Samoobsługa klientów B2B to konieczność

Puk-puk, z tej strony cyfrowa transformacja. Czy masz chwilę, aby porozmawiać o tym, dlaczego warto zautomatyzować procesy sprzedażowe w Twojej firmie i pozwolić systemowi B2B pracować dla Ciebie? To nie zajmie długo. Wiem, że jesteś zajęty próbując przetrwać w erze digitalizacji.

"75% Polaków lubi robić zakupy online ze względu na nieskomplikowaną formę i całodobową dostępność, która gwarantuje ich niezależność (mogą zamawiać w dowolnym momencie)."

57% polskich internautów kupuję online, co oznacza, że osiągnęliśmy średnią europejską. Dane nie kłamią, rok 2020 to najwyższy czas, aby przenieść sprzedaż B2B do platformy zamówieniowej.

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych insightów dotyczących korzyści płynących z digitalizacji składania zamówień:

  • Z badania Zendex wynika, że 67% ankietowanych woli samoobsługę niż rozmowę z przedstawicielem firmy. Nic dziwnego, skoro firmy często wymagają od klientów wypełnienia skomplikowanych formularzy zamówieniowych (nierzadko na papierze), pozostawiając klientów w niewiedzy na temat statusu ich zamówienia.
  • Według McKinsey, 86% respondentów stwierdziło, że woli używać narzędzi samoobsługowych do składania kolejnych zamówień, niż rozmawiać z przedstawicielem handlowym. W końcu regularne, powtarzające się zamówienia są „sercem” całej sprzedaży B2B! A korzystając z platformy, klienci mogą szybko powtórzyć swoje zamówienie jednym kliknięciem, dzięki zapisanej historii zamówień.
  • Brak szybkości w kontaktach z dostawcami produktów pojawia się jako bolączka numer jeden – wymieniana dwa razy częściej niż cena. Czas w biznesie ma znaczenie, prawda?

Jak obsługa klientów B2B online może wpłynąć na Twój biznes?

Tylko pozytywnie. Dzięki w pełni zautomatyzowanym procesom składania zamówień, Twoi handlowcy nie muszą towarzyszyć Twoim stałym klientom na każdym kroku. Pozwól swoim klientom wejść do nowoczesnego ekosystemu platformy B2B, gdzie dzięki intuicyjnemu interfejsowi będą mogli szybko i wygodnie znaleźć interesujące ich produkty i złożyć zamówienie. 

Wszyscy zadowoleni: Twój zespół sprzedaży ma więcej czasu na generowanie leadów i obsługę nowych klientów, a Twoi klienci nie muszą czekać (ponieważ składają zamówienia 24/7) i mogą cieszyć się swoją niezależnością. Jako dostawca zyskujesz duże oszczędności, skalowalność biznesu oraz poprawę jakości obsługi (raport “Proces zakupowy w B2B. Wyzwania, trendy, inspiracje”, E-point, 2018).

Masz wątpliwości? Umów się na krótką prezentację możliwości e-commerce B2B – zadzwoń +48 501 521 573 lub napisz hello@saly.pl. Odpowiemy na Twoje pytania i pokażemy Ci jak działa Saly – platforma B2B, która automatyzuje procesy zamówieniowe dzięki nowoczesnej technologii.

Tags
BLOG

Zobacz też

Kontakt

Uruchom z nami nowoczesną platformę B2B

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i pomożemy Ci wdrożyć nowoczesną i wydajną platformę B2B.

Jakie będą kolejne kroki?
1

Zaplanujemy video konferencję w optymalnym terminie

2

Przeprowadzimy discovery call aby poznać Twoje cele

3

Zaprezentujemy funkcjonalności które je zrealizują 

Umów darmową konsultacje