Masz umówione spotkanie z dostawcą, żeby dowiedzieć się, jaki system B2B wybrać? Poniższy artykuł pomoże Ci przygotować się do tej rozmowy!
Aktualizacja: 30.06.2022.
Jeszcze przed konsultacją z wybranym dostawcą, jaki system B2B będzie najbardziej odpowiadał potrzebom Twojej firmy, warto zastanowić się, na co zwracać uwagę przy wyborze. Zagłębienie się w temat pomoże Ci szybciej wyciągnąć wnioski i zdecydować, dlaczego ten produkt jest lepszy od oferty konkurencji.
Jak wybrać firmę, która oferuje system B2B ze wszystkimi funkcjami, których szukasz?
Pytania do dostawcy systemu B2B SaaS
W oparciu o nasze dotychczasowe rozmowy przygotowaliśmy dla Ciebie kilka kluczowych wskazówek. Oto cztery najważniejsze pytania (poza ceną), które warto zadać podczas prezentacji wersji demo systemu B2B.
1. Funkcjonalności: czy to rozwiązanie spełnia moje potrzeby i wymagania biznesowe?
Zanim ze swoim potencjalnym dostawcą systemu SaaS spotkasz się na demo, warto bardzo jasno określić swoje potrzeby i oczekiwania względem e-commerce B2B.
Bardzo często sami dostawcy o to pytają, weryfikując w ten sposób, czy to, jaki system B2B oferują, odpowiada Twoim potrzebom. Wtedy też obie strony dowiadują się o sobie bardzo ważnej rzeczy: czy są w stanie sprostać swoim oczekiwaniom. Jakie potrzeby warto wymienić jeszcze przed spotkaniem demo?
Warto na przykład określić, czy system B2B spełnia Twoje wymagania dotyczące: Customer & User Experience, funkcjonalności i integracji. Co jednak, jeśli niektóre z niezbędnych funkcji systemu nie znajdują się w ofercie? Zapytaj wtedy swojego dostawcę o ewentualne możliwości dopasowywania systemu do Twoich potrzeb.
2. Rozwój: czy oferowany system B2B będzie nadal sprawnie działał w mojej firmie za pięć lat?
Nie ma sensu inwestować w system e-commerce B2B, jeżeli bardzo szybko dopadnie go dług technologiczny. Z tego też powodu warto się dowiedzieć:
- Jak często system jest aktualizowany?
- Czy może się on skalować w miarę rozwoju Twojej firmy?
Dobrą praktyką jest poproszenie o przedstawienie roadmapy produktu. Dzięki temu możesz zobaczyć, w jakim kierunku zmierza oferowany system B2B.
Przy wyborze odpowiedniego oprogramowania zwróć uwagę na dwie niezwykle istotne rzeczy:
- elastyczność: system e-commerce B2B powinien rosnąć wraz Twoją firmą.
- aktualność: warto mieć gwarancję, że zawsze będziecie pracować na najnowszej wersji systemu B2B.
3. Bezpieczeństwo: gdzie znajdują się moje dane? Czy gwarantujecie szybką reakcję w przypadku ewentualnych problemów z działaniem oprogramowania?
Powszechne hakerstwo oraz ryzyko utraty danych mogą zniechęcić do wprowadzania biznesu do świata online. Co, jeśli dane płatnicze Twoich klientów zostaną skradzione? A informacje przechowywane w Twoim systemie ERP zostaną ujawnione?
Upewnij się, że Twój partner e-commerce B2B zapewnia Ci bezpieczeństwo, gwarancję działania systemu przez 99% czasu oraz codzienne wykonywanie backupów. Koniecznie dopytaj o umowę SLA (Service Level Agreement). Czy Twój dostawca zapewni Ci nowoczesną i bezpieczną serwerownię do przechowywania danych?
4. Wsparcie powdrożeniowe: czy mojej firmie zostanie przydzielony dedykowany opiekun? Jak szybko uzyskam odpowiedzi na pytania i propozycje rozwiązania problemów?
Poza wdrożeniem systemu B2B w Twojej firmie dobry software house wspiera bezproblemową adaptację oprogramowania przez pracowników. Pierwsze 3 miesiące to czas, w którym dostawca oprogramowania musi zaopiekować się użytkownikami systemu.
To w tym okresie zadasz najwięcej pytań związanych m.in. z obsługą systemu B2B. Dlatego też firmy często przydzielają opiekunów, którzy Twoje zgłoszenia potraktują priorytetowo. Bieżące doradztwo i wsparcie klienta to zobowiązanie do spełnienia. Warto zatem dopytać, jak wygląda procedura wdrożeniowa i jakie wsparcie otrzymasz ze strony dostawcy.
Pytania do potencjalnego klienta
Software house zazwyczaj chce poznać profil potencjalnego klienta, aby dostosować swoją ofertę i pokazać przykłady wdrożeń systemów B2B w firmach o zbliżonych wymaganiach. Ale przede wszystkim po to, aby zdecydować, czy taki klient odpowiada ich wymarzonemu targetowi.
To nie tylko Ty wybierasz dostawcę oprogramowania, ale także sam dostawca decyduje o tym, czy oferowany przez niego produkt odpowiada Twoim potrzebom i czy możliwe jest nawiązanie współpracy.
Jest to całkowicie normalna praktyka, gdyż na rynku funkcjonuje wiele firm, które dostarczają podobne produkty e-commerce B2B, ale kierują swoją ofertę i zaspokajają potrzeby klientów z różnych branż, firm o różnej wielkości itd.
Kiedy wypełnisz formularz kontaktowy i przedstawiciel software house skontaktuje się z Tobą po raz pierwszy, może zadawać Ci takie pytania:
- W której branży działa Twoja firma?
- Czy prowadzicie sprzedaż hurtową?
- Ilu handlowców macie w firmie?
- Ile macie pozycji produktowych?
- Jak przebiega obecnie proces składania zamówień w Twojej firmie?
- Czy pracujecie na systemie ERP?
Wszystkie te pytania mają za zadanie zweryfikować, czy nasz produkt odpowiada potrzebom i wymaganiom Twojej firmy. Czy jest to optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu?
Co dalej?
Teraz jesteś gotowy do rozmowy z potencjalnym dostawcą systemu B2B. Możesz niezwłocznie wykorzystać zdobytą wiedzę, wypełniając ten formularz. Nasi konsultanci chętnie udzielą Ci wszystkich odpowiedzi na pytania zawarte w tym artykule.