#newfeature Wyposażyliśmy Saly w przydatne narzędzie dla Twoich klientów B2B – kalkulator marżowo-narzutowy. Od teraz nie muszą szukać w Google wzoru na obliczenie marży i narzutu dla każdego produktu, który zamierzają u Ciebie kupić, aby z powodzeniem sprzedać go swoim klientom.

Jak obliczyć marżę produktu?

Jak to było kiedyś + trochę teorii 

Twój klient wchodzi na kartę pożądanego produktu żeby sprawdzić jego cenę. Przykładowo chcę kupić ekspres do kawy. Aby mieć pełny obraz potencjału sprzedażowego musi wykonać kilka kroków.

1. Chce obliczyć marżę, czyli stosunek zysku ze sprzedaży danego produktu do ceny sprzedaży.

Oferujesz ekspres ciśnieniowy w cenie 562,8 zł. Klient musi policzyć:

marża kwotowa = cena sprzedaży – cena zakupu
marża procentowa = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena sprzedaży x 100 %

(938 – 562,80) / 938 x 100%= 375,20 / 938 x 100% = 0,4 x 100% = 40% 

Zysk ze sprzedaży wynosi 375.20 zł – marża kwotowa, czyli 40% – marża procentowa.

2. Chce obliczyć narzut, czyli stosunek zysku ze sprzedaży danego produktu do ceny zakupu.

Mówiąc prostym językiem, narzut to kwota, którą Twój klient doda do kosztu zakupionego produktu, aby ustalić ostateczną cenę, po której będzie go sprzedawał.

Narzut zawsze ma wyższą wartość procentową w porównaniu do marży. Aby obliczyć narzut Twój klient musi udać się do wzoru:

narzut kwotowy = cena sprzedaży – cena zakupu
narzut procentowy = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena zakupu x 100%

Wykorzystajmy informacje z naszego przykładu:

(938 – 562,80) / 562.80 x 100%= 375,20 / 562.80 x 100% = 66,6%

Zysk ze sprzedaży wynosi 375,20 zł – narzut kwotowy, czyli 66,6% – narzut procentowy.

Jeżeli chodzi o wartość, nie ma różnicy między marżą a narzutem – otrzymujemy te same 375,20 zł. 

Zazwyczaj klient jest już świadomy tych procentów (wie, ile chce zarobić na każdym produkcie). Trudności pojawiają się, gdy trzeba szybko obliczyć te konkretne kwoty: cenę sprzedaży i zysk. Jak więc ułatwić życie klientowi i nie zmuszać go do matematyki?

Jak obliczyć marżę (zysk) na platformie e-commerce B2B Saly?

Klient wchodzi na kartę produktu i… nie musi sięgać po wzór czy darmowe kalkulatory w Google. Ma wszystko w jednym miejscu przed oczami. Jedyny wysiłek z jego strony – wpisanie odpowiednich wartości procentowych w podane pola. Klik i gotowe. Ma wszystko jak na dłoni.

Kalkulator marży i narzutu na platformie e-commerce B2B Saly

Wartość dla Twoich klientów jest oczywista. A dla Ciebie?

Takie rozwiązanie gwarantuje przede wszystkim dobre Customer Experience = zadowolenie klienta podczas zakupów. Klient czuje się zaopiekowany i oszczędza swój czas na przeklikiwaniu się między różnymi narzędziami. W rezultacie z większym prawdopodobieństwem złoży zamówienie na Twojej platformie i nawiąże długotrwałą relację biznesową.

Przekonaj się, co zyskasz z platformą B2B Saly. Wypełnij formularz i zobacz prezentację systemu.

Powiązane posty