Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać, mocno uderzył w dobrze znany model sprzedaży B2B – Handlowiec ↔ Klient. Rzeczywistość, w której komunikacja jest utrudniona i nie ma możliwości wyjazdu bezpośrednio do klientów, dotknęła wiele firm produkcyjnych i handlowych. Jeśli kiedyś pojawiały się wątpliwości, że zamówienia B2B online nigdy nie będą miały miejsca w Twojej firmie, teraz okazuje się, że sytuacja je zrewidowała. Klienci są gotowi do zakupów zdalnie, więc nadszedł czas na wdrożenie platformy e-commerce B2B.

Cyfryzacja sprzedaży B2B i poczucie bezpieczeństwa jako jeden z głównych trendów sprzedażowych w 2020 r.

Najnowsze badania pokazują, że coraz więcej przedsiębiorców zmierza w kierunku digitalizacji procesów sprzedażowych w firmach.

Automatyzacja sprzedaży oderwie handlowców od marnotrawienia czasu na żmudne, choć konieczne, prace administracyjne, a cyfryzacja kanałów sprzedaży przyspieszy procesy transakcyjne (end to end w cyfryzacji procesu sprzedaży ma na celu prowadzenie całych procesów od początku do końca online bez udziału człowieka). (Cztery trendy, które zmienią sprzedaż B2B w 2020).

Ponadto, klienci chcą mieć pewność, że nie zwracając uwagi na panującą sytuację gospodarczą, mogą liczyć na stabilny dostęp do możliwości dokonywania zamówień.

…partnerska relacja w B2B […] Powinna być kreowana w każdym kontakcie i dostarczana w sposób wiarygodny i odpowiedzialny, powinna też budować poczucie bezpieczeństwa i stabilności relacji biznesowej. (tamże)

Kierunek ku oszczędzaniu i automatyzacji.

Twoi handlowcy cały czas siedzą przy telefonie, aby przyjmować zamówienia od stałych klientów? Co roku Twoja firma wydaje duże kwoty na drukowane katalogi produktów?

Wykorzystaj szansę i nowe technologie, aby obniżyć koszty obsługi swoich stałych klientów, poświęcić czas działu sprzedaży na pozyskiwanie nowych i w końcu odejdź od papierowych katalogów. Platforma e-commerce B2B pozwala na:

  • zmniejszenie kosztów związanych z ręczną obsługą zamówień i redukcję “ludzkich” pomyłek;
  • szybkie zakupy hurtowe, których można dokonać przez Internet;
  • możliwość składania zamówień w dowolnym czasie i miejscu 24/7 (nawet na kanapie w domu :D);
  • automatyzację procesów, a tym samym możliwość wykorzystania kompetencji Twoich pracowników do innych zadań;
  • atrakcyjną prezentację asortymentu produktów online, dostęp do wszystkich informacji produktowych;
  • możliwość ponownego reorderingu koszyka jednym kliknięciem.
Platforma e-commerce B2B SALY – katalog produktów online
Platforma e-commerce B2B SALY – możliwość ponownego zamówienia produktów

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem platformy sprzedażowej i chcesz obsługiwać klientów B2B zdalnie, ale masz pytania, jak to wygląda w praktyce, umów się na bezpłatny audyt. Pytaj o wszystko – chętnie wyjaśnimy! https://saly.pl/#bezplatny-audyt

Powiązane posty