowanie katalogu w ten sposób, by Twoim pracownikom łatwiej było sprzedawać, a Twoim klientom - chętniej kupować. Dowiedz się, jak wprowadzić tę funkcjonalność w swojej firmie!
Aktualizacja: 05.07.2022.
Dlaczego zarządzanie wariantami produktów jest tak ważne? Ponad połowa asortymentu produktów, którą dysponują producenci, posiada różne warianty. Na dużą liczbę produktów oferowanych w ilościach hurtowych nakładana jest duża liczba wariantów poszczególnych produktów. Produkty mogą występować w wersjach pojedynczych lub rozszerzonych z licznymi elementami i cechami, co pomnaża ilość informacji do zarządzania.
Mówiąc wprost, warianty produktów są jednym z głównych wyzwań związanych z zarządzaniem informacją produktową w firmach. Ponadto, wyzwaniem jest ułatwienie procesu zamawiania takich produktów klientom B2B.
Zarządzanie wariantami produktów - przede wszystkim zadowolenie klienta
Niektóre produkty występują w różnych wariantach, takich jak kolor, rozmiar, moc, waga lub inne cechy specyficzne dla danej branży. Jeśli Twoje produkty są dostępne w różnych wariantach, możesz dzięki platformie kontrolować dane dla każdego wariantu:
- wprowadzić ceny,
- dodać unikalne kody,
- zintegrować ilości i stany magazynowe zgodnie z wewnętrznymi systemami firmy.
W ten sposób Saly rozwiązuje problem kilkudziesięciu wariantów produktów. Platforma sprzedażowa B2B i system klasy PIM Saly pozwalają zbudować “drzewko produktowe” w kilku prostych krokach!
Zarządzanie wariantami produktów jeszcze nigdy nie było tak proste! Po wybraniu rodzaju produktu: pojedynczy lub rodzina produktów i kliknięciu na przycisk, osoba odpowiedzialna za zarządzanie informacją produktową przechodzi do intuicyjnego konfiguratora produktu.
W ten sposób na platformie sprzedażowej B2B tworzy się rodzinę produktów. Administrator może wtedy swobodnie uzupełnić dane opisowe i multimedialne, a także zapisać produkt wraz z jego wariantami.
Jeśli platforma sprzedażowa B2B Saly jest zintegrowana z systemem ERP, ceny, kody i stany magazynowe (oraz inne podstawowe dane z ERP) będą uzupełniane automatycznie.
Gotowe! Rodzina produktów jest dostępna online w katalogu produktów.
Jak ta rodzina produktów wygląda po stronie Twojego klienta?
Mimo że czynność wydaje się skomplikowana, na platformie sprzedażowej B2B całość prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość prezentuje się w przejrzysty sposób, przyjazny dla użytkownika końcowego!
Twoi klienci widzą wszystkie kombinacje wariantów produktów z ich cechami, cenami i zapasami. Mogą szybko wybrać potrzebną ilość produktów w odpowiedniej konfiguracji i łatwo złożyć zamówienie (w zalogowanej wersji platformy sprzedażowej B2B).
Platforma Saly posiada również możliwość tworzenia tak zwanych podwariantów produktów. W sytuacjach, gdy wariant danego produktu jest podzielony na własne warianty.
Jak w powyższym przykładzie: oferujesz produkt – inwerter fotowoltaiczny, ten produkt jest dostępny w wariantach w zależności od mocy. Falownik o mocy 3680 kW można zakupić pojedynczo lub łącznie z zestawem montażowym.
Warto dodać, że Saly nie ogranicza liczby cech produktu. Pozwala to na stworzenie solidnego katalogu produktów online.
Poznaj nowe szybkie koszyki – sposób na zwiększenie sprzedaży hurtowej w Twoim sklepie internetowym>>>
Jeśli temat zarządzania wariantami produktów jest bardzo aktualny w Twojej firmie i chcecie obsługiwać klientów B2B lub prezentować swój asortyment online – skontaktuj się z nami. Saly powstał, aby rozwiązywać takie problemy i pomóc aktywnie rozwijającym się firmom w dokonaniu transformacji cyfrowej.