Aktualizacja: 20.05.2022.
Saly udostępnia dwie ścieżki obliczania marży: za pomocą kalkulatora (do pobrania powyżej po wypełnieniu formularza) oraz na platformie B2B – przy produkcie. Poniżej przedstawiamy Ci również wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci uzyskać satysfakcjonujące dla Ciebie wyniki!
Jak zatem obliczyć marżę produktu?
Twój klient wchodzi na kartę pożądanego produktu, żeby sprawdzić jego cenę. Przykładowo chce kupić ekspres do kawy. Aby mieć pełny obraz potencjału sprzedażowego musi wykonać kilka kroków.
Oferujesz ekspres ciśnieniowy w cenie 562,8 zł. Klient musi policzyć:
marża kwotowa = cena sprzedaży – cena zakupu
marża procentowa = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena sprzedaży x 100 %
(938 – 562,80) / 938 x 100%= 375,20 / 938 x 100% = 0,4 x 100% = 40%
Zysk ze sprzedaży wynosi 375.20 zł – marża kwotowa, czyli 40% – marża procentowa.
W dużym uproszczeniu narzut to kwota, którą Twój klient doda do kosztu zakupionego produktu, aby ustalić ostateczną cenę, po której będzie go sprzedawał.
Narzut zawsze ma wyższą wartość procentową w porównaniu do marży. Aby obliczyć narzut, Twój klient musi skorzystać wzoru:
narzut kwotowy = cena sprzedaży – cena zakupu
narzut procentowy = (cena sprzedaży – cena zakupu) / cena zakupu x 100%
Wykorzystajmy informacje z naszego przykładu:
(938 – 562,80) / 562.80 x 100%= 375,20 / 562.80 x 100% = 66,6%
Zysk ze sprzedaży wynosi 375,20 zł – narzut kwotowy, czyli 66,6% – narzut procentowy.
Jeżeli chodzi o wartość, nie ma różnicy między marżą a narzutem – otrzymujemy te same 375,20 zł.
Zazwyczaj klient jest już świadomy tych procentów (wie, ile chce zarobić na każdym produkcie). Trudności pojawiają się, gdy trzeba szybko obliczyć te konkretne kwoty: cenę sprzedaży i zysk. Jak więc ułatwić życie klientowi i nie zmuszać go do matematyki?
Platforma B2B Saly znacznie upraszcza cały proces. Klient wchodzi na kartę produktu i… nie musi sięgać po wzór czy darmowy kalkulator marży (dostępny i u nas). Ma wszystko w jednym miejscu, a samo obliczenie jest o wiele prostsze.
Jedyny wysiłek, jaki musi wykonać na platformie B2B, to wpisanie odpowiednich wartości procentowych w podane pola. Po kliknięciu system sam wszystko oblicza, podając na koniec odpowiednie wartości. Gotowe!
Jaką korzyść daje Ci posiadanie zautomatyzowanego kalkulatora marży na swojej platformie B2B? Przede wszystkim dzięki temu zyskujesz w oczach swojego klienta. Posiadasz transparentność, której nie ma Twoja konkurencja. Dzięki temu ostatecznie to u Ciebie konsument złoży zamówienie.
Takie rozwiązanie dostępne na platformie B2B gwarantuje także dobre Customer Experience, które oznacza dla Ciebie zadowolenie klienta podczas zakupów. Klient czuje się zaopiekowany i oszczędza swój czas na przeklikiwaniu się między różnymi narzędziami. W rezultacie z większym prawdopodobieństwem złoży zamówienie na Twojej platformie i nawiąże długotrwałą relację biznesową. W efekcie Ty zwiększysz zysk ze sprzedaży online – bez dodatkowych kosztów!
Sales Specialist
Przejście na e-commerce B2B: łatwiejsze niż Ci się wydaje
Valeriia Mostova
Wiktor Wrobel