Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Przez lata oprogramowanie klasy enterprise kojarzyło się dość negatywnie. Zdobyło reputację powolnych, trudnych w obsłudze i przestarzałych systemów. Zwłaszcza jeśli porównamy je do sklepów e-commerce czy aplikacji dedykowanych dla rynku B2C.

Aktualizacja: 20.05.2022.

Sytuacja się jednak zmieniła. Dziś pracownicy wielkich przedsiębiorstw i klienci B2B oczekują, że sklep internetowy czy platforma B2B będą tak samo dobre jak te stosowane w B2C. Nie jest to już żadnym wyzwaniem, gdyż wraz z popularyzacją platform SaaS oprogramowanie dla biznesu zyskało zupełnie nowe perspektywy.

Czym jest oprogramowanie klasy enterprise?

Oprogramowanie klasy enterprise to wyspecjalizowane systemy biznesowe charakteryzujące się wysoką wydajnością i niezawodnością. Nie każda platforma B2B ma w swojej ofercie to rozwiązanie, dlatego warto sprawdzić, czy wersja enterprise jest odpowiednia dla Twojej firmy.

Według definicji oprogramowanie klasy enterprise cechuje się rozmachem. Oznacza to, że powinno obsługiwać wielu użytkowników, odpowiadając na ich różne potrzeby. Co więcej, powinien pełnić różne role oraz wspierać kluczowe cele biznesowe.

Aplikacje klasy enterprise służą do wyświetlania, manipulowania i przechowywania dużych ilości, często złożonych danych, oraz do wspierania lub automatyzacji procesów biznesowych z ich wykorzystaniem. Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom usprawniają pracę średnich i dużych przedsiębiorstw.

3 cechy, które wyróżniają oprogramowanie dla dużych firm

Przy wyborze odpowiedniej platformy B2B dla dużych przedsiębiorstw warto się zastanowić, jakie korzyści płyną dla Ciebie ze stosowania wybranego rozwiązania. Dla przykładu o przydatności enterprise software decydują trzy cechy: 
  1. Skalowalność. System powinien być zaprojektowany z myślą o rozwoju firmy, co wiąże się ze wzrostem liczby użytkowników, zarówno pod względem architektonicznym (rozszerzalność kodu), jak i wydajnościowym.
  2. Bezpieczeństwo. W dzisiejszym świecie to dane mają znaczenie, a ich bezpieczeństwo powinno być priorytetem dla dostawcy oprogramowania. Umowa SLA, nowoczesna i bezpieczna serwerownia, backupy danych wykonywane co godzinę oraz możliwość odtworzenia bazy danych z kopii zapasowej w ciągu maksymalnie 30 minut – oto niezbędne wymagania dla oprogramowania wspierającego procesy biznesowe organizacji.
  3. Integralność. Możliwość integracji ze środowiskiem informatycznym organizacji w celu optymalizacji wewnętrznych procesów roboczych i umożliwienia pracy na tym samym strumieniu danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Może to być zrealizowane np. poprzez API.
Kierując się tymi trzema cechami, bardzo dobrym rozwiązaniem są platformy SaaS. Są zarówno skalowalne, jak i podlegają integracjom. W dodatku, w przypadku pojawieniu się nowych potrzeb integracyjnych związanych z rozwojem Twojej firmy, platformy SaaS mogą wprowadzić nowe integracje do już istniejącego systemu. Oprócz tego za  bezpieczeństwo – w przypadku platform SaaS – odpowiada dostawca rozwiązania, a nie docelowy użytkownik systemu.
 

Czy oprogramowanie klasy enterprise może być dostępne w chmurze?

Jeśli zastanawiasz się nad rozwiązaniem SaaS swojej platformy B2B, oprogramowanie enterprise spełnia te warunki. Co więcej, na dostępność w chmurze jest coraz bardziej rosnące zapotrzebowanie. IDC wskazuje, że do końca 2021 roku większość firm wdroży narzędzia i procesy umożliwiające przejście na infrastrukturę opartą na chmurze. Wydatki na usługi biznesowe oparte na chmurze przekroczą 1 trylion dolarów w 2024 roku.

93% CIO już wdraża lub wkrótce planuje wdrożyć rozwiązanie SaaS w swojej organizacji. Są ku temu 4 powody.

  1. Firma chce uniknąć wszelkich kłopotów związanych z bezpieczeństwem danych i aktualizacjami systemu – wszystkie te kwestie są w całości obsługiwane przez software house, który dostarcza rozwiązanie SaaS.
  2. Zależy im na gotowym, działającym narzędziu z niezbędnymi funkcjonalnościami, zaprojektowanym z myślą o użytkowniku końcowym.
  3. Firmy nie chcą wydawać ponad 270 tys. zł na wdrożenie własnego oprogramowania i jego późniejsze utrzymanie. Wolą rozliczać się na zasadzie subskrypcji. Miesięczny abonament pokrywa koszty licencji, hostingu, bezpieczeństwa, utrzymania serwera i wsparcia powdrożeniowego.
  4. Chcą większej elastyczności w reagowaniu na zmieniające się warunki biznesowe i utrzymania ciągłości działania.

Takim rozwiązaniem jest Saly – pierwsza platforma B2B klasy enterprise dostępna w chmurze.

Oprogramowanie, które potrafi obsłużyć import 21.000 produktów w 3 minuty, które posiada wewnętrzną wyszukiwarkę konkurującą z mechanizmami Google – to wszystko o Saly. Możesz zobaczyć demo systemu i przetestować wszystkie funkcje enterprise wypełniając ten formularz.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera!

Powiązane posty