Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć, znajdziesz w polityce prywatności.

Jak wygląda Zarządzanie Statusami Zamówień

Co daje Zarządzanie Statusami Zamówień? Przede wszystkim dzięki nim Twoja marka posiada większą transparentność. Co z kolei zyskasz na transparentności firmy? Zadowolenie klienta, lojalność konsumenta, a także – skuteczną sprzedaż.

Klient zadowolony to bezpośrednie przełożenie na zyski firmy. Na każdy 1 procent rocznego wzrostu satysfakcji klienta przypada wzrost rentowności firmy o 11,5%. Zatem narzędzia dbające o pozytywne doświadczenia konsumenta, zdecydowanie działają na Twoją korzyść. Dlatego też Zarządzanie Statusami Zamówień jest tak istotne.

Zanim jednak dowiesz się, jak zarządzać Statusami Zamówień w Saly, odpowiedz sobie na trzy pytania dotyczące samych Statusów Zamówień: czym są, czym mogą różnić się w handlu B2C i B2B oraz, które z nich to must-have w Twoim sklepie internetowym. My odpowiedzieliśmy na nie w osobnym artykule. Czytaj dalej>>>. Jeśli jednak Statusy Zamówień nie są Ci obce, poniższy artykuł podpowiada, jak nimi skutecznie zarządzać w Twoim B2B ecommerce.

Jak zarządzać Statusami Zamówień w Saly?

Pomimo dość skomplikowanej teorii, moduł Zarządzania Statusami Zamówień z panelu użytkownika jest bardzo ławy w obsłudze. Wystarczy wejść w ustawienia i z rozwiniętej listy wybrać “Statusy”. Na tym panelu znajdują się wszystkie omówione przez nas poniżej możliwości.

Panel pokazujący, jak zarządzać statusami zamówień

Dla ułatwienia przygotowaliśmy odpowiednie szablony dla najbardziej popularnych Statusów Zamówień: anulowane, kompletowanie, niepotwierdzone, nowy status, potwierdzone, reklamacja oczekująca, reklamacja zakończona, wysłane. Wciąż jednak zostawiamy Ci pełną swobodę, które ze statusów użyjesz. Oprócz tego masz możliwość dodania nowych statusów, które są charakterystyczne akurat dla Twojego biznesu.

Platforma B2B Saly - jak dodawać nowy status zamówienia

Zarządzanie Statusami Zamówień w ecommerce B2B

Dotychczas w Saly wszystkie działania związane ze Statusami Zamówień były ustalane na początkowym etapie wdrożenia, dzięki czemu cały proces był automatyczny i nie wymagał ingerencji z Twojej strony. Jednak w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów postanowiliśmy zindywidualizować tę funkcjonalność, jednocześnie dopasowując ją do każdego biznesu i nie tracąc na dotychczasowej automatyzacji.

Zarządzanie Statusami Zamówień - jak wygląda logika dokonania płatności

Dla przykładu, jeśli wybrany przez Ciebie scenariusz zakłada oczekiwanie na płatność, możesz wybrać, na jakim etapie poprosić kupującego o dokonanie płatności. Tym samym zostaną zablokowane wszystkie pozostałe statusy tak, by zamówienie nie zostało przyjęte do realizacji (o ile właśnie w ten sposób ustalisz kolejność), zanim płatność nie zostanie przyjęta.

Zamówienie -> prośba o płatność zanim zamówienie zostanie przyjęte do realizacji

W ten sposób masz pełną swobodę nad tym, jak wygląda droga zamówienia bez jednoczesnego tworzenia się wykluczających się logicznie działań. Dla przykładu nasz system blokuje możliwość utworzenia ścieżki polegającej na anulowaniu zamówienia a następnie  przejścia na status: “Zamówienie oczekuje na płatność”.

Wykres pokazujący, że nie możesz po anulowaniu zamówienia otrzymać powiadomienie z prośbą o uiszczenie płatności

Dzięki temu zabiegowi unikasz błędów w komunikacie do klienta, który zaraz po anulowaniu zamówienia otrzymałby informację z prośbą o uiszczenie płatności. Platforma B2B Saly pozwala tak zarządzać Statusami Zamówień, by nie doszło do nieporozumień. Co jeszcze daje Ci Zarządzanie Statusami Zamówień w Saly?

Zarządzanie Statusami Zamówień – kontrola nad zamówieniami

Wiesz już, że Zarządzanie Statusami Zamówień to narzędzie, za pomocą którego samodzielnie możesz ustawiać wszystkie wartości związane z zamówieniem. Co zatem możesz definiować?

  • kolory (np. zielonym kolorem oznaczasz status o wysłaniu zamówienia),
  • nazwę (ustalasz hasła dopasowane do komunikacji wewnętrznej w Twojej firmie),
  • kolejność (np. status z prośbą o płatność ustawiasz po wysłaniu zamówienia),
  • ilość (np. dodajesz status o zmienionym czasie realizacji zamówienia),
  • ważność (decydujesz, który ze statusów jest pierwszy i w ten sposób automatycznie generują się dalsze scenariusze realizacji zamówienia),
  • ID (możesz każdemu statusowi przypisać ID – i w ten sposób zintegrować statusy z wewnętrznymi narzędziami, takimi jak ERP).

Oprócz definiowania powyższych elementów w zależności od swoich potrzeb możesz do poszczególnych statusów dodać akcje, które pojawiłyby się po spełnieniu odpowiedniego warunku.

Zarządzanie akcjami do Statusów Zamówień

Czym są akcje? Są to zautomatyzowane działania przypisane do danego Statusu Zamówienia. Katalog akcji jest dostępny na tym samym panelu, co wszystkie statusy. I tylko jedno kliknięcie “Dodaj akcję” dzieli Cię od dopisania akcji do wybranego statusu. 

Możliwości akcji są nieograniczone, a ich repozytorium cały czas jest rozbudowywane przez naszych programistów. Obecnie za pomocą akcji możesz na przykład:

  • skontaktować się z klientem (wysłać maila lub smsa),
  • wysyłać powiadomienia o różnych funkcjach okołozamówieniowych (np. informacje o metodzie dostarczenia wysyłki), 
  • wygenerować potwierdzenie płatności (fakturę, fakturę pro forma).

Wszystko to możesz zdefiniować z poziomu zarządzania jednego statusu, a nasza platforma B2B zajmie się całą resztą. Zautomatyzuje ustalone procesy bez konieczności ręcznej aktualizacji każdego statusu z osobna.

Platforma B2B Saly - jak zarządzać statusami zamówień za pomocą katalogu akcji

Zatem jeśli skuteczną praktyką Twojej firmy było wysyłanie maili przypominających o uiszczeniu płatności, możesz wybrać akcję wysłania maila o wybranej przez siebie treści do zamawiającego. Zawartość maila może być zgodna z tym, jak Twoja firma komunikuje się ze swoimi klientami. W ten sposób komunikat jest konsekwentny z wizerunkiem Twojej marki. Co więcej, sam mail jest zindywidualizowany do każdego zamawiającego – na przykład dane adresata generują się z Bazy Klienta, nie trzeba więc za każdym razem ręcznie wypełniać tych danych. 

Czy jednak musisz te funkcje ustawiać na platformie B2B Saly, jeśli już kontrolujesz je za pomocą systemów wewnętrznych Twojej firmy? Jak bardzo moduł Zarządzania Statusami Zamówień jest kompatybilny z kluczowymi systemami ERP?

Zarządzanie Statusami Zamówień a kompatybilność z działaniami wewnątrz firmy

Nie wymagamy od Ciebie zmiany polityki firmy, dopasowując ją do naszej platformy. Moduł Zarządzania Statusami jest ściśle zintegrowany z systemami ERP. Funkcjonalność ta jest bardzo elastyczna i otwarta na zmiany.

Jeśli zatem masz już ustawione Statusy Zamówień w swoich wewnętrznych systemach, wystarczy, że na platformie B2B Saly przypiszesz do każdego statusu jego ID. W ten sposób możesz zintegrować się z ERP lub innymi programami ułatwiającymi wewnętrzną organizację Twojej firmy.

Dzięki tej kompatybilności, platforma B2B Saly może w czasie rzeczywistym zmieniać statusy zależnie od tego co widnieje w systemie w Twojej firmie, a Twój klient posiada pełną wiedzę o tym, co dzieje się z jego zamówieniem.

Win-win dla przedsiębiorcy

Nowy moduł Zarządzania Statusami Zamówień na platformie Saly powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby naszych klientów. Postanowiliśmy im umożliwić indywidualne dopasowanie modułu do ich biznesowych potrzeb, jednocześnie nie rezygnując z automatyzacji tych procesów.

Jeśli chcesz przetestować wszystkie możliwości Zarządzania Statusami Zamówień, umów się na demo! Zobaczysz, jak bardzo łatwy w obsłudze jest ten proces po stronie użytkownika oraz jak bardzo transparentny się staje – po stronie klienta.

Chcesz poznać wszystkie tajniki e-handlu B2B? Zapisz się do naszego newslettera! ​​

Powiązane posty